ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلو-ری پلیر سونی
تکنولوژی

بلو-ری پلیر 4K جدید سونی از استاندارد دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌ کند

در کنار شرکت چینی Oppo، سونی یکی از معدود شرکت‌هایی است که همچنان به تولید بلو-ری پلیرهای 4K با کیفیت ادامه می‌دهد. طبق رویه مرسوم، شرکت ژاپنی در نمایشگاه CES امسال هم با دست پر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

در کنار شرکت چینی Oppo، سونی یکی از معدود شرکت‌هایی است که همچنان به تولید بلو-ری پلیرهای 4K با کیفیت ادامه می‌دهد. طبق رویه مرسوم، شرکت ژاپنی در نمایشگاه CES امسال هم با دست پر ظاهر شده و بلو-ری پلیر جدید X800M2 را معرفی کرده که قابلیتی فراموش شده در مدل قبلی یعنی X800 را ارائه می‌کند: پشتیبانی از دالبی ویژن.

جالب است بدانید که بلو-ری پلیر X800 در حالی از تکنولوژی دالبی ویژن محروم مانده که یک مدل ارزان‌تر به نام X700 از آن بهره می‌برد. بنابراین عدم پشتیبانی بلو-ری پلیر X800 از این تکنولوژی تصویری جدید اندکی عجیب به نظر می‌رسد.

دالبی ویژن یکی از استانداردهای مهم ویدیوهای HDR محسوب می‌شود که می‌تواند کیفیت تصاویر در حال پخش را با ارتقای کنتراست و رنگ‌ در ویدیوهای 4K بهبود ببخشد. بنابراین با وجود این ویژگی در پلیر X800M2 باید انتظار پخش تصاویر بسیار باکیفیتی را داشته باشید.

بلو-ری پلیر سونی

پلیر جدید سونی از پخش 4K اولترا اچ دی، دالبی ویژن و تکنولوژی (Hybrid Log Gamma (HLG پشتیبانی به عمل می‌آورد و می‌تواند ویدیوها را حین پخش به کیفیت 4K آپ اسکیل کند. همچنین پشتیبانی از صدای Hi-Res و DSD از دیگر خصوصیات آن به شمار می‌آیند.

در نهایت لازم به ذکر است که بلو-ری پلیر جدید سونی با سرویس‌های استریمینگ 4K مثل یوتیوب و نت‌فلیکس نیز سازگاری کامل دارد. شاید به همین دلیل بوده که تمام خروجی‌های این دستگاه دیجیتالی در نظر گرفته شده‌اند و خبری از خروجی آنالوگ در پشت بدنه آن نیست.

سونی هنوز صحبتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه این بلو-ری پلیر در بازار به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی