ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگیری شهروندان کانادایی
تکنولوژی

بازداشت ۱۳ کانادایی در چین بعد از دستگیری مدیر مالی هواوی

کانادا اعلام کرده ۱۳ تن از شهروندانش از زمان دستگیری منگ ونژو مدیر مالی ارشد هواوی در این کشور، توسط دولت چین بازداشت شده اند. یک مقام کانادایی ضمن اشاره به این موضوع و بدون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کانادا اعلام کرده ۱۳ تن از شهروندانش از زمان دستگیری منگ ونژو مدیر مالی ارشد هواوی در این کشور، توسط دولت چین بازداشت شده اند. یک مقام کانادایی ضمن اشاره به این موضوع و بدون آنکه حرفی از اتهامات این سیزده نفر به میان بیاورد اعلام نمود که تاکنون هشت نفر از بازداشتی ها آزاد شده اند.

گفتنی است پیش از بیانیه روز پنجشنبه کانادا در این باره، خبر بازداشت تنها سه شهروند این کشور به صورت علنی اعلام شده بود. تنش های دیپلماتیک بین کانادا و چین از یکم دسامبر امسال یعنی همزمان با دستگیری خانم منگ بالا گرفته است.

دولت کانادا چندین مرتبه اعلام کرده که هیچگونه ارتباط آشکاری میان دستگیری خانم منگ (دختر موسس هواوی) و بازداشت شدن شهروندان کانادایی وجود ندارد. با این حال اما دیپلمات های غربی مستقر در پکن و همچنین دیپلمات سابق کانادا مدعی شده اند که این بازداشت ها اقدامی تلافی جویانه از سوی چین بوده اند.

منگ با پرداخت وثیقه ۷.۴ میلیون دلاری در تاریخ ۱۱ دسامبر از زندان کانادا آزاد شد و هم اکنون در یکی از دو منزل مسکونی اش واقع در ونکوور زندگی می کند و تلاش دارد از استردادش به آمریکا جلوگیری نماید. این مدیر ۴۶ ساله موظف است در طول دوران اقامتش از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ بعد از ظهر پابند الکترونیک بپوشد.

روی هم رفته هم اکنون ۲۰۰ شهروند کانادایی در چین به خاطر اتهامات مختلف در بازداشت به سر می برند که البته طبق اعلام مقامات کانادایی این رقم در سال های اخیر تقریبا ثابت مانده است. در مقام مقایسه اما باید بگوییم که هم اکنون ۹۰۰ کانادایی تحت شرایطی مشابه در آمریکا به سر می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehranium
    Mehranium | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    باید هواوی رو تحریم کنن چون شرکت های چینی صد درصد به نوعی جاسوسی میکنن

مطالب پیشنهادی