ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با نیسان پشت دیوار را ببینید؛ تکنولوژی Iv2 خودروساز ژاپنی برای CES 2019 [تماشا کنید]

در آستانه افتتاح دوره دیگری از نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس، نیسان از تکنولوژی پیشرفته ای به نام Invisible-to-Visible (نامرئی به مرئی) رونمایی کرد. این تکنولوژی که به طور اختصاری I2V نامیده می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در آستانه افتتاح دوره دیگری از نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس، نیسان از تکنولوژی پیشرفته ای به نام Invisible-to-Visible (نامرئی به مرئی) رونمایی کرد. این تکنولوژی که به طور اختصاری I2V نامیده می شود، با ترکیب داده های بدست آمده از سنسورهای مختلف خودرو و داده های ذخیره شده در فضای ابری، اجسامی را که در روبرو یا حتی پشت ساختمان ها قرار دارند، پیش بینی می کند.

نیسان

به گفته نیسان با تکنولوژی I2V، اطلاعات مفیدی مثل وضعیت ترافیکی و زمان سفرها در اختیار راننده قرار گرفته و مسیریابی تا حد زیادی بهبود پیدا می کند. علاوه بر این، تکنولوژی ابداعی ژاپنی ها می تواند پیشنهادات دقیقی را درباره اینکه در ساعات اوج ترافیک، کدام مسیر از سرعت حرکت بیشتری برخوردار است، به راننده ارایه کند.

0d296df4-nissan-invisible-to-visible-3

هر چند تشریح مکانیسم I2V کمی دشوار است، اما باید اشاره کنیم که این تکنولوژی با استفاده از سنسورهای متعدد تعبیه شده در خودرو، نقشه ای 360 درجه از محیط پیرامونی تهیه می کند. در این نقشه جزئیاتی مثل عابرین پیاده، علایم راهنمایی و رانندگی و تقاطع های پیش رو ثبت می شوند.

کنترل و مانیتورینگ افراد داخل خودرو دیگر قابلیت تکنولوژی جدید نیسان است. با تکیه بر این قابلیت وسایل نقلیه نیازهای رانندگان را بهتر درک کرده و به شکل بهتری با آنها ارتباط برقرار می کنند. برای مثال اتومبیل مجهز به I2V می تواند مشخص کند که راننده چه زمانی به کمک یا استراحت کوتاه نیاز دارد.

افزون بر موارد یاد شده، امکان نمایش اطلاعات مختلف در داخل کابین با استفاده از تکنولوژی I2V وجود دارد. این امر با فناوری واقعیت افزوده و آواتارهای سه بعدی میسر می شود. جالب اینکه این آواتارها می توانند یکی از اعضای خانواده راننده باشند که در طول سفر وی را همراهی می کنند، یا یک راهنمای سفر که اطلاعاتی را درباره مسیر در اختیار راننده می گذارد.

41a27484-nissan-invisible-to-visible-11

اگر چه تکنولوژی I2V با اتومبیل های خودران و مدل های فعلی سازگاری دارد، اما نیسان آن را برداشتی از آینده توصیف کرده است. ناگفته پیداست که به دلیل بهره گیری از واقعیت افزوده، فرد باید از عینک های مخصوصی استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehranium
    Mehranium | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    نیسان خبر نداره با پراید میشه از بالای دره به پایین دره توی گردنه تلپورت کرد

  • morteza allahyari
    morteza allahyari | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    به به ماشالا ما هم با پراید میتونیم بریم تو دیوار

مطالب پیشنهادی