ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترامپ
تکنولوژی

تاکید مجدد ترامپ بر لزوم انتقال خطوط تولید اپل به خاک آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوایل همین هفته هشدارهایی را علیه اپل مطرح کرده و با این کار باعث افت شدید ارزش سهام سازنده آیفون شد. ترامپ روز جمعه در کنفرانس خبری خود در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوایل همین هفته هشدارهایی را علیه اپل مطرح کرده و با این کار باعث افت شدید ارزش سهام سازنده آیفون شد.

ترامپ روز جمعه در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید اینطور گفت:

مشکلی برایشان پیش نمی آید. اپل شرکت بزرگی است.

در مقابل اما تیم کوک مدیرعامل اپل با ارسال نامه ای برای سرمایه گذاران اپل اعلام نمود که درآمدهای این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی جدید پایین تر از حد انتظار خواهد بود که این اتفاق در مورد ارزشمندترین و سودزاترین شرکت دنیا اندکی عجیب به نظر می آید.

سهام اپل با افت ارزش ۷ درصدی اش در روز چهارشنبه هفته گذشته و بعد از بسته شدن بازار بورس به ۱۴۷ دلار رسید و روز پنجشنبه صبح نیز ۹.۵ درصد دیگر تنزل داشت و روی رقم ۱۴۲.۸۸ دلار تثبیت شد اما اوایل روز جمعه با افزایش ۱.۶ درصدی به رقم ۱۴۴.۵۲ دلار رسید.

ترامپ: ارزش سهام اپل از آغاز دوره ریاست جمهوری من صدها درصد بالا رفته

ترامپ اعلام کرده که ارزش سهام اپل از زمانی که او رئیس جمهور آمریکا شده «صدها درصد» بالا رفته اما اضافه کرد که از این شرکت می خواهد خطوط تولید آیفون و دیگر محصولاتش را از چیپ به آمریکا منتقل کند.

ترامپ در صحبت های روز جمعه خود گفت:

فراموش نکنید که اپل محصولاتش را در چین می سازد. من به تیم کوک که از دوستانم هم هست و خیلی به او علاقه دارم گفتم که محصولاتش را در آمریکا بسازد. کارخانجات بزرگ و زیبای اپل را که چندین کیلومتر مساحت دارند را در اینجا بسازد. در آمریکا...چین بزرگ ترین ذی نفع اپل محسوب میشود و حتی بیشتر از ما از آن سود می برد زیرا اپل اغلب محصولاتش را در خاک آن می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • eagle2
    eagle2 | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    دوستانی که این کار ترامپ رو عاقلانه میدونن بهتره بدونن که تولید محصولات اپل در امریکا اپل رو نابود خواهد کرد. کارگران کارخانه فاکسکان در چین که یکسری محصولات اپل رو میسازه، حقوقی کمتر از ده دلار در هفته میگیرند، در حالیکه حداقل دسمتزد در امریکا ساعتی 15 دلاره و تازه کارگران کارخانه دستمزدی به مراتب بالاتر از این میگیرند بعلاوه بیمه و بازنشستگی و ... حالا حساب کنید که یک آیفون مثلا هزار دلاری اگر در امریکا ساخته بشه قیمتش چند برابر خواهد بود که اپل بتونه سود ببره؟ دست کم ده برابر و اپل چطور میتونه با چنین قیمتهایی در بازار رقابت کنه؟
    تمام بخشهای تحقیق و توسعه و فروش اپل در امریکاست و هزاران نفر کارمند داره. اپل سالیانه میلیاردها دلار به ایالت کالیفرنیا و دولت امریکا مالیات میده. از بین رفتن اپل ضرر بزرگی برای مردم و دولت امریکا خواهد بود، پس این حرف ترامپ چیزی جز دیوانگی نیست.

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۱۶ دی ۱۳۹۷

      میدونی‌ مشکل اینه‌ که قدیمی فکر میکنی‌

      تو چین کارگر گوشی رو میسازه کمتر از ده دلار در هفته!
      آگه بره تو آمریکا قطعا صنعت به صورت تمام رباتیک‌ میشه‌

      البته با این وضع دلاری تو ایران تولید بشه از چین هم ارزونتر‌ در میاد

      • eagle2
        eagle2 | ۲۳ دی ۱۳۹۷

        دوست عزیز، فقط هزینه برق مصرفی اون ربات در امریکا چند برابر حقوق کارگر چینی هست. هر کدوم از اون ربات ها چند میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه دارند و هزینه تعمیرات و نگهداریشون سالانه صدها هزار دلار میشه. اگه اینجور که شما میگی بود، اپل هیچوقت ریسک از دست رفتن داراییهای معنویش رو بخاطر تولید در چین قبول نمیکرد.

  • i2sight
    i2sight | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    ترامپ اگر برای همه مردم جهان دیوانه است برای مردم کشور خودش خیلی عاقل است درست برعکس بعضی ها

  • آریا
    آریا | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    درود بر ترامپ

  • Farhad Sharifat
    Farhad Sharifat | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    اونوقت ما گاز داریم صادر میکنیم از اون وَر وارد میکنیم?

مطالب پیشنهادی