ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نِروانا
تکنولوژی

رونمایی اینتل از نسل دوم پردازنده عصبی نروانا

اینتل علی رغم ورود دیرهنگام به بازار هوش مصنوعی قصد پا پس کشیدن از حوزه را ندارد و با معرفی نسل جدید «پردازنده شبکه عصبی نِروانا» (Nervana) این مساله را ثابت کرده است. این کمپانی سال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۰

اینتل علی رغم ورود دیرهنگام به بازار هوش مصنوعی قصد پا پس کشیدن از حوزه را ندارد و با معرفی نسل جدید «پردازنده شبکه عصبی نِروانا» (Nervana) این مساله را ثابت کرده است.

این کمپانی سال گذشته نسل اول پردازنده عصبی نروانا را معرفی کرد و حالا با کمک گرفتن از یکی دیگر از غول های فناوری نسخه جدید این چیپ را رونمایی کرده است. این نسخه به جای رویکرد آموزشی متداول در سیستم های یادگیری عمیق به «استنباط» یا اعمال دانش بر داده جدید متکی است.

اینتل علی رغم عدم ارائه جزییات بیشتر در مورد این پردازنده از توسعه آن با مشارکت فیس‌بوک و با هدف بهبود قابل توجه وظایف مربوط به استنباط خبر داده است. نسل جدید با توان مصرفی ۱۰۰ واتی ۵ برابر از سریعتر از نسخه اول شده است. نِروانا

هدف دقیق فیس‌بوک از مشارکت در این پروژه و به کارگیری سخت افزار نروانا مشخص نیست اما در سیستم های کامپیوتری از استنباط برای موارد بسیار متعددی استفاده می شود که از این میان می توان به جستجوی رسانه ای، فیلتر محتوا و شناسایی بدافزارها اشاره کرد.

این موارد با حوزه فعالیت فیس‌بوک تطابق بسیاری داشته و از نمایش تصاویر بر اساس علایق کاربر گرفته تا حذف محتوای ناقض قوانین سایت کاربرد خواهد داشت. در نتیجه فیس‌بوک با حذف محتوای کذب، تهدید آمیز یا افراطی از طریق این سخت افزار قدرتمند فشار افکار عمومی بر خود را تا حدی کاهش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی