ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوت لوپ
تکنولوژی

کوالکام ۱.۳۴ میلیارد دلار برای ممنوعیت فروش آیفون به دادگاه آلمان پرداخت کرد

همانطور که می‌دانید دادگاه آلمان، تایید کرده اپل پتنت‌های کوالکام را نقض نموده و این موضوع موجب شده که فروش مدل‌های خاصی از آیفون در این کشور متوقف شود. حال گزارش شده که این تولیدکننده‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

همانطور که می‌دانید دادگاه آلمان، تایید کرده اپل پتنت‌های کوالکام را نقض نموده و این موضوع موجب شده که فروش مدل‌های خاصی از آیفون در این کشور متوقف شود. حال گزارش شده که این تولیدکننده‌ی چیپست معروف برای ممنوعیت فروش آیفون مجبور شده مبلغ ۱.۳۴ میلیارد دلار را در قالب اوراق قرضه امنیتی به دادگاه آلمان پرداخت کند.

دو هفته پیش کوالکام مدعی شد که کمپانی کوپرتینویی با استفاده از بعضی قطعات سخت افزاری اینتل و Qorvo (تولیدکننده نیم رسانا) در آیفون‌هایش، پتنت‌های این شرکت را نقض کرده و به همین دلیل کوالکام از اپل شکایت نمود. دادگاهی در شهر مونیخ نیز ادعای تولید کننده‌ی چیپست معروف را تایید کرد و اپل مجبور شد فروش آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را در فروشگاه های آلمانی خود به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس حکم دادگاه، شرکت Qorvo پتنت «پایشگر ولتاژ پایین بهینه» کوالکام (که برای کنترل مصرف باتری گوشی در زمان فعال بودن مودم کاربرد دارد) را نقض نموده و به همین خاطر، آیفون هایی که از سخت افزار کمپانی مذکور استفاده می کنند در اپل استورهای آلمان قابل فروش نخواهند بود.

البته تمام مدل های آیفون از طریق اپراتورهای موبایل و سایر خرده فروشی ها قابل خریداری خواهند بود و ممنوعیت فعلی تنها شامل اپل استورها است.

در یک مورد حقوقی دیگر، شرکت کوالکام منتظر رأی دادگاه آلمانی جداگانه ای درباره چهار پتنت مربوط به جست و جو در iOS، مخاطبین و میانبرهای Spotlight بوده که کمپانی اپل به منظور جلوگیری از بروز مشکل حقوقی جدید و توقف فروش آیفون های دیگر، آپدیت هایی را برای رفع مسائل مد نظر کوالکام منتشر کرده است.

گفتنی است شرکت ساکن کوپرتینو اقدامات کوالکام را «تلاشی ناامیدکننده برای فرار از مسائل واقعی بین دو کمپانی» خوانده و مدعی شده رویکرد کوالکام در نهایت به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

کوالکام چند وقتی است که به شکایت علیه اپل می‌پردازد و سعی می‌کند بدین شکل در کسب و کار این شرکت مشکل ایجاد کند. چند وقت پیش دادگاهی در چین با درخواست این تولید کننده‌ی چیپست معروف مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون های قبلی اپل در بازار این کشور موافقت کرد.

 

تماشا کنید: مقایسه ماکت آیفون های ۲۰۱۸ با آیفون ۷ پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehranium
    Mehranium | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    کوالکام دمت گرم

مطالب پیشنهادی