ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی پرچمدار آنر V20؛ به حفره سلام کنید

آنر V20 به عنوان اولین پرچمدار آنر در سال 2019 چند روز قبل به شکل رسمی در چین معرفی شد تا این کمپانی سال نوی میلادی را با قدرت آغاز کند. اگرچه سامسونگ دو هفته ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۴

آنر V20 به عنوان اولین پرچمدار آنر در سال 2019 چند روز قبل به شکل رسمی در چین معرفی شد تا این کمپانی سال نوی میلادی را با قدرت آغاز کند. اگرچه سامسونگ دو هفته قبل از آنر گوشی گلکسی A8s را با نمایشگر حفره دار رونمایی کرد، ولی آنر پیش از آن V20 را به نمایش گذاشته بود. از این بحث که بگذریم، امروز فرصتی دست داد تا با آنر V20 از نزدیک آشنا شویم.

آنر V20 در نگاه اول یک گوشی معمولی به نظر می آید، ولی وقتی روشنش کنید و با نمایشگر تمام صفحه یا به قول آنر  All-View Display روبرو شوید، نظرتان کاملاً عوض می شود. صفحه نمایش این گوشی حدود 86 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده و کار کردن با آن حس خوبی دارد، البته تا زمانی که به حفره دوربین در گوشه سمت چپ بالا و حاشیه بیشتر لبه پایین توجه نکنید. من شخصاً با هرگونه تهاجم به حریم نمایشگر مخالفم، چه در قالب ناچ و چه به شکل حفره. به هر حال این دوربین سلفی سرگردان حالا به حفره ای داخل نمایشگر تبدیل شده و احتمالاً در سال 2019 همین وضعیت را در اکثر گوشی ها ببینیم.

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی آنر V20

البته تعبیه دوربین داخل نمایشگر کار ساده ای نیست و آنر برای این کار از فرایند منحصر به فردی در طراحی پنل استفاده کرده است تا نور صفحه به واسطه بازتاب از میان لایه های مختلف شیشه به سنسور دوربین نرسد. در این فرایند از تکنولوژی لیتوگرافی پیشرفته برای ایجاد حفره ای شفاف درون شیشه برای دوربین استفاده شده و ماژول دوربین به داخل نمایشگر نفوذ نکرده است.

در واقع آنر توانسته قطر حفره دوربین سلفی داخل نمایشگر را به 4.5 میلیمتر کاهش دهد که کمترین مقدار در صنعت موبایل است و دیگر رقبا به رقمی کمتر از 6 میلیمتر دست نیافته اند.

طراحی پشت آنر V20 هم کاملاً منحصر به فرد است و آنر با ایجاد بافت ویژه زیر شیشه، توانسته نور را به شکل حرف V یعنی معرف این خانواده، با رنگ های خاص بازتاب دهد. این الگوی زیبا بر جذابیت های آنر V20 اضافه می کند و حیف که این همه زیبایی در نهایت زیر قاب محافظ پنهان می شود.

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی آنر V20

نمایشگر IPS LCD آنر V20 با وجود رزولوشن فول اچ دی کاملاً راضی کننده است و حتی با نگاه دقیق هم نمی توانید پیکسل ها را از هم تشخیص دهید. البته غنای رنگی این صفحه به نمایشگهای امولد نمی رسد و همچنین به خاطر روشنایی غیر مستقیم صفحه LCD امکان تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود ندارد و شاهد حضور این سنسور در پشت بدنه هستیم.

یکی دیگر از ویژگی های شاخص آنر V20 استفاده از حسگر جدید سونی با کد IMX586 است. این حسگر 1/2 اینچی که چند ماه قبل معرفی شد در حال حاضر بالاترین رزولوشن را در دنیای موبایل دارد و عکس هایی باکیفیت را نوید می دهد. این حسگر با تکنیک ترکیب پیکسل ها به شکل Quad Bayer می تواند در محیط های تاریک هم جذب نور را چند برابر افزایش دهد. البته ما فرصتی برای تست این دوربین پیدا نکردیم و برای ارزیابی نهایی باید تا عرضه جهانی آن صبر کنیم.

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی آنر V20

پشت دستگاه یک حسگر ویژه به نام سنسور زمان پرواز (ToF) هم قرار گرفته که وظیفه عمق سنجی و اسکن سه بعدی محیط را بر عهده دارد و کاربرد اصلی اش در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است و برای تست این قابلیت هم به زمان زیادی نیاز داریم.

مشخصات سخت افزاری آنر V20 همانیست که از یک پرچمدار سال 2019 انتظار داری. چیپست Kirin 980 که پیش از این در خانواده میت 20 هواوی هم استفاده شده بود، در این گوشی با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. قابلیت هایی نظیر GPU Turbo برای افزایش قدرت گرافیکی در بازی های خاص یا Link Turbo برای تغییر هوشمند ارتباط داده از طریق شبکه موبایل یا وای فای و همچنین آنتن سه گانه برای وای فای هم امکانات ارتباطی آنر V20 را تکمیل می کنند.

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی آنر V20

با وجود وزن کم و ارگونومی بسیار خوب آنر V20 شاهد باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی در این گوشی هستیم که شارژدهی بسیار خوبی از آن انتظار می رود. این باتری با بهره مندی از فناوری سوپرشارژ و شارژر 22.5 واتی همراهش طی نیم ساعت تا 55 درصد شارژ می شود و طی یک ساعت و نیم به شارژ کامل می رسد.

تجربه کوتاه ما با آنر V20 نشان داد که آنر حالا به شرکتی پیشرو در بازار موبایل بدل شده و زودتر از دیگران فناوری های روز را در محصولاتش پیاده می کند. به نظر می رسد سال 2019 سال خوبی برای آنر باشد. برای بررسی کامل آنر V20 باید منتظر رونمایی جهانی این محصول باشیم که در تاریخ 22 ژانویه برابر با دوم بهمن ماه در شهر پاریس صورت خواهد گرفت.

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی آنر V20

گفتنیست آنر V20 در رنگ های قرمز، آبی و مشکی و در بازه قیمتی 435 تا 580 دلار (بسته به پیکربندی سخت افزاری) به زودی وارد بازار جهانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    چقد خوشگله

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    سلام بر سوووووووووووووووووراخ

مطالب پیشنهادی