ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه‌ی آنچه که تا این لحظه از iOS 13 انتظار داریم

اپل چند ماه گذشته وفق مرادش نبوده؛ از شکایت کوالکام گرفته تا نامه‌ی اخیر تیم کوک به سرمایه گذاران مبنی بر کاش تقاضای آیفون در دنیا. اما همه انتظار داریم که به زودی این غول ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اپل چند ماه گذشته وفق مرادش نبوده؛ از شکایت کوالکام گرفته تا نامه‌ی اخیر تیم کوک به سرمایه گذاران مبنی بر کاش تقاضای آیفون در دنیا. اما همه انتظار داریم که به زودی این غول آمریکایی ورق را برگرداند. در حالی که منتظر شنیدن خبر‌های بیشتری از آیفون‌های نسل جدید اپل هستیم، باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که پیش از آیفون‌ها سیستم عامل این گوشی هاست که توسط اپل رونمایی می‌شود. سیستم عامل iOS 13 اصلی‌ترین توان نرم افزاری گوشی‌های نسل آینده‌ی اپل را شکل خواهد داد.

شایعات زیادی پیرامون سیستم عامل بعدی اپل که احتمالا در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، وجود دارد. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به همه‌ی مواردی که در رابطه با iOS 13 می‌دانیم و از آن انتظار داریم.

پیش از هرچیز باید بگوییم که سیستم عامل iOS 13 همین حالا هم وجود دارد. اگر صاحب یک وبسایت هستید کافیست یک ابزار تحلیل را نصب کنید تا ببینید که افراد با چه سیستم عامل‌هایی وارد وبسایتتان می‌شوند.

وبسایت‌های معروفی نظیر MacRumors و BGR هردو اعلام کردند که شاهد سیستم عامل iOS 13 در بین لیست مراجعه کنندگان خود بوده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد اپل در حال ارزیابی سیستم عامل خود است. بنابراین حداقل می‌توانیم با اطمینان بگوییم که iOS 13 وجود دارد.

اما سوال بعدی راجع به این سیستم عامل اینجاست که کدام دستگاه‌ها می‌توانند منتظر دریافت iOS 13 باشند؟

با نگاهی به لیست آیفون‌هایی که می‌توانستند iOS 12 را دریافت کنند در می‌یابیم که احتمالا همه‌ی صاحبان دستگاه‌های همان لیست به جز آیفون 5s و آیپد مینی 2 می‌توانند منتظر دریافت iOS 13‌ باشند. البته این موضوع به این معنی نیست که به طور قطع آیفون 5s و آپید مینی 2 این به روزرسانی را دریافت نمی‌کنند، اما با توجه به پیشینه‌ای که از اپل سراغ داریم اینطور به نظر می‌رسد.

اما باید منتظر اعمال برخی از تغییراتی که در iOS 12 عملیاتی نشد، در سیستم عامل جدید شرکت اپل باشیم. همانطور که می‌دانید، شرکت اپل برای عرضه‌ی iOS 12 بیشتر تمرکز خود را معطوف رفع باگ‌ها و مشکلات امنیتی iOS کرد. بنابراین برخی از به روزرسانی‌ها و تغییرات روی iOS 12‌ اعمال نشد.

یکی از تغییراتی که به احتمال زیاد در سیستم عامل بعدی شاهدش باشیم، بهبود در زمینه‌ی استفاده از چند پنجره از اپلیکیشن‌هاست. این تغییر مهم که احتمالا بیشتر برای کاربران آیپد جذاب باشد، به کاربران اجازه خواهد داد که بتوانند چند پنجره در اندازه‌های مختلف از اپلیکیشن‌های متنوع (یا حتی یکسان) را اجرا نمایند.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی مربوط به اضافه شدن نوار اپلیکیشن‌ها به سیستم عامل جدید اپل است. نواری که با استفاده از آن می‌توانید به برخی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود ساده‌تر دسترسی داشته باشید.

برخی از به روزرسانی‌های دیگری که انتظار داریم در سیستم عامل جدید اپل شاهدش باشیم را در ادامه آورده‌ایم:

بهبود عملکرد دستیار صوتی سیری

در به روزرسانی‌های گذشته شاهد بهبود دستیار صوتی اپل بودیم. انتظار می‌رود که در به روزرسانی بعدی نیز این اصلاحات ادامه داشته باشند.

بهبود جستجوی ایموجی‌ها

یافتن برخی از ایموجی‌ها با استفاده از کلمات دقیق مرتبط با آن‌ها سخت و دشوار است. انتظار داریم اپل با استفاده از روش‌هایی مختلف جستجوی ایموجی‌ها در سیستم عامل بعدی خود را بهبود ببخشد تا برای یافتن ایموجی‌ها نیازی به تایپ کردن دقیق کلمات نباشد.

امکان استفاده از چند حساب کاربری به طور همزمان

شاید آیفون یک وسیله‌ی شخصی محسوب شود، اما ممکن است در محل کار یا خانه افراد مختلفی از یک آیپد استفاده کنند. با توجه به عملکرد این دستگاه‌ها شاید بد نباشد اپل با اضافه کردن امکان استفاده از دستگاه‌ها با چند حساب کاربری امکان استفاده‌ی چند نفر از یک دستگاه را فراهم سازد.

برخورداری از اینترنت بی‌سیم هوشمند

یکی از مواردی که شرکت هواوی از آن در گوشی P9 استفاده می‌کرد برخورداری از اینترنت بی‌سیم هوشمند بود. این ویژگی به تلفن این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار در محل‌هایی که شما قبلا به وای فای متصل شدید، اینترنت بی‌سیم گوشی روشن شود و وقتی از آن محل‌ها خارج شدید اینترنت وای فای موبایل خاموش گردد.

امکان تغییر رزولوشن ویدیو‌های ضبط شده از طریق اپلیکیشن دوربین

یکی از معضلات کنونی iOS 12 این است که برای تغییر رزولوشن ویدیو‌ها باید حتما از اپلیکیشن دوربین خارج شده و با رفتن به بخش تنظیمات نسبت به تغییر آن اقدام کنیم. موضوعی که اگر مرتفع گردد کار با اپلیکیشن دوربین آیفون را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

امکان ایجاد بخش علاقمندی‌ها به اپلیکیشن Contacts

یکی از موضوعات آزاردهنده در اپلیکیشن Contacts سیستم عامل کنونی آیفون، عدم امکان ایجاد لیست علاقمندی‌ها در اپلیکیشن یاد شده است. این لیست تنها از طریق اپلیکیشن Phone در دسترس قرار دارد.

امکان مشاهده‌ی وضعیت افراد در اپلیکیشن Contacts

اپل پیش از این اعلام کرده بود که در حال کار روی ویژگی خاصی است که بتواند تشخیص دهد دوستان شما در کجا قرار دارند و گوشی‌شان روی چه حالتی است. مثلا روی حالت هواپیما، سایلنت یا ... . این اطلاعات از طریق اپلیکیشن Contacts به اطلاع افراد رسانده می‌شود.

اجرای اپلیکیشن‌های مک روی iOS

با توجه به پیشرفت سخت افزاری آیفون‌ها و آیپد‌ها شاید اپل دیگر بهانه‌ای برای عدم اجرا شدن اپلیکیشن‌های مک روی iOS نداشته باشد. موضوعی که به نظر یکی از برنامه‌های اپل هم باشد و بتوان با استفاده از iOS 13 اپلیکیشن‌های مک را روی iOS اجرا نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی