ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده‌های تصویر جدید ARM تصویربرداری پهپادهای ارزان را متحول خواهند کرد

پهپادهای تصویربردار روز به روز در میان کاربران محبوب تر می شوند و در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آنها نیز بیش از پیش اهمیت می یابد. کمپانی ARM نیز با توجه به این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۲

پهپادهای تصویربردار روز به روز در میان کاربران محبوب تر می شوند و در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آنها نیز بیش از پیش اهمیت می یابد. کمپانی ARM نیز با توجه به این موضوع، دو پردازنده تصویر جدید را روانه بازار کرده که کیفیت تصویربرداری پهپادهای ارزان قیمت را متحول خواهند کرد.

پردازنده های جدید Mali توانایی پردازش 600 مگاپیکسل داده تصویری در هر ثانیه را دارند

پردازنده های سیگنال تصویری جدید ARM با شماره مدل های C52 و C32 از سری Mali توانایی پردازش 600 مگاپیکسل داده تصویری در هر ثانیه را دارند که امکان فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را فراهم خواهد کرد. چیپ های مورد بحث از دوربین هایی تا رزولوشن 16 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و با خروجی دوگانه، می توانند برای ثبت عکس های باکیفیت یا استریم ویدیو مورد استفاده قرار گیرند.

هر دو مدل Mali-C52 و Mali-C32 روی هر پیکسل تصویر 25 گام پردازشی انجام می دهند که مهمترین گام ها کاهش نویز، مدیریت رنگ و پردازش HDR هستند. در این بین تصاویر HDR با ترکیب چهار عکس با نوردهی متفاوت (از یک سوژه) و همچنین دقت 24 بیت در پیکسل (پردازنده های معمولی دقت 10 بیتی دارند) به دست می آیند که فرآیند مذکور دامنه دینامیک را بهبود داده و عملکرد در نور کم را تقویت می کند.

پهپادهای ارزان
سمت راست با فناوری ARM و سمت چپ بدون فناوری ARM

مجموع ویژگی های مورد اشاره (که در هر دو مدل C52 و C32 وجود دارند) این چیپ ها را به گزینه های ایده آلی برای استفاده در دوربین های مداربسته، پهپادهای ارزان قیمت و ربات ها تبدیل کرده که به خصوص مدل C32 با قیمت کمتر، توانایی پهپادهای ارزان بازار در زمینه تصویربرداری را متحول خواهد کرد.

گفتنی است کمپانی ARM یک مدل ویژه به نام Mali-C71 نیز در سبد محصولات خود دارد که از چهار ورودی با رزولوشن 4096 در 4096 به صورت همزمان پشتیبانی کرده و منحصراً برای استفاده در صنعت خودرو توسعه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی