ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه‌ی سولی گوگل ادامه خواهد یافت؛ کنترل وسایل الکترونیکی با ژست های حرکتی

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده چند روز پیش با ادامه‌ی کار گوگل روی پروژه‌ی سولی با شرایطی که داشت موافقت کرد تا گوگل بتواند روی پروژه‌ی سنسور‌های رادار محور خود تحت عنوان «سولی» آنطور که ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده چند روز پیش با ادامه‌ی کار گوگل روی پروژه‌ی سولی با شرایطی که داشت موافقت کرد تا گوگل بتواند روی پروژه‌ی سنسور‌های رادار محور خود تحت عنوان «سولی» آنطور که می‌خواهد پیش برود. پروژه‌ای که به کاربران امکان می‌دهد بدون ارتباط فیزیکی با دستگاه‌ها و از راه دور آن‌ها را با حرکات مختلف کنترل نمایند.

[video-to-gif output image]

پروژه‌ی سولی اولین بار سال ۲۰۱۵ توسط گوگل معرفی شد و در کنار پروژه‌ی جاکار از تکنولوژی‌های مورد انتظار آینده محسوب می‌شد. در این روش، دیگر نیازی به نمایشگر لمسی نیست و در محیط مجازی با استفاده از اعمال حرکتی انجام می‌پذیرد. یک موج رادیویی از دستگاه ساطع می‌شود تا اعمال حرکتی افراد را متوجه شود و با توجه به آن دستورات را به انجام برساند.

چند ماه پیش، گوگل از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده درخواست کرد که به آن‌ها اجازه داده شود تا بتوانند روی فرکانسی بالاتر از حد مجاز کشور کار کنند. گروه ATAP که روی این پروژه کار می‌کند اعلام کرده که فرکانس مورد استفاده برای پروژه‌ی سولی در حد مجاز کشور‌های اروپایی قرار دارد و خطری را متوجه انسان نخواهد کرد.

فیسبوک یکی از شرکت‌هایی بود که نسبت به این اقدام گوگل اعتراض کرد. شرکت تحت فرمان مارک زاکربرگ بر این عقیده بود که ممکن است فرکانس مورد استفاده توسط گوگل باعث ایجاد مشکلاتی در دیگر وسایل الکترونیکی شود. البته این موضوع به سرعت پس از رایزنی‌های انجام شده توسط گوگل و فیسبوک حل شد.

پس از شنیدن موضوعات مطرح شده توسط ATAP کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC با درخواست گوگل مبنی بر استفاده از فرکانس‌های بالاتر موافقت کرد و حالا می‌توانیم منتظر باشیم تا گوگل آنطور که می‌خواهد روی پروژه‌ی سولی کار کند.

یکی از وسایلی که می‌تواند از پروژه‌ی سولی بهره‌مند شود، ساعت‌های هوشمند هستند. به همین دلیل بیشتر تصاویر منتشر شده از عملیاتی شدن این پروژه توسط گوگل، ساعت‌های هوشمند را درگیر خود کرده است.

آشنایی با پروژه‌ی سولی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی