ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

audi-pb-18-e-tron1
خودرو

پیش نمایشی از آینده؛ مروری بر برترین کانسپت های سال – بخش دوم

در ادامه مطلب برترین کانسپت های سال 2018 این بار قصد داریم به بخش دوم و پایانی پرداخته و شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را با دیگر مدل های مفهومی که در سال گذشته معرفی شدند، آشنا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در ادامه مطلب برترین کانسپت های سال 2018 این بار قصد داریم به بخش دوم و پایانی پرداخته و شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را با دیگر مدل های مفهومی که در سال گذشته معرفی شدند، آشنا کنیم. چنانچه از بخش اول لذت برده اید، دعوت می کنیم با بخش دوم نیز ما را همراهی فرمایید.

پژو e-Legend

در نمایشگاه خودروی پاریس، شرکت پژو با رونمایی از یک کوپه مفهومی زیبا به نام e-Legend یاد و خاطره مدل قدیمی و پرطرفدار 504 را دوباره زنده کرد. از لحاظ ظاهری این مفهومی جذاب المان هایی مثل چراغ های اصلی دوگانه، اشکال مستطیلی شکل در نمای جلو، چراغ های عقب سه تکه و ستون ضخیم عقب را از جد خود به ارث برده است.

به گفته پژو پیشرانه برقی e-Legend برابر با 456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و هر چهار چرخ را به حرکت در می آورد. با این پیشرانه توانمند، مفهومی e-Legend در زمانی زیر 4 ثانیه صفر تا صد را محقق کرده و قادر است به نهایت سرعت 220 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

باتری e-Legend ظرفیتی برابر با 100 کیلووات ساعت داشته و طبق استاندارد WLTP تا 600 کیلومتر مسافت از شارژ مجدد بی نیاز است؛ همچنین به لطف تکنولوژی شارژ سریع، در عرض 25 دقیقه انرژی لازم برای پیمودن مسافت 500 کیلومتری در باتری ذخیره می شود.

در داخل کابین e-Legend، تم رترو به وضوح احساس می شود، چرا که چینش اجزا همانند مدل های قدیمی بسیار ساده و مینیمال بوده و خبری از شلوغی و دکمه های متعدد نیست. با این حال در قسمت های مختلف چندین و چند نمایشگر دیجیتال دیده می شوند که راننده می تواند از طریق آنها اطلاعات لازم را مشاهده نموده یا امکانات و تجهیزات را کنترل کند.

آئودی E-TRON GT

پس از رونمایی کراس اوور تمام برقی E-Tron، آئودی در اظهار نظری جالب این خودرو را همانند نوک یک کوه یخی بزرگ توصیف کرده و از معرفی مدل های تمام الکتریکی بیشتر در آینده نزدیک خبر داد. کانسپت زیبا و جذاب E-Tron GT یکی از این مدل ها بود که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد.

E-Tron GT اولین مدل اسپرت برقی مزین به نشان آئودی به لقب گرفته و نسخه نهایی آن در سال 2020 از راه خواهد رسید. این خودرو از پلتفرمی مشترک با پورشه تایکان بهره می برد، به همین خاطر انتظار می رود عملکرد فنی آن در سطح بالایی قرار داشته باشد، نمونه اولیه آن نیز که چند هفته پیش برای بررسی در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته بود، این امر را پیش از موعد تایید می کند.

دو موتور برقی که آئودی برای اولین مدل اسپرت الکتریکی خود در نظر گرفته، در مجموع 590 اسب بخار قدرت تولید می کنند. با این پیشرانه، E-Tron GT برای رسیدن به سرعت 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت، به 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

وظیفه تامین انرژی آئودی E-Tron GT را یک باتری 96 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بر عهده دارد. با تکیه بر این باتری قدرتمند، E-Tron GT می تواند تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. سیستم شارژ 800 ولتی نیز امکان پر کردن 80 درصد از ظرفیت باتری در عرض 20 دقیقه را فراهم می کند.

آنطور که Enzo Rothfuss مدیر طراحی داخلی آئودی قول داده، مفهومی اسپرت این شرکت با کمترین تغییرات وارد فاز تولید خواهد شد.

آئودی PB18 E-TRON

قبل از E-Tron GT، آئودی در فستیوال خودرویی پبل بیچ هم از یک کانسپت خیره کننده رونمایی کرده بود. این کانسپت PB18 E-TRON نام داشت و به واسطه طراحی بسیار زیبای خود توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

آئودی PB18 E-TRON را می توان ترکیبی از یک اتومبیل مسابقه ای، هاچ بک تند و تیز، استیشن، کوپه و حتی یک موتور اسپرت توصیف کرد. برخلاف اکثر کانسپت های امروزی، آئودی PB18 E-TRON فاقد فناوری خودران بوده و روی هدایت خودرو توسط راننده تاکید ویژه ای شده است.

نیروبخش PB18 یک پیشرانه الکتریکی است. این پیشرانه از دو موتور برقی بر روی محور عقب و یک موتور برقی بر روی محور جلو تشکیل یافته و در حالت استاندارد 671 اسب بخار قدرت دارد.

آئودی برای پیشرانه PB18 حالتی تعریف کرده که خروجی آن به طور موقت افزایش می یابد. در این حالت قدرت خودرو به 764 اسب بخار و گشتاورش به 830 نیوتن متر ارتقا پیدا می کند. با تکیه بر این پیشرانه توانمند، مفهومی جدید ارباب حلقه ها برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 2 ثانیه نیاز دارد که در نوع خود یک رکورد خارق العاده به شمار می رود.

آئودی معتقد است باتری 95 کیلووات ساعتی PB18 مطابق با استاندارد WLTP انرژی لازم برای پیمایش مسافت 500 کیلومتری را تامین می کند. این باتری به طور بی سیم نیز شارژ شده و در صورت بهره گیری از سیستم شارژ 800 ولتی در عرض تنها 15 دقیقه بطور کامل شارژ می شود.

اینفینیتی Q INSPIRATION

در نمایشگاه دیترویت سال گذشته، برند لوکس ساز نیسان یعنی اینفینیتی با معرفی مفهومی Q Inspiration تمامی بازدیدکنندگان را انگشت به دهان گذاشت! دلیل این مساله به زیبایی مثال زدنی این سدان کانسپت مربوط می شد.

در زیر کاپوت اینفینیتی Q Inspiration یک موتور 4 سیلندر با نسبت تراکم متغیر قرار دارد. اگر چه درباره آمار و ارقام این موتور حرفی زده نشده، اما به گفته ژاپنی ها باید انتظار قدرتی برابر با یک موتور بنزینی V6 و مصرفی همانند یک موتور دیزلی چهار سیلندر از آن داشت.

در داخل کابین طراحان اینفینیتی استفاده از چینش ها و حجم های مینیمال را در دستور کار قرار داده اند. داشبورد این خودرو میزبان یک نمایشگر بزرگ و عریض است که سرتاسر آن را فرا گرفته، در قسمت میانی نیز یک کنسول سیال که تا انتهای کابین کشیده شده، فضایی متفاوت رقم زده است.

اینفینیتی برای هر کدام از سرنشین ها یک تبلت اختصاصی در نظر گرفته که با استفاده از آن می توان به تماشای ویدیو، وبگردی یا هر نوع سرگرمی پرداخت. هر یک از این افراد نیز می توانند از طریق صفحات لمسی اختصاصی، نورپردازی سمت خود را به صورت انحصاری شخصی سازی کنند.

اگر چه ژاپنی ها برنامه ای برای تولید Q Inspiration ندارند، اما عناصر و المان های ظاهری این مفهومی در مدل های آتی شرکت اینفینیتی نمود پیدا خواهند کرد.

لکسوس LF-1 Limitless

لکسوس LF-1 Limitless یکی از ستارگان نمایشگاه دیترویت 2018 بود که با طراحی انقلابی خود، گویی از یک سیاره دیگر آمده و تعاریف جدیدی از یک شاسی بلند مدرن و پیشرفته ارایه کرد.

همانند تمامی ساخته های لکسوس، شاسی بلند مفهومی LF-1 Limitless نیز از همان جلو پنجره غول پیکر و منحصر بفرد بهره می برد. نمای جلوی این خودرو سرشار از انواع خطوط و زوایای تیز بوده و به راحتی می توان به اصالت ژاپنی آن پی برد.

در کابین LF-1 Limitless همه چیز با تمرکز بر روی راننده طراحی شده، طوری که اگر فردی پشت فرمان این خودرو بنشیند، حس خلبان یک جت جنگنده به وی دست خواهد داد!

تمامی اطلاعات مورد نیاز، از طریق نمایشگرهای دیجیتال در اختیار راننده گذاشته شده و قسمت ها و تجهیزات مختلف به واسطه صفحات لمسی متعدد تنظیم یا فعال می شوند. برای سرگرم کردن سرنشینان عقب نیز دو نمایشگر بزرگ در پشت صندلی های جلو نصب شده است.

به گفته لکسوس، این شاسی بلند مفهومی برداشتی جدید از یک اتومبیل پرچمدار را به نمایش می گذارد.

مرسدس بنز VISION EQ SILVER ARROW

کانسپت منحصر بفرد مرسدس بنز VISION EQ SILVER ARROW سال گذشته در فستیوال خودرویی پبل بیچ رونمایی شد. همانطور که از نامش نیز مشخص است، این کانسپت برای ادای احترام به مدل مسابقه ای W125 Silver Arrow توسعه یافته و بدنه آن نیز تا حد زیادی اتومبیل شگفت انگیز W125 Rekordwagen را در ذهن تداعی می کند.

در نگاه نخست به مفهومی مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow، بی تردید بدنه ایرودینامیک و حضور کابین کوچک روباز در قسمت میانی جلب توجه خواهد کرد. این خودروی تک نفره عمدتا از فیبر کربن ساخته شده و بر روی رینگ های غول پیکر 24 اینچی 168 پره حرکت می کند.

مثل دیگر اعضای خانواده EQ، پیشرانه VISION EQ SILVER ARROW نیز از نوع تمام الکتریکی بوده و می تواند 738 اسب بخار قدرت تولید کند. به گفته مرسدس بنز با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند، Vision EQ Silver Arrow قادر است به حداکثر سرعتی در حدود 250 مایل (معادل 402 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

کابین کوچک مرسدس بنز Vision EQ Silver Arrow حاصل ترکیب سنت و مدرنیته است. در این بخش شاهد بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته ای مثل صفحات دیجیتال و واقعیت افزوده در کنار موادی طبیعی مثل چرم و چوب گردو هستیم.

Rivian R1T

شرکت تازه تاسیس (ریویَن) Rivian با رونمایی از یک پیکاپ مفهومی خارق العاده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، خبرساز شد. این پیکاپ R1T نام داشته و می تواند از یک سوپر اتومبیل گرفته تا یک خودروی مخصوص آفرود را به چالش بکشد!

ریویَن از چهار موتور برقی مستقل بهره می برد. این موتورها در مجموع حدود 750 اسب بخار قدرت و 1120 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و توسط پک باتری 135 کیلووات ساعتی تعذیه می شوند. پیکاپ قدرتمند آمریکایی ها قادر است تا 400 مایل (معادل تقریبا 640 کیلومتر) مسافت را با این باتری طی کند.

به لحاظ ابعاد، ریوین R1T اندازه ای مشابه با شورولت کلرادو و تویوتا تاکوما دارد، اما به واسطه پیشرانه تحسین برانگیز خود توانایی کشش باری به وزن 11 هزار پوند (حدود 5 تن) را دارد. اگر این رقم برای متعجب کردنتان کافی نیست، باید بگوییم R1T در عرض تنها 3 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت می رساند!

به گفته مقامات ریوین، تولید R1T به زودی در ایالت ایلینوی و در یکی از کارخانه هایی که قبلا به شرکت میتسوبیشی تعلق داشت، کلید خورده و اولین سری از آن در سال 2020 به خریداران تحویل داده خواهند شد. برای این پیکاپ برقی قیمتی در حدود 70 هزار دلار تعیین شده است. به غیر از R1T، ریوین یک مدل شاسی بلند نیز با نام R1S توسعه داده که این دو البته از مشخصاتی کمابیش مشابه برخوردار هستند.

DS X E-Tense

چنانچه بخواهیم از عجیب ترین کانسپت های سال 2018 یاد کنیم، بی شک DS X E-Tense یکی از گزینه های اصلی و شاید هم اصلی ترین گزینه خواهد بود. این مفهومی فرانسوی تقریبا در همه قسمت ها طراحی نامتقارنی داشته و بسیار متفاوت از دیگر اتومبیل های کنونی است. اگر چه جسارت طراحان DS در عرضه چنین کانسپتی ستودنی است، اما باید گفت که نتیجه کار شاید چندان باب میل همه نباشد.

DS X E-Tense (3)

مفهومی X E-Tense برداشت DS از خودروهای اسپرت در سال 2035 را نشان می دهد. نیروبخش این خودرو یک پیشرانه تمام الکتریکی است که می تواند حداکثر 1000 کیلووات (معادل 1341 اسب بخار) قدرت تولید کند.

DS X E-Tense (5)

البته با تدابیری که مهندسین DS اندیشیده اند، نهایت خروجی در حالت پیست (Circuit) در اختیار راننده قرار می گیرد. در صورت غیر فعال شدن این حالت، قدرت پیشرانه برای طی مسیر در جاده ها و خیابان ها به 400 کیلووات (536 اسب بخار) تقلیل می یابد.

برترین کانسپت های سال 2018

بر اساس ایده فرانسوی ها، فضای مربوط به راننده و سرنشینان در X E-Tense جدا از هم طراحی شده اند. در این خودروی مفهومی روی فناوری خودران نیز تاکید شده و امکان هدایت خودکار وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    اون اخری ds چرا مثل ناقص الخلقه ها میمونه? ?

مطالب پیشنهادی