ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باران برنامه‌های نظارتی پهپادهای پلیس نیویورک را نقش بر آب کرد

هر سال هزاران هزار نفر از مردم سعی می‌کنند شب سال نو میلادی در میدان تایمز نیویورک کنار هم جمع شوند و شمارش معکوس برای آغاز سال جدید را با هم فریاد بزنند. امسال پلیس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

هر سال هزاران هزار نفر از مردم سعی می‌کنند شب سال نو میلادی در میدان تایمز نیویورک کنار هم جمع شوند و شمارش معکوس برای آغاز سال جدید را با هم فریاد بزنند. امسال پلیس نیویورک قصد داشت برای نخستین بار از تکنولوژی پهپاد برای تامین امنیت این مراسم استفاده کند. با این وجود باران و وضعیت آب و هوایی موجود، تمامی برنامه‌های پلیس نیویورک را نقش بر آب کرد و آنها نتوانستد از پهپاد‌ها برای مراسم شروع سال نو میلادی استفاده کنند.

رییس پلیس نیویوروک «ترنس موناهان» با انتشار پستی در توییتی اعلام کرد که کوادکوپر اداره پلیس به علت باران شدید موفق نشده که از زمین برخیزد و باران برنامه های نیروی پلیس را خراب کرده است.

این پهپادها به دوربین‌های مخصوص مجهز شده بودند و قرار بود در کنار دیگر اقدامات امنیتی و تکنولوژی های مدرن از جمله ۱۲۲۵ دوربین پورتابل و ثابت، تامین امنیت مراسم شب سال نو میلادی را بر عهده بگیرند.

با این وجود ثبات و پایداری پرواز این پهپاد‌ها ممکن است با بارش باران به خطر بیفتد و پلیس نیویورک نیز ریسک پرواز پهپاد‌ها را نپذیرفت و تصمیم گرفت از استفاده نکند چرا که مممکن بود بر سر یکی عابران بیفتند و دردسر بیافرینند.

بد نیست بدانید که پلیس نیویورک ۱۴ پهپاد و محصول شرکت DJI را در اختیار دارد که شامل ۱۱ کوادکوپر DJI مویک پرو، ۲ کوادکوپر DJI ماتریس 210 RTK و یک دستگاه DJI اینسپایر می‌شوند. با این وجود نتوانست هیچکدام از این گجت‌‌ها روانه‌ی آسمان بارانی یکی از بزرگترین و شلوغترین شهر‌های دنیا کند.

یک روز قبل از مراسم شب سال نو «جان میلر» معاون اطلاعاتی و مقابله با تروریسم پلیس نیویورک در جریان یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرده بود:

«تفاوت امسال با سال های قبل استفاده از تکنولوژی ضد پهپاد و خود پهپادهاست. ما در واقع قصد داریم از پهپادهای پلیس نیویورک برای نظارت بر این گردهمایی استفاده کنیم. البته قبلا چنین کاری انجام نداده ایم اما با این کار نمای هوایی از تجمع را خواهیم داشت و میتوانیم دوربین را با سرعت به موقعیت های مشخصی از جمعیت عظیم تجمع کنندگان هدایت کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی