ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت حساب های توییتر توسط هکرهای داعش برای تبلیغات

توییتر تلاش‌های زیادی داشته تا بتواند دست گروه‌های تروریستی را از صفحه‌ی مجازی خود کوتاه کند. اما وبسایت تک کرانچ به تازگی متوجه شده که طرفداران داعش با هک کردن اکانت‌های قدیمی توییتر سعی دارند ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

توییتر تلاش‌های زیادی داشته تا بتواند دست گروه‌های تروریستی را از صفحه‌ی مجازی خود کوتاه کند. اما وبسایت تک کرانچ به تازگی متوجه شده که طرفداران داعش با هک کردن اکانت‌های قدیمی توییتر سعی دارند به اشاعه‌ی ایدئولوژی خود در این صفحه‌ی مجازی بپردازند.

بسیاری از حساب‌های کاربری به سرقت رفته مدت زیادی هیچ فعالیتی در توییتر نداشتند. همچنین از ایمیل‌هایی استفاده می‌کردند که مدت‌ها از اعتبارشان گذشته بود. از آنجایی که آدرس‌های ایمیل فاقد اعتبار بودند، ورود به حساب کاربری توییتر بدون اعلام اطلاع به ایمیل انجام می‌پذیرفت و شرایط هک کردن را ساده‌تر می‌کرد. از طرفی تغییر رمز عبور بعد از ورود به حساب‌ها به سادگی انجام می‌پذیرفت.

بسیاری از این اکانت‌‌ها به طور مداوم با پست کردن تعداد بسیار زیادی از عکس‌ها، ویدیو‌ها و پیام‌های متنی سعی دارند تا افراد بیشتری را به سمت داعش جذب کنند و خشونت را تشویق نمایند. این کاربران، دنبال کننده‌های زیادی هم دارند. به طوری که برخی از این اکانت‌ها دارای هزاران فالوئر هستند که کمی موضوع را عجیب تر می‌کند.

توییتر به محض اعلام گزارش توسط وب سایت تک کرانچ، بیشتر این حساب‌های کاربری را مسدود کرد. در یک بیانیه از سوی توییتر اعلام شد که مشکل با اینگونه ایمیل‌های فاقد اعتبار مسئله‌ی جدیدی نیست و این شرکت در تلاش است تا با حل این معضل از حساب‌های توییتر محافظت کند.

البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که توییتر تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از ایمیل کاربران، امکان ورود به صفحات را با امنیت بالاتری مواجه کند. در این بین باید بیشتر تقصیر را متوجه سرویس‌های ایمیل دانست که با ساز و کار خود باعث بی اعتبار شدن آدرس‌ها و در نتیجه از بین رفتنشان می‌شوند.

جدا از این موضوع، اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که توییتر باید با توجه بیشتری نسبت به از بین بردن فعالیت تروریست‌ها در صفحه‌ی مجازی خود داشته باشد تا با اتخاذ متد‌های جدید حساب‌های کاربری این چنینی را مسدود سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی