ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: سیستم برداشت مستقیم تحولی بزرگ برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی است

وزیر ارتباطات با اشاره به روش تسهیل پرداخت بر اساس سرویس برداشت مستقیم یا همان Direct Debit که به زودی توسط بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد را یک تحول بزرگ در توسعه کسب‌وکارهای مجازی دانست. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

وزیر ارتباطات با اشاره به روش تسهیل پرداخت بر اساس سرویس برداشت مستقیم یا همان Direct Debit که به زودی توسط بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد را یک تحول بزرگ در توسعه کسب‌وکارهای مجازی دانست. «محمد جواذ آذری جهرمی» پس از بازدید از شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی تاکید داشت که مسیر تحول و تکامل نظام بانکی به خوبی پیش می‌رود و امروزه در زندگی مردم کاملا قابل لمس است.

جهرمی مسیری که نظام بانکی کشور پیش رفته را همسو با مسیر جهانی دانست و از اینکه این فناوری با استفاده از دانش بومی راه‌اندازی شده ابراز خشنودی کرد. وی با تاکید بر این که فارغ از تمام خدمات ارائه شده دو نکته را برای بهبود شرایط باید مد نظر داشته باشید گفت:

«نکته نخست اینکه شبکه بانکی کشور به عنوان یک زیرساخت شبکه ای باید با سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات همخوانی داشته باشد. در این سند آمده است که زیرساخت ارتباطات باید درلایه دو باشد.به این معنا که استقلال شبکه بانکی به عنوان یک نهاد مستقل بر بستر شبکه ملی اطلاعات وجود داشته باشد. بنا نیست در بستری که اینترنت و سایر ارایه خدمات وجود دارد خدمات بانکی هم روی همان بستر باشد که اگر آن بستر دچار اختلال شد نظام بانکی هم دچار اختلال شود.»

سیستم برداشت مستقیم

وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری مشترک بانک مرکزی و وزارت ارتباطات در حوزه دولت الکترونیکی؛ این همکاری ها را راهی برای راحت تر زندگی کردن مردم دانست و یکی از این موارد را تسهیل پرداخت وام‌ها عنوان کرد:

«فرض کنید فردی برای دریافت وام به بانک مراجعه می کند. بر اساس مقرراتی که اکنون وجود دارد همین فرد برای مبلغی که اتفاقا قابل توجه هم نیست باید ضامن معرفی کند، یا گواهی کسر از حقوق و غیره ارایه دهد. همزمان فرد دیگری با کمترین مانع و مشکل چند هزار میلیارد وام می‌گیرد و وثیقه ای هم ارایه می کند بدون آنکه اساسا ارزشی داشته باشد. اگر نظام اعتباری (credit) راه بیفتد و مشخص شود اعتبار افراد چقدر است بسیاری از این موانع کنار گذاشته خواهد شد.»

به گفته جهرمی بر اساس این سیستم می‌توانید ببینید گردش حساب فرد چقدر است و یا به صورت آنلاین استعلام گرفته شود که فرد چقدر حقوق دریافت می کند و اگر قبلا وامی گرفته مکانیزم پرداخت آن چگونه بوده است. این ها اقداماتی است که می‌تواند ارائه خدمات به مردم را تسهیل کند.

جهرمی کار وزارت ارتباطات را تسهیل دولت الکترونیکی عنوان کرد و به ضرورت توسعه فضای مجازی نیز تاکید کرد: «.انصافا اگر اقدام بانک مرکزی در تسهیل پرداخت بر اساس سیستم و یا سرویس برداشت مستقیم (Direct Debit( عملیاتی شود یک تحول بزرگ در توسعه کسب و کارهای مجازی ایجاد می کند.»

وزیر ارتباطات کشورمان باور دارد که روی این اقدامات باید بیشتر مانور داده شود چون در بین مردم ایجاد امید می کند و امید مهمترین چیزی است که کسب و کارها در کشور به آن نیازمند هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • H.b
    H.b | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    جهرمی کار درسته اگه بزارن کارشو بکنه
    یعنی تو این دولت یکی کارشو درست انجام میده همینه ?✋

    • herogame
      herogame | ۱۷ دی ۱۳۹۷

      حرف های شما شباهت عجیبی به اونایی داره که شال سبز و قرمز و این آخری که بنفش بود مینداختن و یکی از شعارهاشونم این بود که تا 1400 با روحانی بوس و قلب! شما یا نمیشناسی جهرمی رو و از گذشته کاریش اطلاعاتی نداری یا میدونی و از خودشونی تمااام

  • رضا
    رضا | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    همین بانک مرکزی پس فردا یه بخشنامه میده اپلیکیشن‌های ثالث حق این کار ندارن ! و نباید نون از سفره‌ی بانک‌ها خارج بشه

  • OneMore
    OneMore | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    از فیلترینگ چخبر وزیر عزیز.
    عادت کردیم دیگه منتظر خبرای جدید هستیم.
    مثل فیلترینگ اس ام اس یا هرچی که واسمون خوبه.
    خدا قوت?

مطالب پیشنهادی