ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AMD
تکنولوژی

شرکت AMD با نسل جدید پردازنده های رایزن به نمایشگاه CES آمد

کمپانی مشهور AMD نمایشگاه CES امسال را با رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های خود آغاز کرد. مهم‌ترین و برجسته‌ترین این پردازنده‌ها برای لپ‌تاپ‌ها و به خصوص دیوایس‌های کروم‌بوک طراحی شده تا ضمن ارائه قدرت پردازشی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

کمپانی مشهور AMD نمایشگاه CES امسال را با رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های خود آغاز کرد. مهم‌ترین و برجسته‌ترین این پردازنده‌ها برای لپ‌تاپ‌ها و به خصوص دیوایس‌های کروم‌بوک طراحی شده تا ضمن ارائه قدرت پردازشی بالا بتواند مصرف بهینه باتری را برای این دیوایس‌ها به ارمغان بیاورد.

در همین راستا AMD از دو چیپ جدید در سری A پردازنده‌های خود رونمایی کرده که به طور اختصاصی برای کروم‌بوک‌ها طراحی شده‌اند: پردازنده A4-9120C با قدرت پردازشی 1.6 گیگاهرتز و پردازنده A6-9220C با قدرت پردازشی 1.8 گیگاهرتز. هر دو پردازنده دو هسته‌ای بوده و مصرف برقی برابر با 6 وات دارند. همچنین AMD ادعا کرده که هر دو از پردازنده‌های همرده خود که توسط اینتل ساخته شده‌اند، قوی‌تر و سریع‌تر هستند.

به گفته AMD پردازنده A6 در مرور وب 23 درصد نسبت به پردازنده پنتیوم N4200 اینتل سریع‌تر است و ویرایش تصاویر را نیز 42 درصد سریع‌تر از پردازنده رقیب به انجام می‌رساند. اما سایر پردازنده‌های AMD برای لپ‌تاپ‌های قوی‌تر از کروم‌بوک طراحی شده‌اند.

AMD
لپ تاپ FX505DY ایسوس مجهز به نسل جدید پردازنده های رایزن

AMD در نمایشگاه امسال از نسل جدید پردازنده‌های رایزن نیز پرده برداشته که با طراحی 12 نانومتری و پردازنده‌ گرافیکی Vega می‌توانند در پردازش تصاویر عملکرد بسیار ایده‌‌آلی به نمایش بگذارند. AMD ادعا کرده که پردازنده چهار هسته‌ای Ryzen 5 3500U با سرعت 2.1 گیگاهرتز می‌تواند نسبت به پردازنده همرده Core i5 اینتل، عملکردی 14 برابر سریع‌تر در بارگذاری وبسایت‌ها داشته باشد.

همچنین گفته شده که پردازنده Ryzen 7 3700U با قدرت پردازش 2.3 گیگاهرتزی، به میزان 29 درصد از پردازنده‌های همرده Core i7 اینتل در ویرایش فایل‌های مدیا سریع‌تر است. دو لپ‌تاپ گیمینگ FX505DY و FX705DY برند TUF ایسوس نخستین دیوایس‌هایی هستند که از پردازنده‌های جدید AMD بهره‌ می‌برند که مجهز به کارت گرافیکی Radeon RX 560X بوده و از پردازنده Ryzen 5 3550H با قدرت پردازشی 2.1 گیگاهرتز بهره می‌برند.

به گفته ایسوس، این دو لپ تاپ گیمینگ در سه ماهه نخست سال 2019 روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی