ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

us best selling sednas
خودرو

دهگانه پرفروش ترین خودروهای سواری در بازار ایالات متحده؛ حکمرانی مطلق سدان های آسیایی

با افزایش علاقه روز افزون مشتریان نسبت به خودروهای شاسی بلند، اتومبیل های سواری بیش از هر زمان دیگری با مشکل فروش روبرو شده اند. وضعیت برای این دسته از اتومبیل ها به قدری دشوار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

با افزایش علاقه روز افزون مشتریان نسبت به خودروهای شاسی بلند، اتومبیل های سواری بیش از هر زمان دیگری با مشکل فروش روبرو شده اند. وضعیت برای این دسته از اتومبیل ها به قدری دشوار شده که شرکت هایی مثل فورد و جنرال موتورز در نظر دارند به تولید برخی از سدان های خود خاتمه دهند.

2015_chevrolet_impala

علی رغم افت محبوبیت کلی، هنوز سدان هایی وجود دارند که از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار بوده و احتمالا چند سال دیگر دوام خواهند آورد. در مطلب حاضر قصد داریم نگاهی به پرفروش ترین خودروهای سواری در ایالات متحده داشته باشیم، موضوعی که شاید در آینده نزدیک به طور کامل به فراموشی سپرده شده و دیگر اهمیتی نداشته باشد.

1. تویوتا کمری

تویوتا کمری از دیرباز مورد اعتماد آمریکایی ها بوده و برای چندین دهه نام آن در بین پرفروش ترین خودروها دیده شده است. این سدان ژاپنی به لطف فاکتورهایی مثل راحتی، استهلاک کم و اطمینان توانسته نظر مثبت اکثر مشتریان را جلب کند.

داده های موجود نشان می دهند که از اول ژانویه تا پایان ماه نوامبر 314,346 دستگاه تویوتا کمری توسط آمریکایی ها خریداری شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 از کاهش 8 درصدی حکایت دارد.

2. هوندا سیویک

هوندا سیویک در سه اتاق سدان، کوپه و هاچبک قابل انتخاب است. همین مساله باعث شده تا فروش این مدل افزایش پیدا کند. بی تردید جذاب ترین عضو خانواده سیویک، نسخه تایپ R است که از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 306 اسب بخار قدرت و 399 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

CR-Cars-Hero-2017-Honda-Civic-Si-vs-Civic-Sport-07-17

در سال گذشته هوندا موفق به فروش 299,376 دستگاه سیویک در آمریکا شده که این میزان در مقایسه با سال 2017 برابر با 13.45 درصد کاهش یافته است.

3. تویوتا کرولا

کرولا که عنوان پرفروش ترین خودروی تاریخ را با خود به یدک می کشد، با 21 هزار اختلاف در پس سیویک قرار دارد. البته از آنجایی که نسل جدید کرولا چندی پیش معرفی شد، انتظار می رود این سدان اقتصادی رقابت تنگاتنگ تری با سیویک داشته باشد. فروش کرولا نیز در مقایسه با سال 2017 حدود 10 درصد کمتر شده است.

2017_Toyota_Corolla_ECO_026

4. هوندا آکورد

نسل اخیر آکورد، چه به لحاظ ظاهری چه به لحاظ فنی تا حد قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. این خودرو بزرگ تر و لوکس تر از نسل قبلی شده و اکنون لذت رانندگی بیشتری را ارایه می کند. با این حال بهبودهای انجام شده برای ترغیب بیشتر مشتریان کافی نبوده و هوندا موفق به فروش 262,444 دستگاه آکورد تا پایان ماه نوامبر شده است. با چنین رقمی، میزان فروش آکورد نیز 12.68 درصد افت کرده است.

5. نیسان سنترا

نیسان سنترا به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای بازار ایالات متحده شناخته می شود. تا ماه نوامبر نیسان موفق توانسته 195,479 مشتری جدید برای سدان اقتصادی خود پیدا کند. بد نیست اشاره کنیم ژاپنی ها در حال کار بر روی نسل جدید سنترا هستند. شاید با معرفی این نسل، اوضاع کمی برای سنترا بهتر شود، البته اگر کراس اوورها بگذارند!

4fcbb6c6-2019-nissan-sentra-10-768x512

6. نیسان آلتیما

آلتیما دیگر سدان مزین به نشان نیسان است که در سال های گذشته همواره طرفداران خاص خود را داشته است. فروش این اتومبیل نیز با 19 درصد افت مواجه شده که رقم قابل توجهی است. شاید یکی از دلایل این مساله انتظار مشتریان برای عرضه نسل جدید که در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد، باشد.

3584c194-2019-nissan-altima-1-768x512

کیفیت بهتر کابین، امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک و موتور 2 لیتری توربوشارژ جدید که توانایی تولید 248 اسب بخار قدرت و 379 نیوتن متر گشتاور را دارد، از جمله نکات شاخص نسل کنونی آلتیما هستند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا با تکیه بر این نکات نیسان خواهد توانست آمار فروش آلتیما را بهبود ببخشد یا خیر.

7. هیوندای النترا

هیوندای النترا یکی از معدود مدل هایی است که توانسته افزایش فروش را تجربه کند. از اول ژانویه تا پایان ماه نوامبر هیوندای 185,339 دستگاه النترا به مشتریان خود تحویل داده است. شاید معرفی نسخه فیس لیفت النترا در پاییز، یکی از دلایل افزایش استقبال از آن باشد.

8. فورد فیوژن

فیوژن پرفروش ترین سدان ساخت فورد است. تا ماه نوامبر 2018، آمریکایی ها 157,548 دستگاه از این خودرو را خریداری کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، این رقم بیش از 18 درصد افت نشان می دهد.

55ade183-2019-ford-fusion-768x399

نکته طعنه آمیز اینکه علی رغم کسب عنوان پرفروش ترین سدان ساخت فورد، این شرکت در نظر دارد به تولید فیوژن خاتمه دهد. به اعتقاد مقامات فورد طراحی و توسعه نسل جدید فیوژن دیگر صرفه اقتصادی نخواهد داشت و بیشتر باید بر روی مدل های کراس اوور تمرکز نمود.

9. شورولت کروز

با آنکه نام شورولت کروز در لیست پرفروش ترین سدان های آمریکا دیده می شود، این خودرو به زودی به پایان خط رسیده و با تصمیم جنرال موتورز دیگر تولید نخواهد شد. علی رغم تمام مزایا و نکات مثبت، کروز نیز قربانی تغییر سلیقه مشتریان شده و فروش آن در مقایسه با سال 2017 حدود 20 درصد کاهش یافته است.

c7f3250b-chevrolet-cruze-768x41610. شورولت مالیبو

سدان سایز متوسط مالیبو، یکی از مدل هایی است که از سیاست جدید جنرال موتورز در امان مانده است. اگر چه این خودرو به اندازه تویوتا کمری یا هوندا آکورد محبوب نیست، اما می تواند به عنوان یک آلترناتیو برای مدل کروز و ایمپالا عمل کند.

پرفروش ترین خودروهای سواری

همانطور که مشاهده می کنید مدل های آسیایی به ویژه محصولات ژاپنی بر بازار خودروهای سواری آمریکا حکمرانی می کنند. این مساله می تواند ریشه در فاکتورهایی مثل ایمنی، کیفیت، استهلاک کم و دوام بالا و همچنین ارزش در برابر قیمت داشته باشد.

شایان ذکر است در مطلبی که در روزهای آتی منتشر خواهیم کرد، به بررسی دلایل افزایش محبوبیت روز افزون خودروهای شاسی بلند خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    کشوری که خودش غول تکنولوژیه میاد ماشینی که کیفیت و قیمت مناسبی داره از کشور رقیبش وارد میکنه تا جایی که میشه پرفروشترین ماشین این یعنی اهمیت دادن به حقوق شهروندی اونوقت ما...

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    تسلا مدل سه در چ رده ایه دقیقا؟؟یه آمار دیدم فک کنم بین سواری های امریکا بود ک چهارم شده بود،بین کل ماشین ها هم یازدهم،فروش تسلا امسال فوقالعاده بوده،دقیقا سه برابر سال پیش،رکورد سریعترین افزایش فروش کل صنعت اتومبیل رو زد امسال.

    • آریا
      آریا | ۱۸ دی ۱۳۹۷

      این فقط سدانهای بنزینی رو لیست کرده. وگرنه تویوتا پریوس هایبریدی هم تو امریکا پرفروشه ولی تو این لیست نیست.

مطالب پیشنهادی