ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های جدید ال جی به جدیدترین نسخه HDMI و دستیار صوتی الکسا مجهز می‌شوند

با توجه به این نکته که زمان زیادی تا آغاز رویداد CES 2019 باقی نمانده است،‌ کمپانی ال جی برنامه خود برای عرضه تلویزیون‌های پرچمدار امسالش را منتشر کرد که شامل اولین تلویزیون با پشتیبانی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

با توجه به این نکته که زمان زیادی تا آغاز رویداد CES 2019 باقی نمانده است،‌ کمپانی ال جی برنامه خود برای عرضه تلویزیون‌های پرچمدار امسالش را منتشر کرد که شامل اولین تلویزیون با پشتیبانی از نسخه جدید HDMI و رزولوشن 8K می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین موارد این لیست به اولین تلویزیون 8K ال جی با صفحه نمایش ۸۸ اینچی OLED برمی‌گردد. البته این کمپانی یک تلویزیون LCD با رزولوشن 8K و اندازه ۷۵ اینچ هم عرضه خواهد کرد که رزولوشن آن ۴ برابر نمایشگر 4K فعلی و ۱۶ برابر نمایشگرهای 1080p خواهد بود.

به طور کلی ال جی اعلام کرده که ۶ تلویزیون مختلف را عرضه خواهد کرد که از میان آن‌ها ۴ مدل به نمایشگر OLED مجهز شده و ۲ تلویزیون باقی مانده از پنل LCD استفاده می‌کنند.

مدل‌های OLED

  • Z9
  • W9
  • E9
  • C9

مدل‌های LCD

  • SM9X
  • SM8X

این تلویزیون‌ها از دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا هم استفاده خواهند کرد که جایگزین دستیار گوگل شده است. در ضمن تلویزیون‌های جدید ال جی اولین نمایشگرهای مجهز به استاندارد جدید HDMI یعنی نسخه ۲.۱ آن خواهد بود. جدا از این موارد، تلویزیون‌های ذکر شده از فناوری HFR (نرخ فریم بیشتر) برای به نمایش گذاشتن مسابقات ورزشی،‌ مستندها و فیلم‌های اکشن بهره خواهند برد.

نسخه جدید HDMI از آن جهت حائز اهمیت است که بر خلاف نسخه ۲، خروجی ۶۰ فریم بر ثانیه را از نمایشگرهای 4K می‌گیرد. این میزان در HDMI 2 معادل ۳۰ فریم بر ثانیه است. به طور کلی نرخ فریم بیشتر باعث نمایش بهتر حرکت‌ها، جزییات بیشتر و تیرگی کمتر در تصویر می شود. این قابلیت خودش را به خوبی در تماشای ورزش های سریع و برخی از فیلم‌های سینمایی که سرعت در آن‌ها مسئله مهمی است نشان می‌دهد.

ال جی

بر خلاف سال گذشته، شما با استفاده از دکمه ویژه Amazon Prime که در کنترل این تلویزیون‌ها موجود است، می‌توانید این دستگاه را به طور مستقیم کنترل کنید و دیگر نیازی به بلندگو هوشمند جداگانه نبوده و تلویزیون با الکسا یکپارچه شده است.

تمام مدل‌های OLED و تنها LCD جدید ال جی با رزولوشن 8K از دومین نسل چیپست آلفا ۹ بهره می‌برند که با استفاده از هوش مصنوعی، المان‌های صدا و روشنایی را بر اساس خانه شما تنظیم می‌کند.

در این میان حضور تکنولوژی eARC در تلویزیون‌های ال جی به این معنا است که داده‌های صوتی بیشتری می‌توانند منتقل شوند و حالت تاخیر خودکار نیز زمان پاسخگویی نمایشگر را کاهش خواهد داد که در بازی‌های ویدیویی اهمیت زیادی دارد. در نهایت قابلیتی شبیه به فناوری‌های G-sync و Freesync در این تلویزیون‌ها وجود خواهد داشت که در زمانی که بازی‌ها قادر به ارائه نرخ فریم پایدار نیستند به کار خواهد آمد.

ال جی هنوز جزییاتی در مورد تاریخ عرضه این محصولات و قیمت‌ آن‌ها ارائه نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    باسلام
    بیزحمت از One Connect Box سامسونگ یک مقاله “کامل” بنویسید

مطالب پیشنهادی