ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mui
تکنولوژی

با Mui آشنا شوید؛ تخته چوبی که می‌تواند به اینترنت متصل شود

صحنه CES همیشه محل رونمایی از دیوایس‌های جدید و خلاقانه بوده و نمایشگاه امسال هم از این قائده مستثنی نیست. این بار، خلاقیت در ساخت یک تکه چوب به کار رفته که می‌تواند در نقش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

صحنه CES همیشه محل رونمایی از دیوایس‌های جدید و خلاقانه بوده و نمایشگاه امسال هم از این قائده مستثنی نیست. این بار، خلاقیت در ساخت یک تکه چوب به کار رفته که می‌تواند در نقش هاب هوشمند منزل شما ظاهر شود.

Mui نام این تخته چوبی هوشمند است که نمونه اولیه آن در سال 2017 ساخته شده بود، اما حالا به مرحله تولید انبوه رسیده و می‌خواهد در حوزه اینترنت اشیاء به یکی از کاربردی‌ترین وسایل هوشمند خانگی تبدیل شود.

بزرگترین مزیت Mui اینجاست که ظاهر یکی از اساسیه‌های منزل را دارد، اما در اصل نمایشگر هوشمندی است که کارهای زیادی از پس آن بر می‌آید. به عنوان مثال می‌تواند وضعیت آب و هوا را به اطلاع شما برساند، درب خانه را باز کند، کنترل دما و نور را در دست گرفته و حتی از اسپاتیفای به پخش موسیقی مورد علاقه‌تان بپردازد. جالب است بدانید که این تکه چوب هوشمند می‌تواند از طریق نرم‌افزار IFTTT به وسایل هوشمند خانه مثل Sonos، Nest و Philips Hue هم متصل شود.

Mui

همچنین یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به گوگل اسیستنت هم روی Mui تعبیه شده تا بتوانید به آن دستورات صوتی بدهید. اما متأسفانه Mui هنوز از فرمان صوتی OK Google برای احضار اسیستنت پشتیبانی نمی‌کند و برای همین، هر بار که خواستار احضار آن باشید باید روی نمایشگر ال سی دی آن اشاره کنید.

این نمایشگر ال سی دی می‌تواند نسبت به لمس شما واکنش نشان داده و دستورات‌تان را به اجرا بگذارد. البته Mui مجهز به اسپیکر نیست، بنابراین انجام دستورات‌تان را از طریق نمایشگر اطلاع‌رسانی می‌کند که اندکی نسبت به شنیدن پاسخ از طریق اسپیکر کندتر است.

جالب است بدانید که شرکت ژاپنی سازنده Mui در دسامبر سال گذشته موفق شده تا مبلغ 110 هزار دلار را برای آغاز پروژه ساخت این تخته چوب هوشمند از طریق کیک‌استارتر با موفقیت بدست بیاورد. به نظر می‌رسد که Mui تا این لحظه با استقبال خوبی از سوی حضار نمایشگاه CES مواجه شده، چرا که توانسته جایزه خلاقیت نمایشگاه امسال را بدست بیاورد.

تخته چوب هوشمند Mui برای پشتیبانان آن در کیک‌استارتر با قیمت 549 دلار و برای باقی افراد، با قیمت 999 دلار قابل خریداری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی