ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان پرونده تولید هاوال در ایران؛ تحریم مضاعف کار دست بهمن موتور داد

خریداران هاوال H2 چند ماهی است که در کش و قوس تحویل یا عدم تحویل خودروهای خود هستند اما امروز سرانجام مدیران گروه بهمن لب به سخن گشودند و از عدم امکان تحویل خودروهایی با ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

خریداران هاوال H2 چند ماهی است که در کش و قوس تحویل یا عدم تحویل خودروهای خود هستند اما امروز سرانجام مدیران گروه بهمن لب به سخن گشودند و از عدم امکان تحویل خودروهایی با موعد تحویل پس از شهریور ماه خبر دادند. به گفته حمید رضا محمد زاده، معاونت فروش گروه بهمن: براساس برنامه ریزی ها در خردادماه امسال پیش فروش خودروی هاوال H2 جهت تحویل در ماه های مهر و آبان انجام شد، اما متاسفانه قطع تبادلات بانکی با کشور چین در حوزه تامین قطعات و تولید خودرو، اعمال تحریم های بین المللی صنعت خودرو و بالاخص تحریم گروه بهمن عاملی شد تا این شرکت نتواند تعهدات خود در قبال مشتریان این دوره از ثبت نام را انجام دهد و صرفاً تعهدات تا پایان شهریورماه ایفا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای کسب رضایت مشتریان هاوال حسب درخواست تعدادی از آنها نسبت به تغییر خودروی خود به خودروی B30 اقدام نموده‌اند، افزود: شرکت بهمن موتور اعلام نموده در صورت تمایل مشتریان، نسبت به استرداد وجوه با محاسبه سود مطابق ضوابط اقدام خواهد نمود.

https://static.digiato.com/digiato/2018/09/Haval-_H2-03.jpg

معاون فروش شرکت بهمن در خصوص اعتراضات مشتریان نسبت به قیمت B30 نیز گفت: اطلاعات و آنالیز قیمت به نهادهای ذیربط ارسال شده که قیمت نهایی این خودرو طی روزهای آتی از سوی آن سازمان اعلام خواهد شد، بر این اساس به نظر می رسد که احتمال افزایش مجدد قیمت بسترن B30 نیز طی روزهای آتی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید‌کنندگان در خصوص وضعیت تحویل خودروهای هاوال به مشتریان نیز گفت: تعهدات شرکت در مورد این خودرو 2300 دستگاه است اما موجودی شرکت فقط 400 دستگاه بوده و امکان تولید هم نیست.
او ادامه داد: در سیاست ‌گذاری جدید برای مشتریان هاوال که هنوز خودرو‌های خود را تحویل نگرفته تناسبی ایجاد کرده ایم تا حقوق آنها تأمین و رضایت آنها بدست آید.

از سوی دیگر براساس آمار گروه بهمن در آذرماه و در سکوت خبری تعداد 38 دستگاه هاوال H9 را به مبلغ  11 میلیارد و 440 میلیون تومان به فروش رسانده که از قیمت متوسط هر دستگاه حدود 300 میلیون تومان حکایت می کند، اما به نظر می رسد که قیمت این خودرو ها در بازار آزاد به مراتب بیش از این ارقام باشد.

اما فارغ از این مسئله باید گفت که در پی قطع همکاری هاوال و گروه بهمن در پی شرایط تحریم ها، شرایط تامین قطعات و خدمات پس از فروش این خودروها نیز در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت و به خصوص مدل های بسیار کم تعداد هاوال H9 حتی بیش از مدل هاوال H2 مستعد مواجه با مشکلاتی در این زمینه خواهند بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص هاوال H9

این مدل هاوال، شاسی بلند قدرتمند و مجهز H9 است. این خودرو به یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید حدود 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به هر چهار چرخ ارسال می شود که همین مساله باعث شده H9 در مسیرهای آفرود نیز توانایی مناسبی داشته باشد.

مدل هاوال H9 به عنوان یک خودروی 4 چرخ محرک 7 نفره با امکانات و پیشرانه‌ی جدید معرفی شده است. این خودروی شاسی بلند چینی قرار است به رقابت با محصولاتی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه بپردازد و این در حالی است که به دلیل استفاده از شاسی بدنه ی جدا در این خودرو و همچنین توانایی های آفرود بالای آن، هاوال H9 توانایی رقابت با فورد اورست را نیز دارد.
اما باید گفت که در خصوص هاوال H9 نگرانی وجود ندارد چون این خودروساز بزرگترین برند تولید کننده خودروهای شاسی بلند در چین است و و سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را به فروش می رساند. ضمن اینکه مراکز تحقیق و توسعه‌ی هاوال را نیز در سرتاسر جهان افرادی که سابقا در کمپانی هایی مانند فورد و تویوتا کار می کردند اداره می کنند.

هاوال H9

در کابین این مدل توجه ویژه ای به جزییات شده و چینی ها سعی کرده اند با انتخاب مواد اولیه مرغوب و استفاده بهینه از فضا، محیطی جادار و نسبتا لوکس برای سرنشینان فراهم کنند. لیست تجهیزات و امکانات این مدل نیز بسیار بلند بالا بوده و در آن مواردی مثل 6 ایربگ (جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه کاناله، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال، کامپیوتر سفری هفت اینچی، صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال، دوربین 360 درجه، فرمان با کنترل کننده های مختلف، تعویض دنده از روی فرمان و سیستم باز شدن خودکار درب ها بعد از تصادف دیده می شوند.
قیمت اعلامی برای این خودرو در بازار بین 700 تا 740 میلیون تومان است که بازهم بعید میدانیم مشتری خاصی جذب این خودرو فول سایز چینی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۲ دی ۱۳۹۷

    منتظرم ۲۲ بهمن بیاد برم فحش زیر و بالای دنیا رو بدم!!!!
    یا شیخ سخن بگو!!!!!! :)))))))

  • molavy
    molavy | ۱۲ دی ۱۳۹۷

    کی گفته...
    شما آفتاب برجام رو نمی‌بینید

مطالب پیشنهادی