ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-mustang-2018-challenger-2018-camero-3-image-grid-v2-800x800
خودرو

نبرد داغ در بازار فروش؛ دوج چلنجر در برابر فورد موستانگ و شورولت کامارو

فورد ماستنگ ، شورولت کامارو و دوج چلنجر سه اتومبیل معروف عضلانی هستند که می توان آنها را نماد صنعت خودروی ایالات متحده دانست. این کوپه های دوست داشتنی همواره در طول حیات خود رقابت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

فورد ماستنگ ، شورولت کامارو و دوج چلنجر سه اتومبیل معروف عضلانی هستند که می توان آنها را نماد صنعت خودروی ایالات متحده دانست. این کوپه های دوست داشتنی همواره در طول حیات خود رقابت سختی با همدیگر داشته و هر یک از آنها اینک طرفداران خاص و متعصب خود را دارند.

2015-ford-mustang-gt-vs-chevrolet-camaro-ss-1le-dodge-challenger-r-t-scat-pack-comparison-test-car-and-driver

اگر بخواهیم میزان موفقیت این مدل ها را به لحاظ آماری مقایسه کنیم، باید بگوییم که در سال های اخیر این فورد ماستنگ است که توانسته از شورولت کامارو و داج چلنجر سبقت گرفته و فاصله خود را با آنها افزایش دهد.

در سال 2018 این اتفاق بار دیگر تکرار شده و ماستنگ با پیشی گرفتن از رقبا به عنوان پرفروش ترین کوپه عضلانی در ایالات متحده دست یافته است. طبق آمار منتشر شده سال گذشته آمریکایی ها 75,842 دستگاه از مدل های مختلف فورد ماستنگ را خریداری کرده اند. نکته جالب توجه اینکه علی رغم پیشتازی، میزان فروش این کوپه اسپرت در مقایسه با سال 2017 برابر با 7.4 درصد کاهش یافته است.

چهره پر انتقاد و نه چندان جذاب نسخه فیس لیفت ماستنگ احتمالا یکی از دلایلی است که باعث افت محبوبیت آن شده؛ همچنین شاید برخی از طرفداران این خودرو منتظر نسخه شلبی GT500 هستند، نسخه ای که قرار است امسال عرضه شود.

پس از اسب وحشی فورد، داج چلنجر با فروش 66,716 دستگاه در رتبه دوم ایستاده است. این رقم از زمان احیای این خودرو در سال 2008 یک رکورد محسوب می شود. پیش از این داج با تحویل 66,377 چلنجر در سال 2015 بهترین رکورد را ثبت کرده بود.

7533c815-dodge-challenger-retro-cars-sales-16

در مقایسه با سال 2017، فروش داج چلنجر در سال گذشته 3 درصد رشد کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که چلنجر در طول تقریبا یک دهه اخیر، تغییر خاصی نداشته و با چهره ای یکسان عرضه شده است.

البته داج با سیاست توسعه نسخه های متنوع - مثل نسخه هر چهار چرخ محرک و مدل 808 اسب بخاری Demon - توانسته چلنجر را در کانون توجه علاقه مندان خودروهای عضلانی نگه دارد.

رتبه سوم پرفروش ترین خودروهای عضلانی در ایالات متحده به کامارو رسیده، در سال 2018 شورولت موفق به فروش50,963  دستگاه از این کوپه خوش استیل شده است. این رقم در مقایسه با سال 2017 افت چشمگیر 25 درصدی را نشان می دهد.

فورد ماستنگ

مثل ماستنگ فیس لیفت کامارو نیز که سال گذشته معرفی شد، انتقادهای زیادی به بار آورد و این مساله مسلما در کاهش فروش آن نقشی پر رنگ داشته است. میزان انتقادها و ناراحتی طرفداران کامارو به حدی بود که شورولت سریعا دست به کار شده و اکنون مشغول تغییر چهره فیس لیفتِ فیس لیفتِ کامارو است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina. z
    sina. z | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    من جایی خوندم که قیمت فورد حدود ۳۰ هزار دلاره و دوج حدود ۸۰ هزار دلار...این شاید بی ربط نباشه

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۶ دی ۱۳۹۷

      سلام. سینای عزیز قیمت پایه هر سه مدل نزدیک هم هست. نسخه Demon چلنجر قیمتش حدود 80 هزار دلاره

مطالب پیشنهادی