ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به تکنولوژی خودران تویوتا و لکسوس برای CES 2019

موسسه تحقیقاتی تویوتا (Toyota Research Institute) با یک اتومبیل خودران پیشرفته در CES 2019 حضور پیدا خواهد کرد. این اتومبیل بر اساس لکسوس LS شکل گرفته و P4 نامگذاری شده است. در نگاه نخست به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

موسسه تحقیقاتی تویوتا (Toyota Research Institute) با یک اتومبیل خودران پیشرفته در CES 2019 حضور پیدا خواهد کرد. این اتومبیل بر اساس لکسوس LS شکل گرفته و P4 نامگذاری شده است.

در نگاه نخست به P4 سنسورها و دوربین های متعدد نصب شده در قسمت های مختلف بدنه، جلب توجه می کند. این خودروی آزمایشی با هدف کمک به پیشبرد دو فناوری مرتبط با رانندگی خودکار توسعه یافته که عبارتند از Guardian (محافظ) و Chauffeur (راننده، شوفر).

e332f459-lexus-tri-p4-automated-driving-test-vehicle-1

حالت Guardian همانطور که از نامش نیز مشخص است وظیفه "تقویت عملکرد انسان ها در پشت فرمان خودرو" را بر عهده داشته و "قرار نیست جایگزین راننده شود." اگر چه تویوتا به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده، اما احتمالا Guardian نقش یک سیستم رانندگی نیمه خودران – مثل سیستم اتوپایلوت تسلا – را ایفا خواهد نمود.

af701a7c-lexus-tri-p4-automated-driving-test-vehicle-8

در مقابل حالت Chauffeur بسیار پیشرفته تر بوده و بر هدایت کاملا خودکار تمرکز کرده است. به عبارت بهتر این حالت را می توان یک راننده دیجیتال نامید که قادر است هدایت اتومبیل را در مناطق محدود از پیش نقشه برداری شده یا شرایط واقعی گوناگون بر عهده بگیرد.

ce0145e2-lexus-tri-p4-automated-driving-test-vehicle-4

تویوتا شاسی جدید و تکنولوژی پیشرفته کنترل فرمان لکسوس LS را دلیل انتخاب این سدان پرچمدار به عنوان مدل پایه عنوان کرده است. این شرکت افزوده لکسوس LS چابکی بیشتری داشته و امکان انجام مانورهای بهتر و روان تر را در حین رانندگی خودکار فراهم می کند.

6a6e6f6c-lexus-tri-p4-automated-driving-test-vehicle-5

ظاهرا فناوری های به کار رفته در پلتفرم 3.0، بهسازی شده و اکنون در P4 به کار گرفته شده اند. این خودرو از سیستم لیدار با چند اسکنر، دوربین ها، سنسورها و رادارهای متعدد بهره می برد.

تویوتا

به غیر از ارتقای سخت افزاری، P4 به لحاظ نرم افزاری و توان پردازشی نیز نسبت به لکسوس LS600hL مجهز به پلتفرم 3 در وضعیت بهتری قرار دارد. آنطور که تویوتا اعلام کرده، با تکیه بر قدرت نرم افزاری، سیستم های P4 داده های ورودی را سریع تر پردازش نموده و در زمانی کمتر به اتفاقات پیرامون واکنش نشان می دهند.

24393b03-lexus-tri-p4-automated-driving-test-vehicle-3

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پروتوتایپ های بیشتری از P4 در بهار امسال وارد فاز تولید خواهند شد. تویوتا هفتم ژانویه و همزمان با رونمایی از این خودرو در CES 2019 اطلاعات بیشتری را درباره آن و سیستم رانندگی خودکار Guardian در اختیار رسانه ها خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی