ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Polysphere؛ چگونه یک اثر فوق‌العاده را همچنان عالی نگه داریم؟

پالیسفیر (Polysphere) حق انتخاب را به خود بازیکن‌ها داده است؛ همان‌قدر که می‌تواند فوق‌العاده و یکی از پیشنهادی‌ترین بازی‌های امسال باشد به همان اندازه هم می‌تواند روی اعصاب مخاطبینش راه برود. همه‌چیز بستگی به این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پالیسفیر (Polysphere) حق انتخاب را به خود بازیکن‌ها داده است؛ همان‌قدر که می‌تواند فوق‌العاده و یکی از پیشنهادی‌ترین بازی‌های امسال باشد به همان اندازه هم می‌تواند روی اعصاب مخاطبینش راه برود. همه‌چیز بستگی به این دارد که آیا بازیکن اولین پیش‌نیاز تجربه عناوین کچ‌اپ (Ketchapp) را رعایت می‌کند یا نه.

اگر رعایت بشود، Polysphere به همان تجربه‌ای تبدیل خواهد شد که بعد از عناوینی مثل KAMI 2 و Shadowmatic به دنبالش بودیم. اگر هم کاربر اهمیتی ندهد بازی حکم فیلمی لذت بخش را پیدا می‌کند که لابه‌لایش تبلیغ‌ پخش شده و آن‌قدر این کار تکرار می‌شود که از اواسطش به بعد دیگر بیخیال تماشایش می‌شوید.

Polysphere فوق‌العاده است به‌خاطر آرامشی که در گیم‌پلی آن حل شده، پازل‌ها هیچوقت سعی ندارند خیلی سخت باشند و نکته اینجاست با وجود این مسئله همچنان حل کردن‌شان طعمی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش به مخاطب می‌دهد. در واقع هسته اصلی گیم‌پلی آن‌قدر خوب از آب درآمده که توانسته ریتم جذابیت پازل‌ها را با تمام سادگی‌شان حفظ کند.

در تمام مرحله‌های Polysphere قطعه‌های مختلف یک شکل پراکنده شده‌اند و تنها وظیفه بازیکن این است تا با حرکت 360 درجه، کاری کند که این قطعه‌ها کنار یکدیگر قرار گرفته و شکلی که بازی خواسته پیدا شود؛ کافیست انگشت را روی صفحه گذاشته و جسم را بچرخانید تا در نهایت به شکل نهایی برسید. شبیه به پازلی که جای پیدا کردن مکان تک تک قطعاتش حالا همه را با هم باید جاسازی کنید.

البته در نگاه اول ممکن است همه‌چیز شانسی به نظر می‌رسد، حداقل در دقایق اولیه Polysphere من چنین احساسی داشتم. بنابراین تنها شکل را می‌چرخاندم تا در نهایت به زاویه مناسب برسم. اما نکته اینجاست که سازنده با دو ویژگی هوشمندانه تا حدی توانسته عنوانش را از یک اثر کاملا شانسی دور کرده و کمی فکر را چاشنی کار کند تا بازی همچنان لذت بخش باشد.

یکی از آن‌ها به ظاهر و شمایل همان قطعه‌های تشکیل دهنده جسم نهایی برمی‌گردد. این قطعه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خیلی وقت‌ها می‌توانید حدس بزنید اگر کدام یک کنار هم قرار بگیرند، شکل نهایی کامل می‌شود. بنابراین با دید بازتری شکل را می‌چرخانید. از طرفی نوع رنگ بندی آن‌ها نیز کار بازیکن‌ها را برای یافتن زاویه مناسب ساده‌تر کرده است.

Polysphere
استفاده از ایده Low Poly برای گرافیک و حضور یک موسیقی متن ساده، بازی را آرامش‌بخش‌تر کرده است.

اما این از قسمت فوق‌العاده Polysphere، بخش بد بازی کجاست؟ تبلیغاتی که نمایش می‌دهد. جدیدا یک سیستم درآمدی عجیب به جان بازی‌های گوشی افتاده و خیلی از سازندگان معروف مثل کچ‌اپ یا Voodoo از آن استفاده می‌کنند. در این سیستم درآمدی، بازیکن‌ها با پرداخت ماهیانه پولی می‌توانند به مزایایی دست پیدا کرده و تبلیغات را حذف کنند.

