ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هواوی گوشی Y5 لایت با سیستم عامل اندروید Go را معرفی کرد

هواوی یک گوشی پایین رده و اقتصادی جدید را تحت عنوان Y5 لایت روانه‌ی بازار کرده است. این گوشی از سیستم عامل اندروید Go بهره می‌برد که برای دستگاه‌های اقتصادی و ضعیف‌تر طراحی شده تا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۰

هواوی یک گوشی پایین رده و اقتصادی جدید را تحت عنوان Y5 لایت روانه‌ی بازار کرده است. این گوشی از سیستم عامل اندروید Go بهره می‌برد که برای دستگاه‌های اقتصادی و ضعیف‌تر طراحی شده تا این دستگاه‌ها بتوانند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند. این گوشی به صورت رسمی در پاکستان معرفی شده و انتظار می‌رود به زودی بازار بقیه‌ی کشور‌ها هم شاهد این تلفن هوشمند باشند.

گوشی هواوی Y5 لایت دارای ابعاد ۱۴۶.۵ در ۷۰.۹ در ۸.۳ میلی متر است و ۱۴۲ گرم وزن دارد. نمایشگر این گوشی IPS LCD با اندازه‌‌ی ۵.۴۵ اینچ است و خبری از بریدگی نمایشگر نیست. نسبت ابعاد تصویر 18:9 خواهد بود و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ را ارائه می‌کند.

این گوشی از چیپست مدیاتک MT6739 بهره می‌برد و دارای یک گیگابایت رم خواهد بود. حافظه‌ی داخلی اصلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است و می‌توان با استفاده از میکرو اس دی این مقدار را افزایش داد. همچنین باتری مورد استفاده در این تلفن همراه ۳۰۲۰ میلی آمپرساعت قدرت دارد و سیستم عامل مورد استفاده در آن نسخه‌ی 8.1‌ اندروید Go است.

دوربین پشتی این گوشی اقتصادی ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0‌ در کنار یک LED فلش قرار گرفته و از ویژگی فوکوس اتوماتیک بهره می‌برد. دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، اینترنت نسل چهارم، وای فای، بلوتوث نسخه‌ی 4.2، موقعیت یاب، میکرو USB نسخه‌ی 2.0 و همچنین جک ۳.۵ میلی متری صوتی اشاره کرد. از لحاظ سخت افزاری Y5‌ لایت شباهت‌های قابل توجهی به گوشی هواوی Y5‌ پرایم دارد که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد و دارای ۲ گیگابایت رم و دوربین دو گانه‌ی پشتی بود.

این گوشی فعلا در پاکستان عرضه شده و با قیمتی حدود ۱۱۷ دلار به فروش می‌رسد. موبایل یاد شده در رنگ‌های آبی و مشکی برای فروش در دسترس قرار دارد. با اینکه شایعات مربوط به حضور این گوشی در دیگر بازار‌ها به گوش می‌رسد، اما هنوز این موضوع به صورت رسمی مورد تایید تولید کننده‌ی چینی نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی