ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیوشا
تکنولوژی

گوگل اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در سیستم عامل فیوشا را تأیید کرد

مدت‌ها بود که علاقه‌مندان به سیستم عامل آینده گوگل موسوم به فیوشا، در انتظار آمدن خبر پشتیبانی این سیستم عامل از اپلیکیشن‌های اندروید بودند؛ تقریبا به همان سبک و سیاقی که Chrome OS از اندروید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

مدت‌ها بود که علاقه‌مندان به سیستم عامل آینده گوگل موسوم به فیوشا، در انتظار آمدن خبر پشتیبانی این سیستم عامل از اپلیکیشن‌های اندروید بودند؛ تقریبا به همان سبک و سیاقی که Chrome OS از اندروید پشتیبانی می‌کند.

امروز با تغییراتی که در کدنویسی‌ Android Open Source Project اتفاق افتاده، با کنار رفتن شک و تردیدها و با قاطعیت می‌توان گفت که فیوشا توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید از طریق Android Runtime را خواهد داشت.

ماه گذشته، دو مخزن کد جدید و مرتبط به سیستم عامل یادشده به صفحه Android Open Source Project اضافه شدند. مورد نخست با عنوان “platform/prebuilts/fuchsia_sdk” حاوی یک کپی پیش‌ساخته از SDK فیوشا است که برای ساخت اپلیکیشن‌های این سیستم عامل به کار گرفته می‌شود.

فیوشا

اما دومی با عنوان “device/google/fuchsia” به نظر مربوط به دیوایسی می‌شود که قادر است توسط یک شبیه‌ساز اندروید، به اجرای سیستم عامل فیوشا بپردازد. اعضای تیم توسعه‌دهنده اندروید امروز با انتشار یک فایل README، کلیه ابهامات در مورد فایل  “device/google/fuchsia” را از بین برده‌اند.

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل بگوییم، فیوشا از نسخه ویژه‌ای از (Android Runtime (ART برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید استفاده خواهد کرد. کاربران می‌توانند این نسخه ART را روی دیوایس‌های فیوشا از طریق یک فایل far. نصب کنند که تقریبا معادل فایل‌های APK در اندروید محسوب می‌شوند.

البته این که فیوشا چطور از Android Runtime استفاده می‌کند هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ممکن است ART در قالب یک کرنل به اسم Zircon جای کرنل مبتنی بر لینوکس اندروید را بگیرد یا اینکه به طور کامل در یک ماشین مجازی لینوکس که از سیستم Machina استفاده می‌کند اجرا شود. در هر صورت، حالا به طور قطع می‌دانیم که سیستم عامل آینده گوگل قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید خواهد بود.

اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل دنیاست، و مطمئنا امکان استفاده از اپلیکیشن‌های آن در سیستم عامل جدید می‌تواند کاربران بیشتری را به سوی استفاده از فیوشا سوق بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    اجراي اپ هاي اندرويد يك تيغ دو لبه اي هست...

    اگر اجرا كنه توسعه دهنده هاي دگ مختص فيوشا اپليكيشن نميسازن! واس اندرويد ميسازن! كه هر دو os قادر به اجراش باشن..

    اگرم اجرا نكنه باز هم به خاطر كاربر هاي كم تري كه موقع عرضه داره توسعه دهنده ها برنامه براش نميسازن! (بلايي كه سر ويندوزفون آمد)

    در هر حال بايد هدف گوگل ازين سيستم عامل مشخص بشه...

    احتمالا قصد داره اكوسيستم يك پارچه اي در رابطه با پي سي ،تبلت و موبايل ايجاد كنه... و از طرف دگ از زير يوغ جاوا و اوراكل هم آزاد بشه...

    • herogame
      herogame | ۱۳ دی ۱۳۹۷

      اینجوری که من چندین سال پیش خونده بودم گوگل در نهایت قصد داره سیستم عاملی سبک در عین حال کاربری و تحت وب درست کنه که قدرت اجرای وب اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل سبک رو داشته باشه حالا فیوشا داره همینکارو میکنه و از طرفی گوگل داره فریم ورک Anuglar خودش رو توسعه میده که مخصوص ساخت برنامه با همین ویژگی ها هستش، کم کم موبایل ها هم به سمت وب میرن آینده همه چیز همین وب میشه سیستم عامل دیگه اون رنگ و بوی قبلی رو نخواهد داشت

مطالب پیشنهادی