ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر انعطاف پذیر
تکنولوژی

رونمایی از نمایشگر انعطاف پذیر کمپانی BOE

به دنبال شایعاتی مبنی بر تلاش BOE برای سرقت فناوری نمایشگر انعطاف پذیر سامسونگ، این کمپانی چینی از نمونه اولیه پنل منعطف خود رونمایی کرد. این نمایشگر ۷.۶۵ اینچی از نوع امولد بوده و رزولوشنی برابر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

به دنبال شایعاتی مبنی بر تلاش BOE برای سرقت فناوری نمایشگر انعطاف پذیر سامسونگ، این کمپانی چینی از نمونه اولیه پنل منعطف خود رونمایی کرد.

این نمایشگر ۷.۶۵ اینچی از نوع امولد بوده و رزولوشنی برابر با ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل دارد. از ویژگی های دیگر باید به زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه ای، روشنایی ۳۸۰ نیتی و گاموت رنگی ۱۱۸ درصدی در مقیاس NTSC اشاره کرد.

BOE مدعی است که فناوری انحصاری آنها تولید شعاع خمیدگی دینامیک ۱ میلی متری را میسر کرده که باریکترین نمونه در جهان است. اگرچه نمی توان پنل نمایش داده در ویدیو را نمونه نهایی به شمار آورد اما ظاهرا مکانیسم خمش پنل بسیار خوب از آب درآمده است.

با این حال ظاهر نمایشگر انعطاف پذیر و حاشیه های بسیار زیاد آن چندان دلچسب نیست. علاوه بر این در نقاط تا شده نیز اثراتی از کاهش وضوح تصویر به چشم می خورد.

نکته جالب اینجاست که با خم کردن پنل رابط کاربری به صورت خودکار از حالت تبلت به موبایل تغییر شکل می دهد.

دیگر نکته حائز اهمیت در دموی BOE به مقاومت پنل در برابر ۱۰۰ هزار بار تا شدن برمی گردد که شاید در نگاه اول چندان زیاد به نظر نرسد اما در صورت درست بودن از دوام بالای آن نسبت به دیگر دستگاه های الکترونیکی حکایت دارد.

با دقت بیشتر به جزییات ویدیو به نظر می رسد که پنل در حالت کاملا باز شده نیز تا حدودی انعطاف پذیری ناخواسته دارد که کار با آن را دشوار می سازد، هرچند این نکته احتمالا ناشی از فاکتورهای مختلفی است که در نمونه نهایی حل و فصل می شوند.

پس از ترند نمایشگر بدون حاشیه در سال گذشته ظاهرا در سال جاری میلادی نوبت به صفحه نمایش های انعطاف پذیر رسیده و شرکت هایی نظیر سامسونگ، ZTE و شیائومی همین حالا از نمونه های اولیه این پنل ها رونمایی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی