ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر و HP از نخستین کروم بوک های مجهز به پردازنده AMD رونمایی کردند

ایسر و HP در نمایشگاه CES امسال رقابت در کروم بوک‌ها را با به کارگیری پردازنده‌های AMD، به سطح جدیدی رسانده‌اند. دو دیوایس HP Chromebook 14 و Acer Chromebook 315 هر دو نخستین کروم‌بوک‌های دنیا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۵

ایسر و HP در نمایشگاه CES امسال رقابت در کروم بوک‌ها را با به کارگیری پردازنده‌های AMD، به سطح جدیدی رسانده‌اند. دو دیوایس HP Chromebook 14 و Acer Chromebook 315 هر دو نخستین کروم‌بوک‌های دنیا هستند که از پردازنده‌های AMD استفاده می‌کنند.

تا پیش از این اتفاق، این شرکت اینتل بود که با پردازنده‌هایش در بازار کروم‌بوک‌ها یکه‌تازی می‌کرد. در درجه بعدی نیز پردازنده‌های مبتنی بر ARM سازگار با موبایل قرار می‌گرفتند. به گفته اچ پی و ایسر، دو کروم بوک جدید از سال جاری همراه با یک پردازنده دو هسته‌ای AMD A4 به دست مشتریان می‌رسند. هر چند برای کارهای سنگین‌تر، می‌توانید مدل‌های دارای پردازنده قوی‌تر A6 را نیز سفارش بدهید.

کروم بوک

از نظر فنی، پردازنده‌های A4 و A6 شرکت AMD در قدرت پردازشی تقریبا با سری پردازنده‌های پنتیوم و سلرون اینتل برابری می‌کنند. با این حساب با پردازنده‌هایی اقتصادی مواجه هستید که برای انجام کارهای ساده و دیوایس‌هایی مثل کروم‌بوک طراحی شده‌اند. همچنین به لطف بهینه‌سازی‌های انجام گرفته، هر دو پردازنده مصرف انرژی بسیار کمی دارند به طوری که HP و ایسر با یک بار شارژ، به ترتیب 9 و 10 ساعت عمر باتری را برای کروم‌بوک‌های جدید خود تخمین زده‌اند.

البته AMD ادعا می‌کند که نسل هفتم پردازنده‌های A6-9220C به میزان قابل توجهی نسبت به رقبای همرده خود سریع‌تر هستند. به عنوان مثال پردازنده A6 در مرور وب می‌تواند 24 درصد سریع‌تر از پردازنده‌های Celeron N3350 اینتل عمل کند. با این وجود، شرکت آمریکایی هنوز در مورد عملکرد پردازنده A4 هیچ صحبتی به میان نیاورده است.

کروم‌بوک جدید اچ پی با قیمت پایه 269 دلار همراه با 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 720p تا انتهای همین ماه روانه بازار می‌شود. این در حالیست که ایسر برای کروم‌بوک خود قیمت 279 دلاری در نظر گرفته اما از نمایشگر 15.6 اینچی، نمایشگر IPS با رزولوشن 1080p (لمسی و غیر لمسی) و هشت گیگابایت رم بهره می‌برد و در ماه فوریه به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی