ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

کشف چهارده بازی در اپ استور که می‌توانند شما را به بدافزار آلوده کنند

درست است که اپ استور اپل معمولا کمتر از فروشگاه گوگل پلی به مشکلات امنیتی بر می‌خورد، اما این بدان معنا نیست که اپلیکیشن‌های ناامن نمی‌توانند راهی برای نفوذ به آن بیابند. به تازگی محققین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

درست است که اپ استور اپل معمولا کمتر از فروشگاه گوگل پلی به مشکلات امنیتی بر می‌خورد، اما این بدان معنا نیست که اپلیکیشن‌های ناامن نمی‌توانند راهی برای نفوذ به آن بیابند. به تازگی محققین امنیتی Wandera چهارده بازی در اپ استور کشف کرده‌اند که همگی با یک بدافزاری اندروید به نام Golduck مرتبط بوده‌اند.

به گفته واندرا، این چهارده بازی اطلاعات کاربران را به همان سروری می‌فرستند که بدافزار Golduck از آن کنترل می‌شود. این بازی‌‌ها در ظاهر بی‌آزار و بدون مشکل هستند، اما همراه با حجم انبوهی از تبلیغات اجرا می‌شوند. با این حساب، توسعه‌دهندگان بدافزار می‌توانند از همین تبلیغات به عنوان دامی برای فریب دادن کاربران و گرفتن اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی آنان استفاده کنند.

اپل هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده، اما در حال حاضر دسترسی به این بازی‌ها در اپ استور محدود شده است. با این که بازی‌ها همچنان در اپ استور حضور دارند اما در فهرست محصولات غیر قابل دسترسی در آمریکا طبقه‌بندی شده‌اند.

وبسایت تحلیلی سنسور تاور پیش‌بینی کرده که این چهارده بازی، تاکنون نزدیک به 1 میلیون بار نصب یکتا داشته‌اند. بنابراین اگر تعداد کمی از دانلودکنندگان به بدافزار آلوده شده باشند هم نمی‌توان بزرگی و خطر گسترش این بدافزار در پلتفرم iOS را کتمان کرد.

در هر صورت، برای دور ماندن از خطرات این چنینی بهتر است بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایتان را صرفا از توسعه‌دهندگانی دانلود کنید که کاملا به آن‌ها اعتماد دارید. با وجود این شرایط، مشخص است که حتی تأیید اپ استور هم نمی‌تواند صد در صد تضمین‌کننده امن بودن اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه باشد.

برای آشنایی با این چهارده بازی موبایل، می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی