ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

غایبین بزرگ سومین نمایشگاه خودرو تهران؛ غروب صنعت در شهر آفتاب

پس از دو بار تغییر تاریخ، سرانجام محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در شهر آفتاب در حد فاصل هجدهم الی بیست و یکم دی ماه میزبان سومین نمایشگاه متوالی صنعت خودرو است که ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

پس از دو بار تغییر تاریخ، سرانجام محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در شهر آفتاب در حد فاصل هجدهم الی بیست و یکم دی ماه میزبان سومین نمایشگاه متوالی صنعت خودرو است که البته اینبار کم فروغ تر از سال های قبل برگزار می شود.

مشکلات ناشی از تحریم، افزایش نرخ ارز، ترخیص نشدن قطعات و عدم انتقال پول باعث شده است تا کلیه شرکت های وارد کننده و حتی سه خودروساز نیمه خصوصی کرمان موتور، مدیران خودرو و گروه بهمن در این نمایشگاه غایب باشند. این درحالیست که شرکت های مذکور به شکل رسمی از بازار خارج نشده اند و همچنان به تولید و فروش محصولات خود ادامه می دهند، اما عدم حضور ایشان در نمایشگاه شهر آفتاب ناشی از کاهش تولید، افزایش معوقات، مشخص نبودن برنامه های آینده و هزینه های بالای شرکت در چنین نمایشگاهی است که در سال های گذشته نیز مورد نقد مدیران شرکت های کوچک بود.

نمایشگاه خودرو
نمایش رهام در نمایشگاه های خودرو اخیر در شرایطی انجام می شود که با توجه به وضعیت قطعات وارداتی این خودرو، سرنوشت تولید انبوه آن چندان روشن نیست.

از میان شرکت های متخصص واردات که در نمایشگاه امسال غایب هستند نیز می توان به ایرتویا (عرضه کننده تویوتا)، پرشیا خودرو (عرضه کننده ب ام و)، آرین موتور (عرضه کننده میتسوبیشی و DS)، ستاره ایران (نمایندگی محصولات مرسدس بنز)، ماموت خودرو (نمایندگی فولکس واگن)، جهان نوین آریا (نمایندگی نیسان)، رامک خودرو (نمایندگی سنگ یانگ)، آسان موتور (نمایندگی هیوندای)، اطلس خودرو (نمایندگی کیا) و....اشاره کرد. عجیب تر آنکه برند های چینی که ادعای مونتاژ در کشور را دارند مانند تولیدات کوپا از ریگان خودرو و یا بایک از شرکت بایک ایران نیز در این نمایشگاه حضور ندارند.

نمایشگاه خودرو
افزوده شدن سقف مونروف با کاور دستی به پژو 207 آپشنال تنها دستاورد تازه نمایشگاه خودرو امسال بود.

با این حساب سومین نمایشگاه خودرو تهران، پر از خالی است و شاهد اختصاص یک سالن بزرگ به تولیدات تکراری و قدیمی ایران خودرو  سایپا هستیم که در عمل نیز هیچ محصول جدیدی را در این نمایشگاه ارائه نمی کنند. از میان محصولات قدیمی این دو خودروساز نیز شاید بتوان به اضافه شدن سقف مونروف (سقف شیشه ای بدون قابلیت باز شدن) به پژو 207 اشاره کرد و نمایش دوباره نسخه برقی ساینا که البته از قابلیت تولید انبوه در شرایط فعلی اقتصادی و صنعتی برخوردار نیست.

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب
هن تنگ، فوتون و بیسو به عنوان شرکای چینی عظیم خودرو و سیف خودرو در غیاب محصولات کرمان موتور، مدیران خودرو و گروه بهمن، تنها برندهای چینی در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران بودند که در این نمایشگاه شرکت داشتند.

عجیب تر آنکه برخلاف رویه سال های گذشته، در نمایشگاه خودرو امسال سالنی به خودروهای کلاسیک یا تیونینگ اختصاص داده نشده و تاکید بیشتر برگزار کنندگان مطابق با نظر وزارت صنعت بر دستاوردهای داخلی و توان قطعه سازان بوده است که البته در شرایط فعلی تحت فشارهای سنگین ناشی از افزایش نرخ ارز و کاهش 70 درصدی تیراژ تولید قرار گرفته اند.

در نهایت باید از غرفه مخصوص ورزش های الکترونیکی به عنوان جذاب ترین بخش نمایشگاه خودرو برای بازدیدکنندگان یاد کرد و حضور خودروهای چینی تولید داخل هن تنگ  X5، هنگ تنگ X7 و فوتون ساوانا مونتاژی عظیم خودرو و بیسو T3 و بیستو T5 مونتاژی سیف خودرو را به عنوان بازماندگانی از همکاری تجاری بین ایران و چین به فال نیک گرفت.

نمایشگاه خودرو شهر افتاب
تنها خودروهای جذاب در این نمایشگاه یک لوتوس اکسیژ و دو پورشه مربوط به غرفه های فروش قطعات افترمارکت، کاور، مکمل بنزین و ..بودند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • gharat shode
    gharat shode | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    مردم باید با یک دامداری برای خرید الاغ و قاطر مراجعه کنند تا اطلاع ثانوی از ماشینم خبری نیست ..به جای ماشینم توی این نمایشگاه چند تا خر و قاطر می اوردین هم قابل قبولتر بود هم داخلی تر خودکفایی هم داریم ...مثل پرایدم نیست که جریمه داشته باشه تصادف و نگران بنزین و وروغن و لاستیک و .. و مثل اسبم گرون نیست..والا

  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    اگر مردم اندازه ارزنی مغزشونو به کار مینداختن و هیجانی نمیریختن توی سایت این دو فرغون ساز، الان این فرغون سازا ورشکست میشدن ما هم راحت میشدیم از این غده های سرطانی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی