ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن هواوی برای افراد نابینا
تکنولوژی

با اپلیکیشن جدید هواوی افراد نابینا می‌توانند احساسات شما را بشنوند

شاید بسیاری از شما موافق باشید که مکالمات نوشتاری در مقایسه با یک گفتگوی رو در رو، حس بسیار عجیبی دارند. چرا که هنگام نوشتن طرف مقابل نمی‌تواند حالت چهره‌تان را ببیند و شما هم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شاید بسیاری از شما موافق باشید که مکالمات نوشتاری در مقایسه با یک گفتگوی رو در رو، حس بسیار عجیبی دارند. چرا که هنگام نوشتن طرف مقابل نمی‌تواند حالت چهره‌تان را ببیند و شما هم نمی‌توانید حالت چهره و احساس واقعی او را به طور کامل درک کنید.

این موضوع برای افراد نابینا به میزان زیادی چالش برانگیزتر است. شاید به همین خاطر بوده که هواوی اپلیکیشنی به نام Facing Emotions را ویژه افراد نابینا و برای "خواندن چهره" طرف مقابل آن‌ها منتشر کرده است.

هواوی برای طراحی این اپ جالب که به طور ویژه‌ای برای هواوی میت 20 پرو ساخته شده، با انجمن نابینایان لهستان همکاری کرده است. روش کار اپ بدین شکل است که هنگام صحبت فرد نابینا با یک شخص دیگر، دوربین عقبی موبایل چهره آن فرد را اسکن می‌کند.

اپلیکیشن هواوی برای افراد نابینا

با تحلیل چهره توسط الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، اپ Facing Emotions به طور دقیق می‌تواند حالات چشم‌، ابروها، دهان و بینی افراد و حتی ژست و موقعیت ایستادن آن‌ها را متوجه بشود. با در دست داشتن این اطلاعات، حالا اپلیکیشن می‌تواند حالات چهره و احساس افراد را به 7 صدای مختلف تعبیر کرده و به گوش فرد نابینا برساند.

تبدیل این هفت احساس به هفت صدا، توسط یک آهنگساز نابینای لهستانی به نام توماش بیلکی انجام شده و طبق تست‌های به عمل آمده مشخص شده که افراد نابینا به راحتی می‌توانند این هفت صدا را به خاطر سپرده و با تکیه بر آن‌ها درک عمیق‌تری از دوستان و اطرافیان خود داشته باشند.

صداهای Facing Emotions از طریق اسپیکر گوشی و هدفون قابل پخش هستند، و خوشبختانه اپلیکیشن برای کار به اتصال اینترنت احتیاجی ندارد. تنها شرط لازم این است که فرد نابینا گوشی را جایی قرار بدهد که همیشه امکان اسکن چهره فرد مقابل وجود داشته باشد. جالب است بدانید که هواوی برای برطرف شدن مشکل محل قرارگیری گوشی نیز یک هولدر ویژه با پرینتر سه بعدی طراحی کرده که می‌توان از فروشگاه Shapeways آن را خریداری کرد.

اپلیکیشن Facing Emotions را می‌توانید همین حالا از گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی