ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Year of Colour
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با Year of Colour؛ اپلیکیشنی که رنگ پست‌های اینستاگرام شما را رصد می‌کند

اگر اشتراک‌گذاری 9 پست برتر اینستاگرام در سال 2018 برایتان کافی نبود، امروز پیشنهاد دیگری برایتان داریم. به لطف یک اپلیکیشن تحت وب، حالا می‌توانید بدانید که طی سال گذشته در پست‌های اینستاگرامی‌تان چه رنگ‌هایی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

اگر اشتراک‌گذاری 9 پست برتر اینستاگرام در سال 2018 برایتان کافی نبود، امروز پیشنهاد دیگری برایتان داریم. به لطف یک اپلیکیشن تحت وب، حالا می‌توانید بدانید که طی سال گذشته در پست‌های اینستاگرامی‌تان چه رنگ‌هایی برجسته‌تر بوده‌اند.

این اپلیکیشن که Year of Colour نام دارد، تمامی پست‌های اینستاگرام شما در طول یک بازه مشخص را رصد کرده و در قالب کپسولی از زمان و به شکل نقطه‌های رنگی به نمایش در می‌آورد.

ماجرای ساخت این اپلیکیشن به نوبه خود جالب و خواندنی است. استف لواندوفسکی، صاحب یک استارتاپ استودیو در لندن این اپلیکیشن را در اوقات فراغت خود و با الهام از همسرش، امیلی کوئینتون توسعه داده. کوئینتون شرکتی به نام Makelight را رهبری می‌کند که یکی از اهداف اصلی آن، پر رنگ‌تر کردن حضور مشتریان در اینستاگرام و به تبعش افزایش تعداد فالوئر آن‌هاست.

Year of Colour
رنگ‌های پرطرفدارترین پست‌ها در مرکز دایره جمع شده‌اند.

لواندوفسکی با توجه به اهداف شرکت، این ایده‌ به ذهنش خطور کرده که ابزاری برای به تصویر کشیدن دیتاهای لازم می‌تواند در بهبود کسب و کار  Makelight مؤثر باشد. بنابراین با Year of Colour روشی طراحی کرده که افراد بتوانند ظاهر خود در اینترنت را از دریچه طیف رنگ‌هایی که در عکس‌های اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند، مشاهده کنند.

برای استفاده از Year of Colour لازم است که با حساب اینستاگرام خود وارد شوید. اپلیکیشن به دلیل مسائل امنیتی فقط برای حساب اینستاگرام شما کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید رنگ‌های مورد علاقه سایر حساب‌های اینستاگرام را در آن ببینید. بعد از این مرحله، اپلیکیشن 100 عکس محبوب شما در اینستاگرام را پایش کرده و رنگ‌های غالب هر کدام را به شکل جمعیتی از نقطه‌ها به نمایش در می‌آورد.

Year of Colour
امکان پرینت و اشتراک‌گذاری مستقیم در اینستاگرام هم وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر پر لایک ترین عکس شما از یک غروب نارنجی رنگ خورشید بوده، Year of Colour پالتی از رنگ با یک نقطه نارنجی بسیار بزرگ برایتان به نمایش می‌گذارد. همچنین تعدادی اسلایدر جالب هم در منوی اپلیکیشن وجود دارد تا بتوانید نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر بدهید. به عنوان مثال، تراکم نقاط رنگی را بر اساس محبوبیت محدود کنید یا فقط روشن‌ترین نقطه‌ها را به مرکز تصویر بیاورید.

اما بهترین قابلیت این اپ، پایش تغییرات رنگی تصاویر شما در طول سال است. کافیست دکمه Playtrough را بزنید تا ببینید که رنگ‌ تصاویر شما از ژانویه تا دسامبر سال جاری چه تغییراتی داشته است. به گفته لواندوفسکی، نقاطی که می‌بینید فقط نمایانگر تم رنگی عکس‌های شما نیستند، بلکه خاطراتی هستند از مقابل چشمان‌تان عبور می‌کنند و رنگ‌ها به آن‌ها معنا می‌دهند.

برای شروع استفاده از این اپلیکیشن خلاقانه و جذاب، می‌توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی