ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویتینگز در نمایشگاه CES از ساعت هوشمند Move ECG رونمایی کرد

امروز و با آغاز نمایشگاه CES 2019، شرکت نام‌آشنای Withings از چندین پوشیدنی هوشمند جدید پرده برداشته که یکی از آن‌ها ساعتی است که می‌تواند از صاحب خود الکتروکاردیوگرام (EKG) بگیرد. ساعت هوشمند Move ECG ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۷:۲۸

امروز و با آغاز نمایشگاه CES 2019، شرکت نام‌آشنای Withings از چندین پوشیدنی هوشمند جدید پرده برداشته که یکی از آن‌ها ساعتی است که می‌تواند از صاحب خود الکتروکاردیوگرام (EKG) بگیرد. ساعت هوشمند Move ECG محصول جدیدی در سری ساعت Move این شرکت به شمار می‌آید تا با استفاده از EKG بتواند ریتم ضربان قلب کاربران را پایش کند.

Move ECG برای این کار از سه الکترود استفاده می‌کند: دو مورد پشت بدنه قرار گرفته و سومی روی حاشیه ساعت. کاربران می‌توانند برای شروع پایش، دو طرف حاشیه ساعت را لمس کنند. با این کار ساعت شروع به ویبره کرده و سپس مشاهداتش را در اپلیکیشن موبایل Health Mate ثبت می‌کند. بد نیست بدانید که قابلیت EKG ساعت جدید ویتینگز بر خلاف اپل واچ اپل، هنوز تأییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را دریافت نکرده است.

FDA در قوانین خود تأکید دارد که نباید این ساعت یا نمونه‌های مشابه را برای پایش ریتم قلب، با وسایل پزشکی جایگزین نمود. البته باید بدانید که ویتینگز برای آغاز فروش محصولات خود در بازار نیازی به مجوز FDA نخواهد داشت.

اما به جز پایش ریتم‌های قلبی، Move ECG خوابیدن و فعالیت‌های ورزشی کاربران را از طریق جی پی اس نیز پایش می‌کند. ضمنا مدل ارزان قیمت‌تری از این ساعت با نام Move هم روانه بازار شده که تنها تفاوتش با مدل Move ECG در نبود قابلیت الکتروکاردیوگرام است. مدل ارزان قیمت‌تر که در حال حاضر با 69.95 دلار پیش فروشش آغاز شده، در رنگ‌های مختلف و از تاریخ پنجم فوریه امسال روانه بازار می‌شود.

قیمت مدل گران‌تر یعنی Move ECG نیز 129.95 دلار خواهد بود هر چند که کمی دیرتر از Move و در سه ماهه دوم سال 2019 به دست مشتریان می‌رسد. اما به غیر از ساعت‌های هوشمند جدید، ویتینگز از دستبند جدیدی موسوم به BPM Core هم پرده برداشته که به عنوان یک وسیله جانبی می‌تواند از طریق یک گوشی طبی دیجیتالی فشار خون و ضربان قلب کاربران را هم پایش کند.

این دیوایس که از استیل ضد زنگ ساخته شده، دارای یک سنسور هم هست که کاربران می‌توانند آن را روی سینه گذاشته تا پایش ضربان آغاز گردد. دیوایس BPM Core هم قرار است که در سه ماهه دوم امسال و پس از دریافت تأییدیه FDA، با قیمت 249.95 دلار به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی