ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محدودیت فضا برای ۱۰ پیام‌رسان
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: فضا برای فعالیت ۱۰ پیام‌رسان وجود ندارد

بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی،ثبت‌نام کردند اما به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فضا به گونه‌ای نیست که ۱۰ پیام‌رسان فعالیت کنند و بهتر است آنها از قابلیت‌های خود در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی،ثبت‌نام کردند اما به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فضا به گونه‌ای نیست که ۱۰ پیام‌رسان فعالیت کنند و بهتر است آنها از قابلیت‌های خود در سایر حوزه‌ها استفاده کنند.

«حمید فتاحی» با اشاره به اینکه مجموع اعضایی که در پیام‌رسان‌ها عضو شده‌اند بیش از ۱۵ میلیون نفر هستند، به ایسنا توضیح داد:

«البته اینها با هم اشتراک هم دارند؛ یعنی ممکن است فردی که در پیام‌رسان آ هست در پیام‌رسان ب هم باشد. البته این به معنای فعالیت دائم نیست، برای مثال پیام‌رسان سروش با ۱۰ میلیون نفر، بیشترین کاربر رجیستر شده‌ را دارد، اما کاربران فعالش در حدود پنج میلیون هستند.»

به گفته فتاحی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که آنها به صورت ویژه از دو پیام‌رسان سروش و گپ حمایت کند اما وزارت ارتباطات با سایر پیام‌رسان‌ها نیز در ارتباط است: «آنها هم برنامه‌های خوبی برای چند ماه آینده دارند و مدل خدماتی‌شان را عوض کردند. در حالی که هجوم کاربران به سمت آنها در روزهای اول زیاد بود، پیام‌رسان‌ها غافلگیر شدند که طبیعی هم بود. اما اکنون خودشان را بازیابی کردند و آماده خدمات‌رسانی هستند.»

محدودیت فضا برای ۱۰ پیام‌رسان

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه‌های خدماتی، گسترش سخت‌افزار، نرم‌افزار و مدل‌های معماری قابل توسعه پیام‌رسان‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت با مدیران این پیام‌رسان‌ها در ارتباط هستند و درصورتیکه نیاز به سخت‌افزاری یا شبکه داشته باشند، به آنها کمک خواهد شد. او همچنین درمورد قابلیت پشتیبانی کاربران در پیام رسان‌ها اظهار کرد:

«یک موضوع فنی و تکنیکی خود پیام‌رسان‌ها دارند که معتقدیم می‌توانند از پس‌شان بربیایند. از سمت وزارت ارتباطات هم حمایت‌های فنی همه‌جانبه انجام شده و بعد از این هم انجام خواهد شد. موضوع دیگر حواشی پررنگ‌تر از متن است؛ درواقع بحث اعتماد و اقناع کاربران که خیلی فنی نیست، بلکه اجتماعی است، حتی مدل بازاریابی و مارکتینگ پیام‌رسان‌ها هم از این جهت اهمیت دارد. بخشی از این موارد به دستگاه‌های حاکمیتی برمی‌گردد و بخشی هم به خود پیام‌رسان‌ها که اگر بتوانند آنها را هم به توازن موضوعات فنی رشد دهند، موفق می‌شوند.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگر از صحبت‌هایش فضای جامعه را به گونه‌ای دانست که فعالیت ۱۰ پیام‌رسان را نیاز ندارد و سایر پیام‌رسان‌ها باید حوزه خود را تغییر دهند و از توانایی‌های خود در سایر بخش‌ها بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    دروغه . همین الان تو بازار تعداد نصب فعال سروش ۲ میلیون هست بعد آقا میگه ۵ میلیون کاربر فعال داره . کلا تو ایران تا فردی دروغ گو و دزد و مطیع قدرت نباشه پست و مقام نمیگیره

    • کاربرمنفعل
      کاربرمنفعل | ۱۵ دی ۱۳۹۷

      داداش همون امارم الکی اخه دومیلیون نفر
      به نظر من فعالش فوقش دویست هزار نفر

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    فضا برای شماها هم نباید باشد.

  • Abbas_Amoohashemi
    Abbas_Amoohashemi | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    امان از این بایدها! و نبایدها!
    شرکتها مختار هستند به هر سمت و سویی بروند و این توصیه اگر از باب مشورت و اختیار باشد خوب ولی اگر جنبه دستوری و اجبار داشته باشد بد ، همانطور که به کاربران نمی‌شود امر کرد که از فلان پیام‌رسان استفاده کنند با نکنند.

مطالب پیشنهادی