ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هفته طراحی دبی
تکنولوژی

نگاهی به نوآوری های خاورمیانه در هفته طراحی دبی

در ماهی که گذشت دبی میزبان نمایشگاه جهانی فارغ التحصیلان بود و در آن طیف وسیعی از ابداعات و اختراعات به نمایش گذاشته شدند که از دستگاهی با قابلیت شناور سازی لامپ های روشنایی خیابان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در ماهی که گذشت دبی میزبان نمایشگاه جهانی فارغ التحصیلان بود و در آن طیف وسیعی از ابداعات و اختراعات به نمایش گذاشته شدند که از دستگاهی با قابلیت شناور سازی لامپ های روشنایی خیابان گرفته تا ماشین لباسشویی ویژه راننده های کامیون را شامل می شد.

نمایشگاه مذکور که با عنوان Global Grad Show برگزار می شود به معرفی ۱۵۰ ایده جدید از دانشگاه های برتر دنیا می پردازد. این رویداد که مصادف با هفته طراحی دبی در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ در این شهر حاشیه خلیج فارس برپا شد برخی از جالب ترین نوآور های چندین طراح جوان از ۱۰۰ دانشگاه برگزیده دنیا در ۴۵ کشور مختلف را پیش روی بازدیدکنندگان قرار داد.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین ایده ها از منطقه خاورمیانه می پردازیم.

ناجی توسط فرشاد صفری قندهاری، مولود سعادت توکلی، حمراه تکه، علی شهمیر برزوکی، محمد امین کمالی مقدم


گروهی از دانشجویان طراحی صنعتی از دانشگاه هنر اصفهان دستگاهی طراحی کردند که لامپهای روشنایی خیابان را به دستگاه هایی شناور در زمان وقوع سیل تبدیل می کند.

این دستگاه که به راحتی به زیرساخت های کنونی متصل می شود ناجی نام دارد و در بخش پایه لامپ های روشنایی نصب می گردد. در روز های آفتابی و خشک نیز می توان از آن به عنوان صندلی استفاده کرد. این دستگاه که از اتیلن وینل استات (ماده با خاصیت شناوری بالا) ساخته شده در زمان وقوع سیل های شدید در سطح آب شناور می شود و می تواند چندین نفر را هم با خود حمل نماید.

رهبر توسط حمزه اوزا

رهبر یک دستگاه پوشیدنی دنبال کننده است که میتواند بدون در اختیار داشتن شبکه موبایلی کار کند.
طراحی این محصول در کالج سلطنتی هنر انگلستان انجام شده با این حال مشتریان هدف آن زائران مکه مکرمه در طول دوران حج هستند. دستبند مذکور که تا پنج کیلومتر را پوشش می دهد و به کلاود متصل شده به خانواده ها کمک می کند که عزیزان خود را در دوران حج و در انبوه جمعیت دنبال نمایند.
پهپاد خبرنگاری توسط شیدا امیری ریگی

پهپاد خبرنگاری نوعی پهپاد ماژولار و پلتفرم فیلمبرداری است که به خبرنگاران اجازه می دهد براساس نیازهای موقعیتی خود پهپاد مورد نیازشان را بسازند. طراحی این پلتفرم را شیدا امیری ریگی انجام داده که از دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه تهران است.

برای مشاهده محتوای ضبط شده با این پهپاد نیز کافیست به وبسایت اختصاصی ایجاد شده برای آن لاگین کرد و تصویر مربوط به رویداد مورد نظر را از نماهای دلخواه دید.

تبدیل کننده پایدا فشار برای نمک زدایی آب توسط شهتا المری، رادها الحمدی و اوهود الیماحی

کمبود آب از جمله مسایل مهم در امارات متحده عربی است و تاسیسات وسیع نمک زدایی آب حدود ۸۰ درصد از آب مصرفی در این کشور را تامین می کنند. دانشجویان مهندسی دانشگاه خلیفه در ابوظبی دستگاهی پایدارتر برای این منظور ساخته اند که می تواند بدون نیاز به سوخت های فسیلی یا برق آب نمک را به آب تازه و شیرین تبدیل کند. این دستگاه در واقع از سیستم هیدرولیک استفاده می کند که انرژی باد را به فشار مورد نیاز برای این کار تبدیل می کند.

C Mile توسط مسعود سیستانی و محمد قاسمی

این ماشین لباسشویی دستی برای راننده های کامیونی طراحی شده که روزها در سفر هستند.

دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان برای طراحی این سیستم از دشواری هایی الهام گرفته اند که رانندگان کامیون در کشور پیش روی خود دارند. اغلب این افراد چندین روز پیاپی برای حمل بار در بیرون از خانه خود هستند و لباس هایشان را در رودخانه یا دیگر مخازن آبی می شویند.

C Mile با تغییر کاربری هاب مرکزی چرخ وسط کامیون و استفاده از فضای خالی، آن را به یک مخزن لباسشویی بدل می کند و حرکت کامیون در ادامه باعث حرکت پره های این سیستم می شود و عملکردی شبیه به ماشین لباسشویی توسط آن شبیه سازی می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    نوش جونشون
    خلایق هرچه لایق

مطالب پیشنهادی