شرکت تایوانی ایسوس چندی پیش در جریان نمایشگاه CES 2019 از تازه ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی خود به نام Mothership رونمایی کرد که به پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2080 انویدیا مجهز است و یک چیپ اورکلاک اینتل Core i9-8950HK نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این محصول که از خانواده لپ تاپ های هیبریدی نظیر سرفیس مایکروسافت است قد و قواره بلندی دارد و به همین خاطر ضمن آنکه هوا در همه جهات آن جریان می یابد ذرات ریز را هم به راحتی به داخل خود عبور می دهد.

وزن این لپ تاپ ۴.۷ کیلوگرم اعلام شده و به همین خاطر زیاد نمی توان آن را جابجا کرد.

با این حال اما میتوانید کیبورد نسبتا حجیم دستگاه را از بدنه آن جدا نمایید و با استفاده از ارتباط وای فای یا سیم با آن کار کنید. با تا کردن کیبورد همچنین قادر خواهید بود که فضای روی میز خود را آزاد کرده و مانورپذیری بیشتری را برای خود فراهم نمایید.

ایسوس اعلام کرده که چون مردم عادت دارند به لپ تاپ خود کیبورد مجزا وصل کنند این دستگاه را به اینطور طراحی کرده اما توصیه می شود که در صورت تمایل به خرید این دستگاه از کیبوردهای شخص ثالث که فضای کمتری را هم اشغال می کنند استفاده نمایید.

نمایشگر این لپ تاپ در سه زاویه متفاوت قابل استفاده است و یک پایه نظیر لپ تاپ سرفیس نیز برای آن در نظر گرفته شده است هرچند یک مزیت نسبت به سرفیس دارد و آن اینکه پایه اش به صورت خودکار زمانی که کیبورد را از بدنه جدا میکنید از محفظه خود بیرون می آید.

نمایشگر ۱۴۴ هرتز این لپ تاپ رزلوشنی برابر با 1080p دارد که در میان کاربران هواداران زیادی دارد. زمان پاسخگویی این نمایشگر ۳ هزارم ثانیه عنوان شده و از تکنولوژی  G-SYNC انویدیا بای پخش هرچه بهتر گیم بهره می برد.

این لپ تاپ گیمینگ تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی می کند و تا سه حافظه اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی نیز روی آن قابل نصب است.