ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نبرد رکورد شکنی بین انگلیس و آلمان؛ هواپیمای برقی رولزرویس با مشخصاتی جذاب وارد بازار می شود

کمپانی انگلیسی رولزرویس در نظر دارد یک هواپیمای سبک تمام الکتریکی تولید کند. گفته می شود این هواپیما احتمالا با دستیابی به حداکثر سرعت 300 مایل (480 کیلومتر) در ساعت، رکورد 210 مایل (338 کیلومتر) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی انگلیسی رولزرویس در نظر دارد یک هواپیمای سبک تمام الکتریکی تولید کند. گفته می شود این هواپیما احتمالا با دستیابی به حداکثر سرعت 300 مایل (480 کیلومتر) در ساعت، رکورد 210 مایل (338 کیلومتر) را که در سال 2018 توسط هواپیمای برقی ساخت شرکت آلمانی زیمنس ثبت شده، جابجا خواهد کرد.

هواپیمای برقی رولزرویس با همکاری چند شرکت دیگر در حال توسعه بوده و برای پرواز در سال 2020 برنامه ریزی شده است. این هواپیما به عنوان بخشی از پروژه ACCEL ساخته می شود، پروژه ای که توسط مقامات سیاسی انگلستان نیز بصورت مالی حمایت شده و هدف اصلی آن جایگزینی موتورهای رایج هواپیماها با نمونه های برقی است.

نکته جالب اینکه در پروژه ACCEL از تجارب و تخصص مهندسین حاضر رقابت های فرمول E استفاده می شود. مسلما یکی از چالش های اصلی در این پروژه، وزن زیاد مربوط به پک باتری خواهد بود. برای غلبه بر این چالش، تیم رولزرویس مشغول کار بر روی یک پک باتری است که از 6000 سلول تشکیل یافته است. به گفته رولزرویس این پک بیش از هر پک دیگری توانایی ذخیره سازی انرژی را داشته و از این لحاظ بیشترین چگالی را دارد.

هواپیمای برقی

هنگام پرواز در آسمان، هواپیمای رولزرویس با ولتاژ 750 کار کرده و حداکثر قدرتی برابر با 750 کیلووات خواهد داشت. بد نیست بدانید این ارقام برای تامین انرژی 250 خانه کافی هستند. آنطور که اعلام شده هواپیمای برقی انگلیسی ها خواهد توانست بدون توقف از لندن تا پاریس را پرواز کند.

مهندسین رولزرویس وظیفه خنک کاری باتری را به سیستمی که مدیریت حرارت فعال (Active Thermal Management System) نام دارد، واگذار کرده اند. انرژی ذخیره شده در باتری، سه موتور برقی سبک وزن 750R ساخت شرکت YASA را تغذیه خواهد می کند.

آقای Matheu Parr مدیر رولزرویس در پروژه ACCEL درباره هواپیمای برقی مذکور گفته:

این هواپیما نیروی خود را از پیشرفته ترین سیستم الکتریکی و قوی ترین باتری ساخته شده برای صنعت هوانوردی دریافت خواهد کرد. در سال آینده ما قصد داریم توانایی های این هواپیما را در تست های محیطی به نمایش بگذاریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی