ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت روکوردی تازه توسط HTC: کمترین درآمد در ۶ سال گذشته

گزارش جدیدی از درآمدهای اچ تی سی منتشر شده که براساس آن عملکرد این شرکت تایوانی در یک سال گذشته افت قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبلش پیدا کرده. مشکلات این کمپانی به قدری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

گزارش جدیدی از درآمدهای اچ تی سی منتشر شده که براساس آن عملکرد این شرکت تایوانی در یک سال گذشته افت قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبلش پیدا کرده. مشکلات این کمپانی به قدری زیاد شده اند که ۲۰۱۸ از نظر میزان درآمد، بدترین سال برای آن از زمان عرضه عمومی اش به بازار بورس (یعنی سال ۲۰۱۲) بوده.

برای آنکه درک بهتری از عملکرد اچ تی سی در سال قبل داشته باشید شاید بد نباشد بدانید که این کمپانی در سال قبل تنها ۷۷۰ میلیون درآمد داشت و برای نخستین بار درآمدهایش به کمتر از یک میلیارد دلار از زمان عمومی شدنش رسید. به بیان دیگر درآمد سالانه کمپانی مورد بحث در این بازه، افتی ۶۲ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد. نشریه Droid Life در گزارش خود پیرامون عملکرد اچ تی سی اینطور آورده است:

در برهه کنونی، بخش قابل توجهی از صنعت صرفا سر تکان می دهد و متحیر است که چطور اچ تی سی به حیات خود ادامه می دهد.

درآمد یک ماه اچ تی سی در پنج سال پیش بیشتر از کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ بوده

واقعا چگونه؟ این نشریه برای آنکه ضربه کاری تر بر اچ تی سی وارد کند در ادامه خاطر نشان کرده که پنج سال پیش درآمد ماهانه شرکت مورد بحث بیشتر از کل درآمدهای آن در کل سال ۲۰۱۸ بوده است.

اما اچ تی سی در سالی که گذشت شاهد رویدادهای ناخوشایند مختلفی بود که در ادامه میتوانید آنها را به صورت فهرست وار مشاهده نمایید:

  • فروش بخشی از کسب و کارش به گوگل با عقد قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار
  • فروش بسیار پایین
  • اخراج شمار زیادی از کارکنان
  • تغییر رویکرد نسبت به واقعیت مجازی

حال که حرف از واقعیت مجازی به میان آمد شاید بد نباشد اشاره کنیم که این کمپانی روز پنجشنبه گذشته تصویری از محصول واقعیت مجازی خود در توییتر منتشر کرد و اعلام نمود که ظرف روزهای آینده آن را در CES 2019 معرفی می نماید.

وسایلمان را جمع کرده ایم و هیجان زده ایم تا عازم CES 2019 شویم. این صندوق ها مملو از محصولات جدیدی هستند که بی صبرانه منتظر رونمایی شان هستیم. در CES امسال خبرهای ما را از htcviv@ دنبال کنید.

اما در حالی که بسیاری باور دارند این شرکت باید تلاش کند تا شکوه و جلال گذشته اش را در بازار تلفن های همراه باز یابد، باید بگوییم که برنده این رقابت پیشتر مشخص شده. تولید کنندگان مطرح تلفن های هوشمند پیشتر جایگاه های خود را در جدول جهانی تثبیت کرده اند و صرفا به صورت دوره ای جایگاه خود را با هم عوض میکنند. برای مثال سامسونگ، هواوی و اپل جای پای محکمی در صدر این جدول دارند و به نظر نمی آید به این زودی ها آن را به رقیبی تازه واگذار نمایند.

البته اچ تی سی اوایل امسال گوشی +U12 را معرفی کرد و از پیشرفت هایش در حوزه ساخت گوشی بلاکچین خبر داد اما بسیاری باور دارند که اینها صرفا نقشی مقطعی در موفقیت آن دارند و رقابت واقعی در جای دیگری میان بزرگان در حال انجام است.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    اچ تي سي برندگذاري اش و بازاريابي خيلي غلطي داشت و داره هنوزم، قيمتاش رو رقابتي تنظيم نميكنه و شاخصه اي خاص رو ارائه نميكنه... پرچمدار هاش اغلب با مشكلات مونتاژي و در نتيجه ايجاد شك و بي اعتمادي به اين برند رو موجب شدن

    الان هيچ كس نميدونه واقعا پرچمدار اچ تي سي تحت چ برندي هست ، چون تغييرات زياد دادن تواسامي و بجاي تمركز رو يك اسم هر سال يك برند جديد رو معرفي كردن، و اون برند رو با ارائه ميان رده هاي مختلف بد نام ترش كردن...

    شما در سامسونگ كاملا مطمئني كه سري اس سري پرچمدار هست و هيچ ميان رده اي هم ندارن

    در نوكيا مشخصا به شكل ساده اي اعداد نمايانگرن و همواره هم سري 9x اش پرچمدار بودن

    ايفون هم بجاي خودش.

    حتي هوآوي هم برندگذاري خوبي كرد و الان سري پي و آنر رو همه ميشناسن...

  • Amir
    Amir | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    من ۵ سال قبل وان ایکس ال خریدم که اونموقع پرچمدار بود و الانم مثل ساعت کار میکنه ولی خودم استفاده نمیکنم و اینکه سیاست اچ تی سی باید تغییر کنه و باید قیمت محصولاتشو کاهش بده تا بازار رقابتی بشه اونوقت سود شرکت هم میره بالا درسته کیفیت گوشی هاش فوق العادس ولی باید بدونه که اگر بین یو ۱۲ و نوت ۹ به مردم بگن کدومو انتخاب میکنی اکثرا نوت ۹ رو برمیدارن و یکی هم باید طراحی گوشی هاشو بروز کنه

  • morteza asadi
    morteza asadi | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    کیفیتش که خوب بوده شاید بعدا ها مثل نوکیا به بازار گوشی برگرده

  • Ali.ultra
    Ali.ultra | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    سیاست غلط آخرش همینه.
    از وقتی M9 رو معرفی کرد،دیگه نابود شد اچ تی سی،در حالیکه میتونست همون M9+ رو‌ پرچمدار معرفی کنه همون سال.
    متاسفم واسه HTC که شکوهش از دست رفته و‌ نفسای آخرشه

  • Farzad
    Farzad | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    اول اینکه که قراره تغییر رویکرد بده تو 2019 دوم اینکه بلاک چین اچ تی سی فروش خوبی داشته

مطالب پیشنهادی