ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با یادگیری ماشینی، سیستم عامل و کیفیت صوتی تلویزیون‌هایش را بهبود می‌بخشد

سامسونگ شاید شروع به استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون Q900 8K OLED سال گذشته کرده باشد، اما در نمایشگاه CES امسال، غول کره ای اعلام کرد که می خواهد استفاده از یادگیری ماشینی را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۲

سامسونگ شاید شروع به استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون Q900 8K OLED سال گذشته کرده باشد، اما در نمایشگاه CES امسال، غول کره ای اعلام کرد که می خواهد استفاده از یادگیری ماشینی را به سطحی تازه ببرد. این کمپانی به صورت خاص می خواهد با گسترش توانایی های هوش مصنوعی اش، نه تنها عملکرد دستیار بیکسبی را بهبود ببخشد، بلکه کیفیت صوتی اسپیکرهای داخلی و نیز پلتفرم Tizen که به عنوان سیستم عامل این تلویزیون ها عمل می کند را نیز افزایش دهد.

در سال 2019 کاربران قادر به پرسش سوالات مختلف از بیکسبی خواهند بود و این دستیار با استفاده از دانش متنی قادر به تعیین خودکار پاسخی براساس آن سوال خاص است. علاوه بر این بیسکبی قادر به ادغام با لوازم هوشمند خانگی خواهد بود و از طریق آن می توانید دیوایس های سامسونگ، دیوایس های مبتنی بر اینترنت اشیا و سرویس های مختلف را کنترل کنید.

AI Sound نیز از طرف دیگر با استفاده از تکنولوژی دانش فضایی به تحلیل و تطابق سازی صدا می پردازد تا بسته به موقعیت و تنظیمات تلویزیون، بهترین خروجی صدا حاصل شود. در این بین از دانش منظره ای هم برای تحلیل هر صحنه در حال نمایش (مانند اخبار، مسابقات ورزشی، بازی های ویدیویی و غیره) استفاده می شود تا صدا براساس آنچه به نمایش در می آید تنظیم شود.

تلویزیون های MicroLED سامسونگ

البته سامسونگ قبلاً از فراداده برای تعبیه پردازش صوتی در تلویزیون هایش استفاده کرده بود، اما با اضافه شدن تکنولوژی هوش مصنوعی، تلویزیون های این کمپانی در سال 2019 قادر به بهبود و بهینه سازی صدا براساس تحلیل های همزمان (Real-Time) خواهند بود.

در نهایت نیز نوبت به TV Plus می رسد که با آوردن هوش مصنوعی به پلتفرم Tizen، امکان جستجو و کشف محتویات تلویزیونی تازه را -براساس عادت های تلویزیون تماشا کردن شخص- مهیا می سازد و سپس آنها را به کاربر پیشنهاد می کند.

این مسائل در حالی است که وقتی سامسونگ طی CES سال گذشته درباره هوش مصنوعی در تلویزیون هایش صحبت می کرد، صرفاً روی بهبود پردازش تصویر -خصوصاً در تلویزیون های 8K که نیازمند پردازش بهتر تصویر برای آپ اسکیل محتویات هستند- متمرکز بود. امسال اما دیگر موضوع فقط درباره کیفیت آپ اسکیل در تلویزیون های سامسونگ نیست و کمپانی کره ای به استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی در دیگر ابعاد تلویزیون های خود متعهد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی