ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tomtom-Denso-Delphi
خودرو

سیستم رانندگی خودکار تام تام برای CES 2019؛ تکنولوژی فراگیر برای افزایش ایمنی و کاهش مصرف سوخت

هر ساله جمعی از تولیدکنندگان لوازم و سیستم های الکترونیکی در روزهای آغازین ماه ژانویه در لاس وگاس گرد هم می آیند تا از آخرین دستاوردها و تکنولوژی های خود در نمایشگاه CES رونمایی کنند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

هر ساله جمعی از تولیدکنندگان لوازم و سیستم های الکترونیکی در روزهای آغازین ماه ژانویه در لاس وگاس گرد هم می آیند تا از آخرین دستاوردها و تکنولوژی های خود در نمایشگاه CES رونمایی کنند. امسال نیز با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نمایشگاه، رفته رفته شرکت های مختلف به معرفی ایده ها و محصولاتی که قرار است در آن رونمایی کنند، می پردازند.

تام تام (TomTom) یکی از این شرکت ها است که می خواهد از یک سیستم خودران اختصاصی در CES 2019 رونمایی کند. این سیستم با همکاری شرکت ژاپنی Denso که در زمینه ساخت قطعات خودرویی فعالیت دارد، توسعه یافته است.

سیستم خودران تام تام و دنسو توانایی تشخیص اجسام و برنامه ریزی خودرو برای حرکت از یک مکان به مکان دیگر را دارد. هدف از طراحی این سیستم، دستیابی به سطح دوم از اتوماسیون در اتوبان ها و دیگر جاده های اصلی بین شهری عنوان شده است.

طبق انتظار شرکت هلندی تام تام که به خاطر ارایه نقشه های دقیق و سرویس های مسیریابی شهرت یافته، وظیفه توسعه نرم افزار این سیستم خودران را بر عهده داشته، کمپانی دنسو نیز سنسورها، دوربین ها و رادارهای مورد نیاز را تامین کرده است.

تام تام

مکانیسم سیستم مشترک هلندی ها و ژاپنی ها به این شکل است که سنسورهای ساخت دنسو اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و پس از پردازش، داده هایی را به سیستم های نقشه برداری تام تام ارسال می کنند تا نقشه های موجود به صورت لحظه ای آپدیت شوند.

آپدیت های نقشه ها از طریق جمع‌ سپاری (crowdsourcing) و به واسطه سیستمی به نام Roadagrams تهیه می شوند. در گام بعدی این نقشه ها با دنیای واقعی تطبیق داده می شوند تا صحت آنها تایید شوند. در صورت تایید، نقشه های تهیه شده به وسیله سیستم AutoStream به خودروها انتقال می یابند.

1140-self-driving-car

آقای هارولد گودین (Harold Goddijn) مدیرعامل تام تام درباره اهمیت تکنولوژی اتومبیل های خودران برای شرکت خود گفته:

دنسو یکی از پیشتازان با سابقه در زمینه تکنولوژی ها و سیستم های کمکی پیشرفته رانندگی است. ما مفتخریم که با این شرکت به منظور خدمت رسانی به مشتریان ژاپنی و جهانی آن کار می کنیم. این همکاری ارزش بالای سرویس های TomTom HD Map و TomTom AutoStream را به عنوان یک بخش حیاتی از اتومبیل های خودران را ثابت می کند.

علاوه بر سیستم رانندگی خودران، تام تام با شرکت Delphi Technologies نیز در زمینه پیشرانه هایی که می توانند نسبت به مسیر واکنش نشان دهند، همکاری می کند. این پیشرانه ها دارای سیستم های کنترلی خاصی هستند که از نقشه های تام تام برای پیش بینی مسیر پیش رو، تشخیص محدودیت سرعت و سربالایی یا سرازیری ها استفاده می کنند.

اتومبیل های مجهز به چنین پیشرانه هایی با مسیرهای موجود هماهنگ تر شده و با سرعت مطمئنه حرکت خواهند کرد؛ روشن است که به دلیل بهینه تر بودن راندمان این خودروها، از میزان مصرف سوخت و آلایندگی کاسته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی