ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینی کامپیوتر ایسوس با بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل نهم Core i9 رونمایی شد

پیش از آغاز مراسم CES 2019 ایسوس از مینی کامپیوتر جدید خود پرده برداری کرد. این کامپیوتر کوچک که Mini PC ProArt PA90 نام دارد از جدید‌ترین پردازنده‌ی اینتل یعنی Core i9-9900K استفاده می‌کند و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

پیش از آغاز مراسم CES 2019 ایسوس از مینی کامپیوتر جدید خود پرده برداری کرد. این کامپیوتر کوچک که Mini PC ProArt PA90 نام دارد از جدید‌ترین پردازنده‌ی اینتل یعنی Core i9-9900K استفاده می‌کند و قدرت و عملکردی فوق العاده برای طراحی‌های گرافیکی ارائه می‌کند. البته برای این امر خبری از کامپیوتری غول پیکر نیست و شما با دستگاهی کوچک شبیه به اسپیکر رو به رو خواهید شد.

به جز مدل یاد شده، مدلی دیگر از این کامپیوتر کوچک نیز وجود دارد که از پردازنده‌ی Core i7-9700K بهره‌مند می‌شود. هر دوی این کامپیوتر‌ها به روز شده‌ی مینی کامپیوتر نسل گذشته‌ی ایسوس هستند که ۳۰ درصد عملکردشان بهبود یافته است.

کامپیوتر‌های یاد شده دارای پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندی خواهند بود که از بین انویدیا کوادرو P4000 یا P2000 انتخاب خواهد شد تا قدرت بسیار مطلوب گرافیکی این کامپیوتر را تضمین کند.

قدرت خنک کنندگی این مینی کامپیوتر‌ها نیز قابل توجه است چرا که از خنک کننده‌ی مایع برای پردازنده‌ها استفاده می‌شود که تا ۳۶ درصد صدای تولید شده توسط این کامپیوتر‌ها را نسبت به کامپیوتر‌های رومیزی معمولی کمتر می‌کند.

همچنین بخش بالایی قاب ProArt PA90 دارای مکانیزمی خاص است که در صورت وجود دمای بیش از ۸۰ درجه سلسیوس به طور خودکار باز می‌شود تا جریان هوا را تا ۳۸ درصد افزایش دهد و به خنک کردن دستگاه کمک کند.

از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر کوچک باید به استفاده‌ی آن از ۶۴ گیگابایت رم اشاره کنیم. همچنین بهره‌مندی از حافظه‌ی اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی M.2 PCEe همراه با HHD یک ترابایتی از دیگر مشخصه‌های قابل توجه آن است.

برخورداری از دو پورت USB-3.1 در جلو و عقب، ۴ پورت نمایشگر در عقب و دو پورت تاندربولت ۳ از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این کامپیوتر خواهد بود.

قیمت این دستگاه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده. اما با توجه به اینکه پردازنده‌ی اینتل Core i9-9900K به تنهایی ۵۰۰ دلار قیمت دارد، باید انتظار داشته باشیم که ProArt PA90 خیلی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی