ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موسسه فیلترینگ
تکنولوژی

معاونت وزارت ورزش و جوانان: تقریبا همه افراد روی گوشی‌ خود فیلترشکن دارند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با انتقاد از اظهارات مطرح شده در مورد فیلترینگ اینستاگرام گفت تقریبا هیچ ایرانی نیست که تلفن همراه هوشمند داشته باشد، اما روی تلفن همراهش فیلترشکن نصب نکرده ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۳

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با انتقاد از اظهارات مطرح شده در مورد فیلترینگ اینستاگرام گفت تقریبا هیچ ایرانی نیست که تلفن همراه هوشمند داشته باشد، اما روی تلفن همراهش فیلترشکن نصب نکرده باشد و به عبارتی تقریبا تمام کاربران ایرانی فضای مجازی یک فیلتر شکن هم دارند. «محمدمهدی تندگویان» پیش از این هم به دیجیاتو گفته بود که نهادهای فرادستی در فیلترینگ دست دارند و این اقدامات در شان ما نیست.

«محمدمهدی تندگویان» با بیان اینکه فیلترینگ در کشور، بارها در مورد شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر تا تلگرام اعمال شده و در حال حاضر نیز به اینستاگرام رسیده است، به ایسنا تاکید کرد که در مورد فضای مجازی هم «شورای فضای مجازی» و هم نهادهای نظارتی مثل پلیس فتا و ... تشکیل شده است تا بر فضای مجازی و متخلفان آن نظارت داشته باشد. ضمن آنکه قوانین زیادی در این زمینه وجود دارد پس چرا باید از فیلترینگ استفاده کرد. وی با اشاره به اینکه در شبکه‌های مجای مانند اینستاگرام و توئیتر و ... ممکن است تنها تعدادی از افراد استفاده‌های غیر مجاز و غیراخلاقی کنند، اظهار کرد:

«چرا باید یک بستر را فیلتر کنیم؟ چرا این اتفاق در حال رخ دادن است. اگر این نهادها کاری نمی‌کنند، آنها را جمع کنیم و به جای آنها یک موسسه فیلترینگ باز کنیم و هر اتفاقی که افتاد به سرعت شبکه‌های مجازی را فیلتر کنیم. اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک و ... در عرض یکی دوماه شکل نگرفته‌اند و طی سال‌ها تشکیل شده‌اند. سوال ما این است که در کشور و در طول همه این سال‌ها چه قدر برای آموزش و فرهنگ سازی در مورد به کارگیری درست از آنها وقت گذاشته‌ایم؟ این کار یعنی بستری را که طی چندین سال شکل گرفته و به مرور هم رشد و تکامل یافته و تعداد کاربرانش افزوده شده و به چندین میلیون نفر در فضایی مانند اینستاگرام رسیده را یکباره فیلتر کنیم. می‌توانستیم تمام این مدت را صرف آگاهی، اطلاع رسانی، استفاده درست و ساماندهی مناسب از هر فضایی استفاده کنیم.»

تندگویان معتقد است که می‌توان از بسترهای مناسبی که در فضای مجازی توسط کشورهای دیگر درست شده، به خوبی استفاده کرد اما چون آموزش نداریم و به موقع با متختلفان برخورد نمی‌کنیم، حالا که این اپلیکیشن فراگیر شده و اعضای زیادی پیدا کرده است، آن را فیلتر می‌کنیم. معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید که آسیب‌های اجتماعی این کار خیلی بیشتر از پیشگیری و ساماندهی آنها است.

به گفته او با فیلترینگ فقط تعداد کاربران استفاده از فیلتر شکن را افزایش می‌دهیم: «افرادی بودند که از تلگرام در جهت کسب و کار استفاده می‌کردند که آنها الان هم در حال استفاده از تلگرام هستند اما با فیلترشکن به این فضا وارد می‌شوند؛ بعضی هم بخشی از کارشان را به شبکه اینستاگرام منتقل کردند. بحث ما استفاده کنندگان درست از این فضا است اما با اظهارات اخیر در مورد فیلتر این فضا، آنها باز هم مجبور به استفاده از فیلترشکن می‌شوند.» تندگویان می‌گوید که این روش نه روش درستی است، نه مدیریت دارد و نه کار حساب شده‌ای است:

«اتفاقی که افتاده این است که تقریبا هیچ ایرانی نیست که تلفن همراه هوشمند داشته باشد، اما روی تلفن همراهش فیلتر شکن نصب نکرده باشد. این کاری است که تصمیم‌گیران فیلترینگ انجام داده‌اند. این افراد تنها کاری که کرده‌اند این است که تقریبا تمام کاربران ایرانی فضای مجازی یک فیلتر شکن هم دارند. آسیب این کار خیلی بیشتر از وقتی است که این فیلتر شکن‌ها نبود و از این فضا استفاده می‌شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • amirhosein rasoulinia
    amirhosein rasoulinia | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    تمام جوانان بیش از یک فیلتر شکن دارند

  • molavy
    molavy | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    خیلی مسخره هستید
    میخواهید خودتون رو جدا بگیرید
    دولت دست شماست
    اگر عرضه ندارید برید کنار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی