ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با همکاری آئودی از نخستین چیپست اگزینوس مخصوص خودرو رونمایی کرد

شرکت سامسونگ در سال 2017 از همکاری خود با شرکت آئودی خبر داد و به عنوان یکی از تأمین کنندگان برنامه بلندمدت نیم‌رساناهای این خودروساز، چیپست اگزینوس خود را برای استفاده در اتومبیل های کمپانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

شرکت سامسونگ در سال 2017 از همکاری خود با شرکت آئودی خبر داد و به عنوان یکی از تأمین کنندگان برنامه بلندمدت نیم‌رساناهای این خودروساز، چیپست اگزینوس خود را برای استفاده در اتومبیل های کمپانی آلمانی بهینه کرد. اما حالا سامسونگ گام جدیدی در راستای همکاری با خودروسازان برداشته و یک چیپست اگزینوس به عنوان پردازنده اصلی سیستم‎های اطلاعات و سرگرمی (IVI) در نسل آینده خودروهای آئودی را روانه بازار کرده است.

پردازنده اگزینوس Auto V9 که در نسل بعدی سیستم های اینفوتینمنت (سیستم‎های پیشرفته اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو) آئودی به کار گرفته خواهد شد، با توجه به استانداردهای سختگیرانه صنعت خودرو آلمان در زمینه دوام و کارایی طراحی شده و امکان نمایش محتوای مختلف روی چند نمایشگر را به صورت همزمان فراهم می کند.

چیپست اگزینوس مخصوص خودرو سامسونگ از 8 هسته 2.1 گیگاهرتزی برخوردار است

چیپست اگزینوس اتو V9 با فناوری 8 نانومتری تولید شده و از هشت هسته پردازشی Cortex-A76 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز بهره می برد. این چیپست همچنین به پردازنده گرافیکی Mali G76، پردازنده صدای HiFi 4 و واحد پردازش عصبی هوشمند (NPU) مجهز شده و از حافظه های رم LPDDR4 و LPDDR5 نیز پشتیبانی می کند.

چیپست اگزینوس

لازم به ذکر است که چیپست سامسونگ برای ادغام شدن با سیستم الکترونیک خودرو، از استانداردهای «سطح ب انسجام امنیتی خودرو یا ASIL-B» پشتیبانی می‎کند.

محصول جدید سامسونگ توانایی پردازش تصویر برای 6 نمایشگر به صورت همزمان را داشته و می تواند داده های ورودی از 12 دوربین را هم پردازش کند. پردازنده گرافیکی چیپست اگزینوس مخصوص خودرو نیز به سه بخش مجزا تقسیم شده تا تصاویر سیستم صوتی تصویری اصلی، نمایشگر پشت فرمان و نمایشگرهای ردیف عقب اتومبیل را بدون نقص پردازش کند.

آلفونسو فالر، مدیر توسعه معماری و پلتفرم شرکت آئودی می‏گوید «آئودی به دنبال رسیدن به هیجان‌انگیزترین و در عین حال ایمن‎ترین خودروهای جهان است که نمادی از رانندگی در آینده باشند. شرکت سامسونگ مدت‏ها است که شریکی ارزشمند در حوزه فناوری برای ما بوده و بسیار خوشحالیم که می‏ توانیم از اگزینوس Auto V9 در پلتفرم‎های نسل آینده‏ خود استفاده کنیم».

کنی هان، معاون بخش راهکارهای ابزاری سامسونگ هم درباره گفته «سامسونگ کاملاً متعهد است که برای رسیدن به یک تجربه لذتبخش‎تر و امن‏ تر از رانندگی، جدیدترین پردازنده‏ های خودرو را تولید کند. با افتخار خط جدید اگزینوس Auto را معرفی می‎کنیم که اگزینوس Auto V9 اولین محصول این خط است که می‎تواند قدرت پردازش بسیار بالایی را در اختیار نسل آینده سیستم‎های اطلاعاتی داخل خودرو قرار دهد و در عین حال استانداردهای سختگیرانه این صنعت در زمینه ماندگاری را هم برآورده می‏ کند».

با فراگیر شدن سیستم های الکترونیک در ساختار خودروها و اضافه شدن قابلیت های جدید به اتومبیل های روز دنیا، در آینده نزدیک چیپست های مخصوص خودرو بازار قابل توجهی خواهند داشت که سامسونگ نیز با اعلام آمادگی برای عرضه محصولات خود به تمام خودروسازان، امیدوار است بیشترین سهم ممکن را از این بازار در اختیار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی