ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روتر تی پی لینک
تکنولوژی

روترهای سازگار با وای فای 6 تی پی لینک معرفی شدند

نسل بعدی شبکه های وای فای کم کم از راه می رسند و تی پی لینک همزمان با رویداد CES2019 از 6 مدل روتر سازگار با استاندارد وای فای 6 رونمایی کرده است. وای فای 6 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۸

نسل بعدی شبکه های وای فای کم کم از راه می رسند و تی پی لینک همزمان با رویداد CES2019 از 6 مدل روتر سازگار با استاندارد وای فای 6 رونمایی کرده است.

وای فای 6 همان استاندارد 802.11ax بوده و قرار است با این عنوان، نام شبکه های وای فای ساده تر شوند تا برای همگان قابل درک باشند. محصولاتی که تی پی لینک رونمایی کرده شامل تعدادی روتر و گسترش دهنده شبکه های بیسیم هستند.

اولین محصول Deco X10 روتری 3 بانده و سازگار با شبکه های مش است. فناوری مش این امکان را می دهد که با استفاده از چندین روتر سازگار با آن تمامی بخش های منزل یا دفاتر اداری تحت پوشش شبکه های بیسیم قرار بگیرند. Deco X10 با تمامی روترهای دیگر سری دکو برای راه اندازی شبکه های مش سازگار است.

در مورد شبکه های وای فای 6 باید اشاره کرد که اکنون تقریباً هیچ دستگاهی در بازار وجود ندارد که بتواند به این شبکه ها متصل شود. به این ترتیب اگر روتری با استاندارهای قدیمی تر دارید شاید کوچ کردن به استاندارد جدید حداقل در برهه کنونی تصمیم چندان ضروری هم به نظر نرسد. تی پی لینک اعلام کرده که قصد دارد مدل Deco X10 را در بسته های 2 تایی و با قیمت 350 دلار روانه بازار کند.

روتر تی پی لینک
روتر  AX11000   (سمت راست) در کنار Deco X10

روتر پرچمدار دیگر آرچر AX11000 است که مشابه با مدل قبلی، 3 بانده (دو باند 5 گیگاهرتز و یک باند 2.4 گیگاهرتز) است و به عنوان یک روتر گیمینگ معرفی شده است. نام این مدل نشان دهنده حداکثر سرعت قابل ارائه آن البته از نظر تئوری است. این مدل با قیمت 450 دلار و در ماه جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

روتر تی پی لینک
روتر AX1800 (سمت راست) در کنار آرچر AX6000

در کنار این محصولات، روتر دو بانده آرچر AX6000 معرفی شده که از وای فای 6 پشتیبانی می کند. قیمتی که برای این مدل در نظر گرفته شده 350 دلار است. در نهایت مدل های اقتصادی AX1800 و AX1500 رونمایی شده اند که دو بانده هستند و البته کارایی پایین تری را در مقایسه با دیگر روترهای وای فای 6 ارائه شده توسط تی پی لینک ارائه می دهند. AX1800 در سال جاری میلادی و با قیمت 130 دلار روانه بازار می شود ولی جزئیاتی در مورد مدل AX1500 ارائه نشده است.

محصول جدید دیگر گسترش دهنده سازگار با وای فای 6 (range extender) است. RE705X قیمتی 100 دلاری دارد و در سال جاری روانه بازار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی