ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از نمایشگر 65 اینچی گیمینگ HP اومن اکس ایمپریوم با قیمت 5000 دلار

شرکت اچ پی بالاخره پس از یک سال با همکاری انویدیا نخستین نمایشگر بزرگ گیمینگ خود را به بازار معرفی کرد: اومن اکس ایمپریوم با قیمت 5000 دلار یک نمایشگر 65 اینچی 4K است که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

شرکت اچ پی بالاخره پس از یک سال با همکاری انویدیا نخستین نمایشگر بزرگ گیمینگ خود را به بازار معرفی کرد: اومن اکس ایمپریوم با قیمت 5000 دلار یک نمایشگر 65 اینچی 4K است که از بهمن ماه به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

اومن اکس ایمپریوم

مانند اکثر محصولات مشترک با انویدیا، قیمت Omen X Emperium نیز در قیاس با رقبا (با 1500 دلار می توان یک تلویزیون 4K با پشتیبانی از HDR تهیه کرد) بسیار بالاتر بوده و مسلماً بسیاری از مشتریان بالقوه را از خرید آن منصرف یا محروم خواهد کرد.

محصول جدید اچ پی با پشتیبانی از پلتفرم انویدیا شیلد امکان استریم مستقیم بازی از پی سی یا گوشی را فراهم کرده و با ساند بار اختصاصی در زیر نمایشگر، نیاز به اسپیکر و ساب ووفر جداگانه را برطرف نموده است.

اومن اکس ایمپریوم

اومن اکس ایمپریوم همچنین با نرخ بازنشانی تصویر 144 هرتز در مقایسه با تلویزیون های بزرگ موجود عملکرد بهتری داشته و با زمان پاسخگویی تصویر 4 میلی ثانیه، تجربه گیمینگ مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در صورت استفاده از HDMI نرخ بازنشانی به 60 هرتز محدود می شود

البته کیفیت مورد بحث تنها با استفاده از اتصال DisplayPort در دسترس بوده و در صورت استفاده از کابل HDMI (کنسول های خانگی) نرخ بازنشانی تصویر به 60 هرتز محدود خواهد شد. در نتیجه برای بهره مندی از بهترین نتیجه ممکن باید از یک کامپیوتر استفاده کنید.

نمایشگر مورد بحث همچنین در حالت عادی روشنایی 750 نیت را به نمایش می گذارد که این رقم در حالت HDR به 1000 نیت نیز می رسد. در ضمن اچ پی با استفاده از پنل IPS و فناوری کوانتوم دات توانسته پشتیبانی از 95 درصد گاموت رنگی DCI-P3 را در اومن اکس ایمپریوم ممکن کند.

اومن اکس ایمپریوم

اما نمایشگر جدید اچ پی کاستی هایی هم دارد؛ به عنوان مثال پس از پرداخت 5000 دلار احتمالاً انتظار دارید محصول دریافتی حداقل تا 2 الی 3 سال بعد به روز محسوب شود، اما اومن اکس پریمیوم در بعضی زمینه ها چندان آینده محور نبوده و به جای پورت HDMI 2.1 (که برای گیمینگ بهینه سازی شده) از درگاه HDMI 2.0 برخوردار است.

همین موضوع در زمینه اتصال به اینترنت نیز صدق کرده و به جای درگاه ایترنت گیگابیتی و وای فای 6، نمایشگر اچ پی به ایترنت استاندارد و وای فای 5 مجهز شده است.

اومن اکس ایمپریوم

گفتنی است اومن اکس 5000 دلاری فعلاً در بازار بی رقیب بوده و باید دید پس از عرضه چه عملکردی از خود برجای خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی