ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل اسیستنت و اندروید پی
تکنولوژی

دستیار گوگل به زودی روی یک میلیارد دستگاه خواهد بود

گوگل هم دست پر به نمایشگاه CES آمده اما قبل از اینکه بخواهد محصولات جدیدش را معرفی کند، کمی در مورد آمار و ارقام می‌گوید تا همه چیز آماده حضور گسترده این غول بزرگ دنیای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۵

گوگل هم دست پر به نمایشگاه CES آمده اما قبل از اینکه بخواهد محصولات جدیدش را معرفی کند، کمی در مورد آمار و ارقام می‌گوید تا همه چیز آماده حضور گسترده این غول بزرگ دنیای فناوری باشد.

تا انتهای این ماه، گوگل انتظار دارد دستیار صوتی‌اش که Google Assistant خوانده می‌شود روی یک میلیارد دستگاه نصب شود، رقمی که ماه مه سال گذشته ۵۰۰ میلیون بود.

این رقم در مورد رقیب اصلی گوگل یعنی آمازون الکسا ۱۰۰ میلیون است. مانوئل برانستاین، معاون بخش گوگل اسیستنت می‌گوید عمده این کاربران دارندگان دستگاه‌های موبایل هستند و اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه‌ها هم رو به رشد هستند ولی آمار و رقم دقیقی از تعداد آن‌ها مشخص نیست.

علاوه بر رسیدن به رقم ۱ میلیارد، دستیار گوگل حالا در ۳۰ زبان مختلف و در ۸۰ کشور قابل استفاده است. نسبت به سال گذشته تعداد کاربران فعال ۴ برابر افزایش یافته‌اند ولی چون نمی‌دانیم تعداد کاربران سال گذشته چه میزان بوده‌اند نمی‌توان حدس زد که حالا کاربران چه تعداد هستند.

برانستاین در مورد گوشی‌های غیر هوشمند که فاقد عملکردهای پیشرفته هستند هم می‌گوید آن‌ها بازار بسیار عظیمی هستند و بازار بالقوه‌ای برای دستیار صوتی گوگل به حساب می‌آیند و به زودی بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی