ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای سیستم اکتیو تاچ در FIFA 19

شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفت تا به منظور ایجاد تغییرات قابل لمس در فیفا 19 در مقایسه با نسخه‌های پیشین سری، قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند. یکی از این قابلیت‌های جدید سیستم اکتیو ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفت تا به منظور ایجاد تغییرات قابل لمس در فیفا 19 در مقایسه با نسخه‌های پیشین سری، قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند. یکی از این قابلیت‌های جدید سیستم اکتیو تاچ (Active Touch System) نام دارد که در کنار سیستم تاکتیک‌های پویا (Dynamic Tactics) توانست در جلب نظر طرفداران همیشگی و البته منتقدان موفق عمل کند. به گفته‌ی شرکت الکترونیک آرتز سیستم اکتیو تاچ، کنترل کاربر روی توپ را در فیفا 19 به‌ طور کامل متحول کرده و به او اجازه‌ی انجام کارهایی را می‌‍دهد که پیش از این نمی‌توانست. از دیگر فواید این سیستم می‌توان به طبیعی تر شدن و روان تر شدن نحوه‌ی دریافت، ضربه زدن و حرکت با توپ بازیکنان اشاره کرد.

ابزارها و و انیمیشن‌های جدید اضافه شده به سیستم کنترل توپ فیفا 19 باعث شده است تا تنوع بیشتری به نحوه‌ی بازی کردن کاربر داده شود. برای مثال، در این بازی راه‌های زیادی برای کنترل توپ وجود دارد که یکی از آن‌ها Disguise Trap است. در این روش، بازیکن توپ را با اولین ضربه به گونه‌ای استُپ می‌کند که بازیکن پیش رو فریب خورده و در مسیر اشتباهی به حرکت ادامه می‌دهد. یا حتی کاربران می‌توانند مانند تونی کروز در دنیای واقعی، مدافعان تیم حریف را به اشتباه انداخته و فضای مورد نیاز را برای مهاجمان تیم تان ایجاد کنید. کاربران حتی می‌توانند از ضربه سر شیرجه‌ای که پیش از این تنها برای به ثمر رساندن گل استفاده می‌شد، برای ارسال پاس استفاده کرد.

اگر از پاس‌ دادن‌های پی در پی برای عبور از مدافعان خسته‌ شده‌اید و قصد دارید تا از راه‌های جدیدی برای این کار استفاده کنید، در این سری از مقاله‌های آموزشی بازی فیفا 19 به نکاتی اشاره خواهیم کرد که دانستن آن‌ها برای هر کاربری که این عنوان ورزشی را انتخاب کرده، می‌تواند موثر واقع شود.

فیفا 19

Fake Pass

در بازی فیفا 19 هیچ چیز لذت بخش تر از دریبل کردن بازیکن نزدیک وجود ندارد. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از سر توپ است که در زبان انگلیسی با نام Fake Pass شناخته می‌شود. برای انجام این کار در مسیر مورد نظر حرکت کرده و سپس دکمه‌های مریع و ایکس (دکمه‌های X و A در ایکس باکس وان) را به ترتیب فشار دهید. از سر توپ می‌توان در شرایط مختلف استفاده کرد اما بهترین زمان برای استفاده از این روش، موقعی است که با وینگر خود در کناره‌ی زمین در حال نفوذ هستید. در چنین شرایطی می‌توانید با یک سر توپ و چرخش 180 درجه، از شر بازیکن حریف خلاص شده و فضای مورد نیاز برای ارسال یک سانتر بی نقص را بدست آورید.

فیفا 19

Roll Ball

یکی از ساده‌ ترین روش‌های دریبل زدن بازیکن مقابل در فیفا 19، روش Roll Ball است که برای انجام آن تنها به 2 ستاره مهارت نیاز دارید، در نتیجه می‌توان با اکثر بازیکنان این حرکت را انجام داد؛ کاربرد اصلی این حرکت برای اجتناب از تکل‌های از پهلو است. در هنگام استفاده از این روش مطمئن شوید که از Sprint استفاده نکنید، سپس استیک سمت راست را نگه داشته و به سمت راست یا چپ حرکت دهید. جهتی که انتخاب می‌کنید به مسیری بستگی دارد که می‌خواهید در آن حرکت کنید.

فیفا 19

Heavy Touch

به طور معمول، کاربرانی که دارای وینگرهای سرعتی هستند، کمتر از روش Rolling Ball استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا از سرعت بازیکن شان برای عبور از مدافع حریف استفاده کنند. در چنین شرایطی، اگر نیاز به تغییر مسیر ناگهانی برای گمراه کردن بازیکن مقابل نیاز دارید، کافی است تا در حالی که دکمه‌ی Sprint را نگه داشته‌اید، استیک سمت راست را به جهت مورد نظر ببرید؛ بازیکنان تان با همان سرعت توپ را به سمت فضای مورد نظر انداخته و دویدن را ادامه می‌دهد. نکته‌ای که در هنگام استفاده از این روش که در انگلیسی با نام Heavy Touch شناخته می‌شود، این است که نمی‌توانید در سرعت‌های پایین از این حرکت استفاده کنید و بازیکن شما باید سرعت لازمه را داشته باشد، در غیر این صورت مدافع به راحتی عمل توپ ربایی را انجام می‌دهد.

فیفا 19

حرکت Ronaldo Chop

حرکت Ronaldo Chop برخلاف اسمی که دارد، توسط هر بازیکنی قابل انجام است. البته نباید فراموش کرد که برای انجام این حرکت زیبا و ناگهانی، حداقل به 4 ستاره مهارت نیاز است؛ انجام این حرکت مقداری سخت است. با وجود این اگر کاربر بتواند آن را به درستی انجام دهد، یکی از بهترین‌ روش‌ها برای تغییر در مسیر حرکت محسوب می‌شود.

دو دستور العمل برای انجام حرکت Ronaldo Chop در فیفا 19 وجود دارد: در نخستین دستور العمل می‌توانید همانند سر توپ زدن معمولی تنها با فشردن دکمه‌های مربع و X آن را انجام دهید. البته در صورتی سر توپ رونالدویی اتفاق می‌افتاد که مسیری که می‌خواهید در آن حرکت کنید، با مسیر پیش روی شما تنها 45 درجه تفاوت داشته باشد.

دستور العمل دوم شامل حرکت استیک سمت راست در مسیری که می‌خواهید بازیکن حریف برود و سپس دو بار ضربه زدن استیک در مسیر مخالف می‌شود. حواستان باشد در هنگام دویدن با سرعت زیاد (Sprint) نمی‌توانید از دستور العمل دوم برای انجام سر توپ رونالدویی استفاده کنید.

فیفا 19

حرکت Rainbow Flick

Rainbow Flick یکی از محبوب ترین روش‌های دریبل زنی در فوتبال امروز است که می‌توان از آن برای عبور از دو بازیکن به طور همزمان استفاده کرد. برای انجام این حرکت در فیفا 19 دو دستور العمل وجود دارد. دومین دستور العمل که مقداری پیشرفته تر است، 2 ایراد اساسی دارد: نخست اینکه نحوه‌ی انجام دادن آن مقداری سخت است و دوم اینکه برای استفاده در هر شرایطی مناسب نیست. دستور العمل اول در عین آسان بودن، در هر شرایطی قابل استفاده است. به همین دلیل تنها به بیان روش ساده تر اکتفا می‌کنیم.

برای انجام این حرکت کافی است استیک سمت راست را به نخست به سمت پایین و سپس 2 بار به سمت بالا ضربه بزنید. وقتی این کار را انجام دادید، خواهید دید که بازیکن شما توپ را بالا آورده و از بالای سر بازیکنان حریف عبور می‌دهد.

فیفا 19

قابلیت Close Control

در حالی که پشت تان به دروازه حریف است و توپ را در شرایط فشار دریافت می‌کنید، بهتر است که دکمه‌ی L1 (در ایکس باکس وان LB) را نگه دارید تا قابلیت Close Control فعال شود. به واسطه این قابلیت، ضرباتی که به توپ وارد می‌شود، آرام تر بوده و در نتیجه می‌توان از توپ ربایی بازیکنان حریف جلوگیری کنید. این کار فرصت لازم را برای بررسی شرایط زمین و اتخاذ بهترین تصمیم برای پاس دادن یا ارسال سانتر فراهم می‌کند.

فیفا 19

حرکت La Croqueta

آندرس اینیستا به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال جهان، یک دریبل مخصوص دارد که با نام La Croqueta شناخته می‌شود. این دریبل شاید همانند حرکت Rainbow Flick نمایشی و زیبا نباشد اما بدون شک یکی از کاربردی ترین دریبل‌ها در فیفا 19 است. برای انجام این حرکت کافی است تا دکمه‌ی L1 یا LB را نگه داشته و سپس استیک راست را به سمت چپ یا راست ضربه بزنید.

انجام حرکت La Croqueta زمانی توصیه می‌شود که در شرایط یک در مقابل یک بیش از حد به بازیکن حریف نزدیک شده‌اید و دیگر فضای کافی برای انجام هیچ حرکت دیگری وجود ندارد. در چنین شرایطی، تنها گزینه‌ی پیش روی شما همین دریبل ساده اما کابردی است. همچنین فراموش نشود که این دریبل تنها توسط بازیکنانی قابل انجام است که حداقل 4 ستاره مهارت داشته باشند.

فیفا 19

حرکت Three-touch Roulette

با انجام این حرکت بازیکن شما در حالی که از توپ محافظت می‌کند، با دو ضربه تغییر مسیر داده و با ضرب سوم نیز توپ را به فضای خالی می‌فرستد. در هنگام انجام این حرکت به یاد داشته باشید که هیچ کدام از بازیکنان تیم حریف پشت سر شما حضور نداشته باشند، زیرا در غیر این صورت به راحتی می‌توانند عمل توپ ربایی را انجام دهند. برای انجام این چرخش باید در هنگام حرکت دکمه‌ی L2 یا LR را نگه داشته و استیک راست را به سمت پایین و سپس راست یا چپ (با توجه به مسیری که می‌خواهید در آن حرکت کنید) ضربه بزنید. در ضمن، تنها بازیکنانی توانایی انجام این حرکت را دارند که حداقل  از 4 ستاره مهارت برخوردار باشند.

در پایان لازم به ذکر است نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، تنها نکات مربوط به سیستم اکتیو تاچ نیستند. به واسطه انیمیشن‌های پر شمار جدید، کاربر می‌تواند انواع مختلف حرکت با توپ را انجام دهد و نکاتی که ما در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، کاربردی تر از بقیه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sara Mohabi
    Sara Mohabi | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    لطفا برای هر کدوم از حرکت ها یه فیلم کوتاه هم بزارین

مطالب پیشنهادی