البته می‌توانید آن را نادیده بگیرید ولی در این صورت، اگر آنلاین باشید هر از چندگاهی تبلیغاتی به نمایش در می‌آید. Polysphere از همین سیستم استفاده کرده و چون می‌خواهد آرامش‌بخش باشد، این تبلیغ‌های گاه و بی‌گاه مثل یک مزاحم تاثیر منفی زیادی روی تجربه مخاطب می‌گذارد. علت اینکه بازی با تمام جذابیت‌هایش نتوانسته نمره زیادی از کاربران بگیرد، به همین خاطر است.

بنابراین حرف‌هایمان را با جواب به سوال تیتر به پایان می‌رسانیم: چگونه یک اثر فوق‌العاده را همچنان عالی نگه داریم؟ Polysphere به راحتی یکی از بهترین‌ بازی‌های آرامش بخش گوشی بوده و اگر می‌خواهید لطمه‌ای به این تجربه فراموش‌نشدنی وارد نشود، پیش از ورود به بازی حتما اینترنت را خاموش کنید.

Polysphere

Polysphere

سازنده: Playgendary قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 252.8 / 52 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    همین شمای که میگن تبلیغ بده افلاین بازی میشد همین کار هارو کردین سازنده های بازی دیدن بازی های افلاین درامد ندارن واسه اینکه ورشکسته نشن مجبور شدن همه بازی های هاشون انلاین کنن یکم فرهنگ داشته باشین بلاخره اون ها هم باید درامد داشته من خودم همش تبلیغ نگاه میکنم چون میدونم که دارم به چرخه چول تو صنعت گیم کمک میکنم و حداقال بازی درامد داره تا پروژه و نسخه بعدی ساخته بشه به خدا همین شما باعث شدین الان همه بازی های موبایل انلاین بشن خدا لعنتتون کنه

    • reza.saboor
      reza.saboor | ۲۷ دی ۱۳۹۷

      خودتو با فرهنگ جا نزن
      اولا اگه ما چند نفر تبلیغ نگاه کنیم شرکت هاشون پولدار میشن؟ کل دنیا از تبلیغ بدش میاد
      دوما مشکل نت داری ما چیکار کنیم؟

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    لعنت بهشون. تبلیغ برا چه کوفتیه دیگ...

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    تبلیغات در این بازی ها یک راه حل ساده داره .بازی رو افلاین اجرا کنید هیچ تبلیغاتی نشون داده نمیشه
    ....
    من نمی دونم چه اصراری هست که حتما باید 24 ساعته انلاین بود .
    همیشه نظرات کاربران گوگل پلی مبنی بر بودن تبلیغات در بازی ها رو اعصاب من بوده ..خب لعنتی نتت رو خاموش کن ..تبلیغ نبین ..

    • ebrahim_motamed
      ebrahim_motamed | ۱۳ دی ۱۳۹۷

      داداش شما وسط بازی چت نمیکنی؟
      شاید بکب پیام بده
      باید انلاین باشی کسی پیام داد بفهمی
      همه دنیا میدونن اگر خاموش کنی تبلیغ نمیاد
      خودت حاظر هستی یک ساعت اینترنت قطع کنی بشینی بازی انجام بدی؟

      • ahadm ۸۸۸۸
        ahadm ۸۸۸۸ | ۱۳ دی ۱۳۹۷

        اره ..من کلا بازی انلاین نصب نمی کنم ..بقیه ی بازی ها هم که افلاین هستند ..نیازی نمی بینم انلاین باشم ..موقع بازی کی چت می کنه اخه

      • reza.saboor
        reza.saboor | ۲۷ دی ۱۳۹۷

        شما به اینترنت اعتیاد داری، که همش فک میکنی باید به اینترنت وصل باشی که شاید یه خبر مهم بیاد!
        در ضمن تو وسط بازی چت میکنی؟?

مطالب پیشنهادی