ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جی فورس RTX
تکنولوژی

گرافیک جی فورس RTX 2080 با قابلیت ردیابی پرتو به لپ‌تاپ‌ها می‌آید

انویدیا تابستان گذشته از کارت گرافیک های سری جی فورس RTX از جمله RTX 2070, RTX 2080 و RTX 2080 T برای دسکتاپ رونمایی کرد که به لطف قابلیت «ردیابی پرتو» بازتاب واقع گرایانه نور به صورت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۶

انویدیا تابستان گذشته از کارت گرافیک های سری جی فورس RTX از جمله RTX 2070, RTX 2080 و RTX 2080 T برای دسکتاپ رونمایی کرد که به لطف قابلیت «ردیابی پرتو» بازتاب واقع گرایانه نور به صورت بلادرنگ را میسر می کرد. این کمپانی آن زمان برنامه هایش برای ارائه این سخت افزار در محصولات دیگر را اعلام نکرد حالا اما از آمادگی برای تعبیه چیپ هایی نظیر RTX 2080 در لپ تاپ های گیمینگ خبر داده است.

انویدیا وعده داد که کارت های گرافیک از RTX 2060 گرفته تا RTX 2080 را به بیش از ۴۰ درصد لپ تاپ ها خواهد آورد تا با بهره گیری از فناوری ردیابی پرتو بازی هایی مثل بتلفید ۵ را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. «جنسن هوانگ»، مدیرعامل این شرکت مدعی شده که تعبیه این کارت ها در یک لپ تاپ گیمینگ قدرتی دو برابر یک کنسول PS4 Pro را به ارمغان خواهد آورد.جی فورس RTXکارت های RTX قابلیتی موسوم به «سوپر سمپلینگ یادگیری عمیق» یا DLSS را فراهم می کنند که به عنوان نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی آنتی الایزینگ، واپیچیدگی‌ های مصنوعی را کاهش داده و بدون کاهش کارایی رزولوشن را بهبود می بخشد. این کارت ها با بکارگیری فناوری G-Sync به نمایشگر اجازه می دهند نرخ رفرش را بر اساس نرخ رندر GPU تنظیم کند.

به گفته انویدیا EA و استودیوی BioWare در حال برنامه ریزی برای فراهم کردن پشتیبانی از DLSS در شوتر آنلاین Anthem هستند.

انویدیا به منظور کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی چیپست های RTX برای لپ تاپ های باریک و سبک از فناوری Max-Q بهره برده است. این شرکت در طراحی Max-Q علاوه بر تغییرات مهندسی در تراشه، درایور و قطعات الکتریکی و حرارتی، بخش نرم افزاری را هم برای عملکرد بهینه پردازنده و GPU مورد بازنگری قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی