ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم برای دانش آموزان رونمایی کرد

ایسوس برای اولین بار تبلتی تولید کرده که روی آن‌ کروم OS اجرا می‌شود. این تبلت که CT100 نام دارد از یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی بهره می‌برد که ظاهرا با توجه به ساختار لاستیکی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

ایسوس برای اولین بار تبلتی تولید کرده که روی آن‌ کروم OS اجرا می‌شود. این تبلت که CT100 نام دارد از یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی بهره می‌برد که ظاهرا با توجه به ساختار لاستیکی بدنه خود و صفحه نمایش شیشه‌ای که دارد، در مقابل شکستن مقاوم خواهد بود.

سیستم عامل کروم اتفاق نسبتا جدیدی برای تبلت‌ها محسوب می‌شود و عمدتا در کلاس‌های آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایسوس تبلت جدید خودش را به یک پردازنده ۶ هسته‌ای OP1 همراه با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است. تبلت CT100 از پورت USB-C بهره می‌برد و ایسوس ظرفیت باتری آن را به اندازه «یک روز کامل در مدرسه» توصیف کرده که به طور تقریبی ۷ ساعت طول می‌کشد.

ایسوس برای آن‌هایی که هم به تبلت و هم به لپ‌تاپ نیاز دارند، کروم بوک جدید ۲ کاره خود را پیشنهاد می‌کند. این کروم بوک که Flip C214 نام دارد، از یک صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی HD و لولایی مخصوص برای چرخش ۳۶۰ درجه بهره می‌برد.

ایسوس و سیستم عامل کروم

مدل پایه این محصول به پردازنده N400 Celetron کمپانی اینتل مجهز شده و از ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه، دو پورت USB-C و یک جک صوتی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این کروم بوک از قلم هم پشتیبانی خواهد کرد.

جدا از این موارد، ایسوس دو کروم بوک سابق خود یعنی C204 با صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی و C403 با صفحه نمایش ۱۴ اینچی را به‌روز کرده است.

ایسوس این موضوع را تایید کرده که وزن مدل کوچک‌تر نسبت به گذشته کمی کاهش یافته است.
ایسوس این موضوع را تایید کرده که وزن مدل کوچک‌تر نسبت به گذشته کمی کاهش یافته است.

حال این دو کروم بوک که بیشتر از همه چیز به خاطر اندازه صفحه‌ نمایش خود شناخته می‌شوند، به ضربه گیرهای لاستیکی مجهز خواهند شد. همچنین کیبورد جدید آن‌ها نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که نسبت به تلاش دانش آموزان برای درآوردن دکمه‌ها مقاوم خواهد بود.

هر دو این دستگاه‌ها از ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و پورت‌های USB-A و USB-C بهره می‌برند. ایسوس اعلام کرده است که مدل ۱۱.۶ اینچی با یک بار شارژ شدن، یک روز کامل دوام خواهد آورد اما دوام باتری مدل ۱۴ اینچی به خاطر صفحه نمایش بزرگ‌تر تنها ۱۱ ساعت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    استفاده ازين مدل تبلت اينطوريه كه ميخريش، كروم او اس رو پاك ميكني

    ويندوز نصب ميكني?

    رو ويندوز مرورگر كروم رو نصب ميكني?

مطالب پیشنهادی