ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف قبوض کاغذی
تکنولوژی

به دستور رییس جمهور، قبض‌های الکترونیکی جایگزین کاغذی‌ها می‌شوند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت نیرو مذاکره کرد تا قبض‌های کاغذی آب و برق حذف شود. برای اجرای این پروژه از ظرفیت‌های دولت الکترونیک استفاده خواهد شد و اینطور که وزیر ارتباطات پیش‌بینی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت نیرو مذاکره کرد تا قبض‌های کاغذی آب و برق حذف شود. برای اجرای این پروژه از ظرفیت‌های دولت الکترونیک استفاده خواهد شد و اینطور که وزیر ارتباطات پیش‌بینی کرده، این موضوع تا اردیبهشت ماه به نتیجه خواهد رسید.

«محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد موضوع حذف کاغذی قبوض خدماتی از جمله برنامه‌های در دست انجام وزارت ارتباطات است و در این زمینه با برخی مجموعه‌های صادر کننده قبض‌ها وارد مذاکره شده‌ایم:

«قبض‌های کاغذی هم اکنون توسط مخابرات، وزارت نیرو، وزارت نفت و شهرداری برای مردم صادر می‌شود. برای مثال شرکت مخابرات ایران ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای صادر می‌کند و وزارت نیرو صدور قبوض آب و برق و وزارت نفت قبوض گاز را بر عهده دارد. تصمیم بر این است که از ظرفیت دولت الکترونیکی و از طریق کانال‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اپلیکیشن، پیامک و کدهای دستوری، قبوض خدماتی قابل دریافت برای کاربران باشد و قبوض کاغذی حذف شود.»

حذف قبوض کاغذی

به گفته جهرمی وزارت ارتباطات در فاز اول حذف قبوض مخابرات را در یک بازه ۴۵ روزه در دستور کار دارد و با دستور رییس جمهور، حذف قبوض کاغذی آب و برق در فازهای بعدی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود این پروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی شود، گفت:

«هم اکنون مشکل این است که بسیاری از کنتورهای برق به نام مالک نبوده و سیستم خدمات مشتریان وزارت نیرو به روزرسانی نشده و بانک اطلاعاتی دقیقی از مالکان کنتور در دسترس نیست. سناریوی اجرای این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه شده و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.»

صدور قبوض کاغذی آب، برق و تلفن سالانه حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان است. این رقمی بود که وزیر ارتباطات چند ماه قبل اعلام کرد؛ رقمی که به گفته او حفظ آن در شرایط ویژه اقتصادی کشور ضروری و متعلق  به مردم است. اینطور به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد این قبوض را به گوشی همراه شهروندان ارسال کند و نسخه دیجیتالی آن را در کارپوشه ایرانیان قرار دهد. یا آنکه به‌صورت پیامکی یا اپلیکیشن‌ دولت همراه و سایر اپ‌هایی که خدمات پرداخت را انجام می‌دهند، به مشترک اطلاع داده شود که قبض‌شان آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • min
    min | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    خدا لعنت کنه هرچی ظالم رو
    اول بذار فقر و بیکاری و گرونی و دزدی و... اصلاح کنه بعد بیاد نظربده

  • فرشاد
    فرشاد | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    ۱۴۴۰ میلیارد تومان اضافه هم میره تو جیب سازمانهای مفت خور بودجه بگیر که معلوم نیست چیکار میکنن!

  • molavy
    molavy | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    خخخخخ
    مگه بتونه در مورد قبض ها نظر درست بده
    بقیه تحلیل ها و پیش بینی ها و نظر هاش که تاریخی بود
    مشکل آب خوردن مردم با برجام حل بشه خخخخخخ

مطالب پیشنهادی