ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از عکس سیستم تشخیص چهره‌ی ۳۰ گوشی هوشمند را فریب داد

در نسل جدید تلفن‌های هوشمند کمتر پیش می‌آید که یکی از گوشی‌ها دارای سیستم تشخیص چهره نباشد. سیستمی که با استفاده از دوربین، چهره‌ی فردی که قصد باز کردن قفل گوشی دارد را تحلیل کرده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۰

در نسل جدید تلفن‌های هوشمند کمتر پیش می‌آید که یکی از گوشی‌ها دارای سیستم تشخیص چهره نباشد. سیستمی که با استفاده از دوربین، چهره‌ی فردی که قصد باز کردن قفل گوشی دارد را تحلیل کرده و سپس گوشی را قفل گشایی می‌نماید. اما به نظر می‌رسد این سیستم امنیتی چندان قابل اعتماد نیست و در آزمایشی مشخص شده که بیش از ۳۰ مدل گوشی هوشمند را می‌توان دور زد.

یک گروه آلمانی بعد از ارزیابی بیش از ۱۱۰ دستگاه متوجه شد که سیستم امنیتی تشخیص چهره در ۴۲ دستگاه با استفاده از یک عکس با کیفیت قابل دور زدن هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گروه در ارزیابی‌های خود مدل‌های دو سیم کارت و منطقه‌ای را چند بار شمرده که می‌توان با این تفاسیر به این نتیجه رسید که تعداد واقعی شکست‌ها ۳۰ عدد باشد.

تشخیص چهره
لیست کامل گوشی‌های ارزیابی شده

در این لیست به گوشی‌هایی هم اشاره شده که حتی با تصاویری ساده گول می‌خورند. جالب اینجاست که در این لیست نام‌های آشنا و تولید کنندگان قدرتمندی به چشم می‌خورند. مثل بلک بری، آلکاتل، هواوی، لنوو، نوکیا، سونی و شیائومی.

بیشتر این تلفن‌ها البته دستگاه‌های میان رده هستند اما تعدادی از پرچمداران نیز در این لیست حضور دارند. در این بین می‌توانیم به HTC یو 11 پلاس، هواوی P20 پرو و سونی اکسپریا XZ2 اشاره کنیم.

تعدادی از گوشی‌ها هم موفق شدند با موفقیت این تست را پشت سر بگذارند. گوشی‌هایی مثل آلکاتل 3V، آنر 10، HTC یو 12 پلاس، سری هواوی میت 20، وان پلاس 5T، وان پلاس 6 و پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ. علاوه بر این، همه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۸ نیز موفق شدند از آزمایش یاد شده سربلند بیرون بیایند.

در این بین البته لیست سومی هم قرار دارد که علی رغم آنلاک شدن با استفاده از عکس، تنظیمات پیچیده‌تری دارند که تا حدی آن را قابل قبول می‌کند. این گوشی‌ها پرچمداران سال ۲۰۱۸ ال جی و آنر 7A هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    من به بقیه گوشی ها کار ندارم اما از نظر فنی
    ایفون ها سیستم سنجش عمل تصویر دارن امکان نداره فریب بخورن و نتیجه تست تا حد زیادی مشخص بود قبل از انجام
    نکته بعدی هم این که سیستم بیومتریک مورد استفاده در گوشی های سامسونگ ترکیبی از (شکل صورت و عنبیه چشم) هست که اینجا قطعا از عنبیه استفاده نشده
    با این وجود جالبه نوت ۹ فریب نخورده با عکس توقع داشتم فریب بخوره
    خلاصه که اگه سامسونگ دارین از عنبیه استفاده کنین خطا نداره

  • آریا
    آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    خب امنیت ایفون رو هیچ کدوم ندارن

مطالب پیشنهادی