ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

CES 2019
تکنولوژی

چه انتظاری از شرکت های مطرح در CES 2019 داریم

در دهه اخیر، سال میلادی جدید در دنیای فناوری با یکی از مهمترین رویداد های حوزه تکنولوژی همزمان شده است. CES هر ساله اوایل ژانویه در لاس وگاس ایالات متحده برگزار می شود و فرصتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

در دهه اخیر، سال میلادی جدید در دنیای فناوری با یکی از مهمترین رویداد های حوزه تکنولوژی همزمان شده است. CES هر ساله اوایل ژانویه در لاس وگاس ایالات متحده برگزار می شود و فرصتی برای شرکت های حوزه تکنولوژی فراهم می کند تا لوازم الکترونیک مصرفی جدید را معرفی کرده و به نمایش بگذارند. با این حال متأسفانه بازدید از این رویداد برای عموم ممکن نیست اما روزنامه نگاران و بلاگرها می توانند از آن بازدید کنند.

از سال 1967 رویداد CES برگزار (از 1978 به بعد رد لاس وگاس) و البته در برهه هایی به صورت چند سال یک بار اجرا شده. اکنون این رویداد، فضای نمایشگاهی 255 هزار متر مربعی را برای مجموع شرکت ها فراهم می کند و شامل 11 سالن و 24 دسته بندی محصول است. CES تعداد 180 هزار نفر از 155 کشور را به خود جذب می کند و 6500 رسانه با بازدید از 4500 شرکت حاضر در نمایشگاه این رویداد را پوشش می دهند. تقریباً تمامی شرکت های بزرگ حوزه فناوری در CES حضور دارند و البته در این بین اپل یک استثناء است.

انتظار می رود در CES 2019 شاهد رونمایی از محصولات حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، سیستم های کنترل صوتی، تجهیزات سازگار با شبکه مخابراتی 5G، خودروهای همیشه متصل، رباتیک، خانه ها و شهرهای هوشمند، سلامتی، خواب، ورزش، لوازم جانبی و ... باشیم.

CES 2019

در این بین احتمالاً برخی از فناوری ها که در ماه های اخیر محبوب تر از بقیه بوده اند بیش از سایرین بدرخشند. از این جمله می توان به کنترل صوتی اشاره کرد و شاید با معرفی محصولاتی از شرکت هایی از قبیل سامسونگ شاهد آغاز مرگ کنترل تلویزیون سنتی باشیم.

هدفون ها هم احتمالاً به لطف کیت توسعه دستیار صوتی الکسای آمازون که توسط کوالکام ارائه شده شاهد پیشرفت هایی در زمینه یکپارچه شدن با دستیارهای صوتی باشند. ترند دیگر امسال نمایشگرهای انعطاف پذیر مشابه با آن چیزی است که در گوشی تاشوی سامسونگ مشاهده کرده بودیم.

علاوه بر گوشی های بهره مند از این نمایشگرها انتظار داریم در حوزه های دیگر هم شاهد استفاده از این فناوری باشیم. از جمله این محصولات لپتاپ ها و تبلت ها هستند که امید می رود از نمایشگرهای تاشو بهره مند شوند. اگر تغییراتی در سیستم عامل هایی از جمله اندروید و ویندوز برای سازگاری با این نمایشگرها را شاهد باشیم رویداد امسال هیجان انگیز تر هم خواهد شد.

در ادامه قصد داریم به برخی از اصلی ترین محصولاتی بپردازیم که شرکت های مطرح احتمالاً قصد معرفی آنها را دارند.

AMD

AMD اعلام کرده که در CES 2019 نسل سوم از پردازنده های رایزن و کارت های گرافیک جدید را معرفی می کند. بر اساس آنچه تا کنون فاش شده پردازنده ها شامل موارد زیر هستند:

  • سه مدل اقتصادی رایزن 3 (3300، 3300X و 3300G)
  • سه مدل میان رده رایزن 5 (3600، 3600X و 3600G)
  • دو مدل رایزن 7 (3700 و 3700X)

CES 2019

در کنار این پردازنده ها شاید AMD ما را با چند پردازنده جدید موبایل غافلگیر کند:

  • رایزن 3 با مدل 3200U و فرکانس 2.6 گیگاهرتز
  • رایزن 3 با مدل 3300U و فرکانس 2.1 گیگاهرتز
  • رایزن 5 با مدل 3300U و فرکانس 2.1 گیگاهرتز

مورد دیگر پردازشگرهای گرافیکی Navi خواهد بود. علاوه بر این احتمالاً شاهد کارت های گرافیک جدید رادئون با پردازشگر گرافیکی Vega II با معماری 7 نانومتری خواهیم بود. خبر هایی هم از چیپست مادربورد X570 به گوشی می رسد که گفته شده از PICe نسخه 4.0 پشتیبانی می کند.

اینتل

مدت ها است که خبرهایی در مورد کارت گرافیک مستقل اینتل شنیده می شود. شاید CES امسال مکانی باشد که برای اولین بار شاهد این محصول باشیم. البته این کارت گرافیک در سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

CES 2019

در دنیای پردازنده ها اما گمانه زنی ها اشاره کرده اند که اینتل در پی توسعه پردازنده ای با 10هسته و 20 رشته پردازشی (ترِِد) است که با اسم رمز «کامت لِیک» شناخته می شود. احتمالاً این پردازنده هم از معماری 14 نانومتری بهره می برد. شاید در روزهای آتی بعد از مدت ها اینتل موفق می شود رقیب دیرینه خود، AMD را در زمینه تعداد هسته ها شکست دهد.

ایسوس

CES 2019

کمپانی تایوانی احتمالاً در CES 2019 تبلت های مبتنی بر سیستم عامل کروم خود را که به تازگی معرفی کرده به نمایش خواهد گذاشت. در کنار این موارد شاید محصولات دیگری از این شرکت هم رونمایی شوند که البته اطلاعات دقیقی در مورد آنها در دسترس نیست.

سامسونگ

ساعاتی پیش کره ای ها از سه مانیتور جدید رونمایی کردند؛ اسپیس مانیتور، یک مدل ویژه طراحان و یک مانیتور گیمینگ فوق عریض 49 اینچی. انتظار داریم در CES 2019 شاهد نمایش این محصولات باشیم.

در حالی که معرفی گوشی های سری گلکسی اس در سال های اخیر در رویداد MWC اتفاق افتاده ولی با احتمال بسیار کم شاید این بار شاهد رونمایی از گلکسی اس 10 در CES باشیم.

تلویزیون های سامسونگ هم با به روز رسانی هایی در این رویداد به نمایش در می آیند. احتمالاً کره ای ها با تلویزیون های پیشرفته تر با پنل های QLED و شاید تلویزیونی با نمایشگر شفاف به لاس وگاس بیایند.

CES 2019

پشتیبانی از موس و کیبورد از قابلیت های جدید تلویزیون های آتی سامسونگ خواهد بود. علاوه بر این گفته شده که قرار است تلویزیون های جدید این شرکت امکان اتصال راحت تر به کامپیوتر و سایر وسایل برای اجرای اپلیکیشن ها را داشته باشند.

بنا بر گمانه زنی هایی ادعا شده که تلویزیون های جدید به هر دو دستیار صوتی گوگل و بیکسبی سامسونگ مجهز خواهند شد و به این ترتیب کاربران می توانند به دلخواه خود از هر یک از آنها استفاده کنند.

مدل هایی از فریم تی وی های سامسونگ با پنل های QLED هم احتمالاً در بین محصولات نمایش داده شده باشند.

کانن

CES 2019

دوربین پاورشات G7 X Mark III احتمالاً یکی از محصولات در نظر گرفته شده ژاپنی ها برای رویداد امسال است. گفته شده که این دوربین از حسگر جدید و لنزی با محدوده زوم بیشتر بهتر می برد و ارگونومی بدنه آن هم با دوربین های قبلی سری G متفاوت است. همچنین زمزمه هایی مبنی بر دوربین دیگری از این سری، G9 X Mark III شنیده می شود.

انویدیا

بر اساس اطلاعاتی که در روزهای اخیر فاش شده انتظار می رود انویدیا از پردزاشگر گرافیکی RTX ویژه لپتاپ ها رونمایی کند. در اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از تولید کننده های چینی به 4 مدل کارت گرافیک اشاره شده که بر اساس معماری 12 نانومتری تولید شده و احتمالاً بیشتر مدل ها در لپتاپ های گیمینگ سنگین وزن با پردازنده های Core i9 اینتل همراه خواهند شد. انتظار می رود مدل ها به این ترتیب باشند:

  •  GeForce RTX 2050 Mobile
  • GeForce RTX 2050 Ti Mobile
  •  GeForce RTX 2060 Mobile
  •  GeForce RTX 2070 Mobile
  •  GeForce RTX 2070 MAX-Q
  •  GeForce RTX 2080 MAX-Q

CES 2019

علاوه بر این ها احتمالاً شاهد یک کارت گرافیک ضعیف تر GeForce MX250 در رویداد لاس وگاس خواهیم بود. مانیتور گیمینگ 65 اینچی با رزولوشن 4K هم محصول دیگری است که شاید در این رویداد مشاهده کنیم.

ال جی

تأیید شده که تلویزیون های جدید ال جی مجهز به پردازنده های سری آلفا 9 در این رویداد معرفی خواهند شد. این تلویزیون ها رزولوشن 4K به همراه پشتیبانی از درگاه HDMI نسخه 2.1 را ارائه خواهند داد و از رزولوشن 8K بهره می برند.

همچنین شنیده شده بود که در رویداد CES سال قبل، نمایشگرهای اولد رول شونده ال جی البته در پشت درهای بسته برای تعدادی از خبرنگاران به نمایش در آمده. شاید در CES 2019 این نمایشگر رونمایی شود، البته این موضوع هنوز تأیید نشده است.

مانیتور فوق عریض 49 اینچی ال جی محصول دیگری بوده که به تازگی معرفی شده و در رویداد پیش رو حضور دارد. مانیتور دیگر یک محصول گیمینگ با نرخ رفرش 144 هرتز است.

CES 2019

در کنار این محصولات ال جی اخیراً از سه مدل ساندبار سازگار با استاندارد صوتی دالبی اتموس رونمایی کرده بود که تمامی آنها با دستیار صوتی گوگل سازگارند.

شایعاتی شنیده می شد که اشاره به رونمایی از گوشی با نمایشگر تاشو داشت اما به نظر می رسد در CES امکان بررسی این محصول فراهم نشود و این مورد به رویداد MWC در چند هفته دیرتر موکول شود.

سونی

CES 2019

بسیاری از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا اولین گوشی سازگار با شبکه های مخابراتی 5G را معرفی کنند. شاید سونی با معرفی اکسپریا 5G در CES 2019 از بقیه سبقت بگیرد. انتظار می رود اکسپریا XA3 با نمایشگر 5.9 اینچی در کنار مدل اقتصادی اکسپریا L3 مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی معرفی شوند.

گمان می رود اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر محصول دیگر شرکت ژاپنی باشد که در این رویداد معرفی می شود.

شیائومی

CES 2019

گوشی تاشو با 3 پنل که ساعاتی قبل ویدیویی از آن منتشر شد، با طراحی خاصش شاید در CES 2019 رونمایی شود. معرفی یک گوشی 5G هم چندان دور از ذهن نخواهد بود.

Royale

CES 2019

این شرکت اولینی بود که گوشی هوشمند فلکس پای با نمایشگر تاشو را معرفی کرد. احتمال می رود در رویداد پیش رو شاهد به نمایش گذاشته شدن آن برای خبرنگاران باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir big
    amir big | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    من که هیچ انتظاری ندارم

مطالب پیشنهادی